سه شنبه های جوانان

محیط زیست تاریخ انتشار: 98/05/24 بدون نظر   2204 بازدید

اندازه فونت    
سه شنبه های جوانان

محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزرات ورزش و جوانان با اعلام این خبر در پیج اینستاگرام خود گفت: به دنبال این تصمیم در سمینار مدیران کل ورزش و جوانان کشور اعلام شد که در کلیه استان ها سه شنبه ها به مسائل جوانان پرداخته و کلیه برنامه، بازدیدها و…در این روز به حوزه جوانان اختصاص یابد.

بدون شک تخصیص یک روز مختص جوانان اقدام ارزشمندی خواهد بود، در راستای سیاست های جوانگرایی این وزراتخانه، هرچند شاید به باور خیلی ها کم باشد؛ اما نباید فراموش کرد در چند سال اخیر پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان گام های موثری در جهت رفع مشکلات جوانان برداشته شده است.

از مهمترین این تلاش ها می توان به پویایی سمن های جوانان در عرصه های مختلف اشاره کرد؛ به هر روی طبق سیاست های اتخاذ شده این سمن ها فضا و بستر مناسبی برای تربیت مدیران توانمند می باشند، مدیرانی که حضورشان در فضای کنونی جامعه بیش از هر زمانی احساس می شود.

میل به مشارکت فعال آن ها در حوزه های مختلف به نوعی جوان را به لایه های واقعی جامعه سوق می دهد، به عبارت دیگر هرچقدر دولت ها شعار مردمی بودن بدهند اما باید پذیرفت اعتماد جامعه به جوانان غیر دولتی بیش از دولتمردان است.

با توجه به این واقعیت غیر قابل انکار، سمن های جوانان به صورت نظامند می توانند بازوی توانمندی برای دولت ها در جلب اعتماد جامعه عمل کنند که این مهم در صورتی محقق می شود که سمن ها در استقلال کامل قرار گرفته باشند و خوشتبختانه در چند سال اخیر با تدبیر وزرات ورزش و جوانان این امر به روشنی قابل لمس می باشد.

جدای از این مباحثی همچون اشتغال، آموزش، ازدواج، حمایت از محیط زیست، مباحث فرهنگی و اعتقادی و… از جمله محورهای فعالیت این معاونت در سطح وزرات مذکور بوده است.

مسلما در این مسیر راه بسیاری باقی مانده و نباید انتظار معجزه داشت، تا وزرات ورزش و جوانان شق القمر کند و به تعبیری درست تر اصلا وظیفه آن رفع تمام مشکلات موجود نمی باشد و این معاونت در قالب ستادهای ساماندهی امور جوانان تنها موظف به هماهنگی بین دستگاههای متولی است.

به هرحال باید به این تصمیم وزرات ورزش و جوانان خوش بین و مسلما تبعات مثبت آن را در سال های آتی شاهد خواهیم بود.

محمد پورعسکری

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه