باید تلاش کنیم دانش‌آموزان احساس نشاط کنند

کرمان تاریخ انتشار: 98/07/11 بدون نظر   1206 بازدید

اندازه فونت    
باید تلاش کنیم دانش‌آموزان احساس نشاط کنند

کرمان سلامت؛ احمد اسکندری نسب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷ هزار و ۷۷۰ مدرسه در قالب ۳۰ هزار و ۶۵۰ کلاس درس با ۶۵۲ هزار دانش‌آموز مشعول به تحصیل هستند و ۴۲ هزار فرهنگی از ابتدای سال تحصیلی کار خود را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: تنها راهکار و سند و میثاق‌نامه آموزش و پرورش اجرایی کردن ستد تحول بنیادین است، این سند هم مطالبه مردم، مسئولان ارشد نطام و رهبری است و به همین دلیل ما این سند را در دستور کار جدی خود قرار داده‌ایم.

اسکندری‌نسب بیان داشت: اعتقاد داریم روح سند تحول بنیادین، تربیتی و فرهنگی است و سعی داریم این روح را در مدارس و دانش‌آموزان ایجاد کنیم، یکی از دستور کارهای جدی ما مدرسه‌محوری است زیرا مدرسه کانون اصلی تربیت و مهارت‌آموزی یاددهی و یادگیری است.

وی تصریح کرد: ما طرح مدرسه‌محوری  را دنبال می‌کنیم و انتصاب و انتخاب مدیران را ارتقاء می‌دهیم با شرایط ویره این طرح را سال گدشته در دو ناحیه شهر کرمان در مقطع متوسطه اجرا کرده‌ایم و امسال در همه مدارس استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی هر دانش‌آموز در اولویت آموزش و پرورش قرار دارد، افزود: بحث کیفی کردن برنامه‌های هنرستان جزء برنامه‌های اصلی در کنار آموزش همراه با تولید و عمل است.

وی در ادامه نشست و در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره ارسال تجهیزات آموزشی به مدرسه‌ای در جیرفت و حواشی به وجود آمده در این زمینه عنوان کرد: توزیع تجهیزات به عهده اداره کل نوسازی مدارس است که توزیع شهرستانی است و در صورت تشخیص مدیر آموزش و پرورش می تواند تجهیزاتی به مدرسه عام المنفعه ای که دانش آموزان نیازمند را ثبت نام کرده، اختصاص دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اگر اوضاع مالی آموزش و پرورش خوب باشد، می توانیم در قالب کمک سرانه به مدارس غیردولتی کمک کنیم و تا جایی که توانسته ایم به مدارس کمک کرده و اجازه نمی دهیم دانش آموزی از حداقل هایی که نیاز است(میز، صندلی و …) محروم باشد و اگر مدرسه ای دوستان سراغ دارند، اعلام کنید و پیگیری می کنیم.
وی افزود: قضیه ای که در ارسال تجهیزات به جیرفت رخ داده، بی تدبیری بوده و نباید با ارسال ۱۰۰ عدد صندلی این مسائل به وجود بیاید. ما نیز از این حرکت ناراحت شدیم و پیگیری می‌کنیم دیگر از این اتفاقات نیفتد.
اسکندری‌نسب در پاسخ به سئوالی درباره فرم مدارس، گفت: صنعت، معدن و تجارت متولی این موضوع است و اینکه مدیر مدرسه اعلام می کند فرم از یک تولیدی خریداری شود، تنها واسطه است و ما بنا به اعلام سازمان صمت اقدام می کنیم.

اسکندری‌نسب عنوان کرد: ۱۷ هنرستان کارآفرین سال گذشته راه‌اندازی شده در پایان برنامه ششم توسعه، ۵۰ درصد دانش‌آموزان باید به سمت فنی و حرفه‌ای هدایت شوند و استان کرمان در این زمینه با ۴۲ درصد پیشگام است.

وی گفت: ما به دنبال این هستیم در مدارس اتاق بازی و یادگیری در دوره ابتدایی راه‌اندازی کنیم و توانستیم ۱۵۹ اتاق سال گذشته در این زمینه ایجاد کرده‌ایم و امسال هم افزایش خواهیم داد.

اسکندری‌نسب بیان داشت: طرح نماد مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در دستور کار است و در سه شهرستان سال گذشته با ۱۴ دستگاه این کار انجام شد و یک میز نماد در هر مدرسه باید زده شود.

وی با بیان اینکه ۳۲ هزار دانش‌آموز استان در۲۸۰ مدرسه شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، گفت: ۳۴ هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس استان داریم که با شرایط ایرانی‌ها تحصیل می‌کنند و هفت مدرسه فقط ویژه آنها ساخته شده است.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه