رسالت ما احیای بازیهای بومی محلی و تعالی ورزش روستاهاست

ورزشی تاریخ انتشار: 98/07/08 بدون نظر   1893 بازدید

اندازه فونت    
رسالت ما احیای بازیهای بومی محلی و تعالی ورزش روستاهاست

کرمان سلامت؛ فرهاد نژادفصیحی ضمن تبریک به میثم پاریزی گفت: خوشحالیم که برای اولین بار در تاریخ ورزش استان کرمان مدیری از این خانواده سکان دار ورزش و جوانان شدند و امیدواریم که جنابعالی نیز ما را در جهت تحقق رسالتمان یاری رسانید و از طرفی هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

وی ادامه داد: استان کرمان با داشتن ۱۱هزار روستا که از این تعداد بیش از ۴هزار روستای آن دارای دهیاری است، ظرفیت بالایی در جهت ورزش روستایی دارد و این تعداد نیازمند نگاه ویژه مدیرکل محترم و همت مضاعف تمام متولیان می باشد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی یادآور شد: سال گذشته به تمام شهرستان ها به طور مساوی پکیج های ورزشی به ارزش ۲۶میلیون تومان و مبلغ ۶میلیون تخصیص داده شد و امسال با توجه به عملکرد شهرستان ها مبالغی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان پرداخت شد.

نژادفصیحی افزود: این هیات در بحث احیای بازیهای بومی محلی با توجه به موقعیت، آداب و سنن شهرستان ها اقدام به برگزاری جشنواره های مختلف کرده است و در زمینه ورزش های کلاسیک نیز در رشته هایی که روستایی ها راغب هستند از جمله والیبال، فوتبال، فوتسال و… مسابقات مختلفی برگزار می کند.

وی گفت: کمیته های “برای تونیک” و “فوتوالی” در این هیات راه اندازی شدند که امیدواریم به زودی شاهد پیشرفت این کمیته ها در سطح استان باشیم همانگونه که از سال گذشته شاهد موفقیت ورزشکاران روستایی در رشته های “هفت سنگ” و “دال پلان” بودیم.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه