اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

بازدید مدیرکل محیط زیست از منابع آبی و آبشخورهای حیات وحش بیدوئیه بردسیر

محیط زیست تاریخ انتشار: 02/04/16 بدون نظر   845 بازدید

اندازه فونت    
بازدید مدیرکل محیط زیست از منابع آبی و آبشخورهای حیات وحش بیدوئیه بردسیر

مدیر کل حفاظت محیط زیست کرمان به همراه معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد از منابع آبی و آبشخورهای حیات وحش در منطقه حفاظت شده بیدوئیه بردسیر بازدید کرد.

کرمان سلامت: طالب خالویی، مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان با همراهی محمد بیگ زاده معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی ، غلامرضا عسکری رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد  به پیمایش منطقه، دوربین کشی و بازدید از آبشخورها،  منطقه حفاظت شده بیدوئیه بردسیر پرداخت. 

خالویی گفت: هدف از بازدید های سرزده از منابع آبی موجود در مناطق، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم‌های منطقه بوده، تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها ایجاد نشود.

وی افزود: اگر منابع آبی پایداری برای حیات وحش تامین نکنیم، حیات وحش برای تامین آب مجبور به مهاجرت می‌شوند که این مهاجرت اجباری تهدیدی جدی برای جانشان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب حیات وحش در استان اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری‌های حیات وحش آبشخورها و اطراف آن بصورت مداوم با مواد ضدعفونی کننده شستشو و گندزدایی می‌شود.

منبع: روابط عمومی و امور رسانه اداره کل محیط زیست استان کرمان

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه