اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

تائید صلاحیت همه نمایندگان فعلی استان کرمان

کرمان تاریخ انتشار: 02/08/20 بدون نظر   587 بازدید

اندازه فونت    
تائید صلاحیت همه نمایندگان فعلی استان کرمان

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با تاکید بر این که کاندیداهای انتخابات پایبند دستورالعمل‌ها باشند، گفت: ۷۵ درصد داوطلبانی که ثبت نام نهایی کرده‌اند تایید صلاحیت اجرایی کسب کرده‌اند.

کرمان سلامت: رحمان جلالی در نشست خبری با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام زمان بررسی صلاحیت‌ها، اظهار کرد: از ۶۴۵ داوطلب استان کرمان، ۴۸۲ نفر آنها تایید اجرایی گرفته‌اند و ۱۲۸ نفر عدم تاییدیه اجرایی ، ۲۸ نفر آنها عدم احراز و هفت نفر نیز انصراف داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک نفر در حوزه انتخابیه کرمان و راور انصراف داده، گفت: از ۱۸۷ نفری که داوطلب در این حوزه انتخابیه شده بودند، ۱۵۶ نفر آنها تایید صلاحیت اجرایی را گرفته و ۲۹ نفر نیز تاییدیه هیئت اجرایی را کسب نکردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: به استناد تبصره ماده ۶۱ قانون انتخابات و در راستای رعایت حقوق داوطلبان مجلس شورای اسلامی، اشخاصی که صلاحیت آن‌ها در هیئت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه مورد تأیید قرار نگرفته و یا احراز نشده، می‌توانند به مدت چهار روز از تاریخ ۲۱ آبان لغایت ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ الی ۱۸ تنها از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی Keshvar.moi.ir اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت نمایند.

وی تاکید کرد: کسانی که به منظور تشویش و جریحه دار کردن افکار عمومی با هر قصد و غرضی، تایید و عدم تایید برخی چهره‌ها را اعلام می‌کنند، طبق قانون جدید انتخابات برخورد خواهد شد و باید مدنظر داشت که تایید و عدم تایید به صورت رسمی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در واکنش به برخی شایعات تاکید کرد: همه نماینده‌های فعلی استان کرمان تایید صلاحیت هیئت اجرایی را کسب کرده‌اند.

وی با تاکید برآنکه کاندیداها پایبند دستورالعمل‌ها باشند، تصریح کرد: ۷۵ درصد داوطلبانی که ثبت نام نهایی کرده‌اند تایید صلاحیت اجرایی کسب کرده‌اند.

جلالی در پایان با بیان این مطلب که امروز آخرین مهلت ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبر است، اظهار کرد: تاکنون ۱۲ نفر از استان کرمان برای مجلس خبرگان رهبری داوطلب شده‌اند که ۱۰ نفر آنها در فرمانداری و دو نفر در وزارت کشور ثبت نام کرده‌اند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه