اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

مشاهده گربه پالاس در شهرستان رابر + فیلم

محیط زیست تاریخ انتشار: 02/03/27 بدون نظر   774 بازدید

اندازه فونت    
مشاهده گربه پالاس در شهرستان رابر + فیلم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر گفت: برای سومین بار گربه پالاس در شهرستان رابر مشاهده شد.

کرمان سلامت: اسحاق منظری توکلی اظهار داشت: گربه پالاس یکی از کمیاب ترین گربه های ایرانی است که برای سومین مرحله، مادر به همراه دو قلاده توله تازه متولد شده در کوهستان های بخش هنزا شهرستان رابر مشاهده شدند.

وی ادامه داد: گربه پالاس یا مانول یک گربه سان کوچک بومی آسیای میانه است، این جانور تقریبا به اندازه یک گربه خانگی است و دارای حدود ۶۰سانتیمتر طول ( بدون احتساب طول ۲۵ سانتیمتر اش و به طور متوسط وزن ۳/۶ کیلوگرم است.

رییس محیط زیست رابر تصریح کرد: گربه های پالاس رنگ زرد یا خاکستری دارند و بر روی دمشان حلقه های سیاه رنگ دیده می شود، همچنین بر روی بدن و پیشانی آن ها طرح های خاص نقشه بسته است.
او افزود: فک گربه های پالاس کوچک است، به همین دلیل این پستانداران با مقایسه با دیگر گربه سانان تعداد دندان های کمتری دارند اما در عوض دندان های نیش آن ها بسیار بلند می باشد.

وی در پایان از همه مردم شهرستان رابر خواست: با توجه به پراکنش این گربه زیبا و کمیاب در شهرستان برای حفظ و نگهداری آن ها به محیط بانان شهرستان کمک کنند، چراکه این گربه نزدیک آبادی ها نمی شود و بیشتر از موش، لاک پشت و مار تغذیه می کند و خود از سگ های گله آسیب جدی می بیند.

منبع: روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه