اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

اصلاح طلبی را با تکیه بر عقلانیت برگزیدیم

کرمان تاریخ انتشار: 02/03/26 بدون نظر   545 بازدید

اندازه فونت    
اصلاح طلبی را با تکیه بر عقلانیت برگزیدیم

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان بیان داشت: در شرایطی این کنگره را  برگزار می‌کنیم که ضرورت فعالیت سیاسی و به تبع آن فعالیت تشکیلاتی مورد تردید قرار جامعه قرار گرفته است.

کرمان سلامت: محمدرضا نژادحیدری در پنجمین کنگره جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان اظهارداشت: ما با دو هدف عمده حفظ و انسجام نیروها و همچنین افزایش توانمندی در حوزه فکری و سیاسی به صحنه آمده‌ایم.

وی گفت: در خصوص ادامه فعالیت با سه پیش فرض روبرو هستیم اول این که سکوت کنیم و از عرصه سیاست کناره گیری کنیم و دوم در دام رفتارهای براندازانه و شبه براندازانه گرفتار شویم و گزینه سوم نه سکوت کنیم و نه گرفتار در گرداب رادیکالیسم شویم بلکه  بهتر است مطالبات را با مشی اصلاح طلبانه پیگیری کنیم.

نژادحیدری یادآورشد: ما اصلاح طلبان اصلاح طلبی را به این دلیل انتخاب نکردیم که راه‌های دیگری در دسترس ما نیست، بلکه ما اصلاح طلبی با تکیه بر عقلانیت برگزیدم و بایستی مراقبت کنیم تا در تکانه‌های سیاسی تاکتیک و استراتژی را فراموش نکنیم.

وی خاطرنشان ساخت: ما اکنون مانند همه سال‌های با دو جریان عمده مرزبندی روبرو هستیم ابتدا جریان برانداز غیرملی که تهدیدی برای استقلال و تمامیت ارضی کشور است و دوم اقلیت ضد مردمی که تهدیدی برای جمهوریت کشور به حساب می‌آید.

نژادحیدری ادامه داد: طبیعی است که در این شرایط کار ما بسیار دشوار است یعنی علاوه بر دفاع از واقعیت جمهوری اسلامی که مد نظر رهبران سال ۵۷ بوده در برابر براندازان و مقابله با انها کمر به مقابله و مبارزه ببندیم و همچنین از تهدید نقش و جایگاه مردم توسط یک گروه اقلیت تندرو در داخل جلوگیری کنیم.

وی افزود: دفاع از کلیت جمهوری اسلامی به منزله نادیده گرفتن مشکلات نیست لذا به این معنی نیست که ما هیچ نقدی نداریم ما نیز منتقد شرایط بد اقتصادی حاکم بر کشور هستیم ما منتقد عدم درک صحیح از مشکلات کشور هستیم همچنین منتقد حذف شایستگان و خانه‌نشینی فرزانگان و نیز ایجاد محدودیت بر اینترنت و فیلترینگ گسترده هستیم.

دبیر جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: ما معتقدیم علاوه بر پیگیری مطالبات و بهینه کردن آنها در یک مجرای کارشناسی نبایستی در دام عوام‌زدگی و پوپولیسم گرفتار شویم لذا بایستی مرز بین جامعه محوری و پوپولیسم مشخص باشد در غیر اینصورت اشتباهی که برخی افراد در حوزه سیاست مرتکب شدند ما نیز در حوزه سیاست مرتکب خواهیم شد.

نژادحیدری با اشاره به انتخابات یادآور شد: در مورد انتخابات ذکر چند نکته ضروری است امسال سال انتخابات است، اما فضای سیاسی کشور هنوز رنگ و بوی انتخابات نگرفته لذا این موضوع از جنبه‌های مختلف قابل ارزیابی و تحلیل است.

وی خاطرنشان ساخت: اول مشکلات و فشارهای اقتصادی روی مردم و دوم زیر سوال بردن انتخابات و جایگاه مجلس موجب شده تا بخش‌هایی از جامعه انتخابات را موضوع اصلی ندانند که حل و فصل این موضوع بر عهده مسئولان است.

وی با بیان این که احزاب در صورتی توفیق پیدا خواهند کرد که مقدمات رفع دغدغه مردم فراهم شود گفت: در حوزه احزاب و جریان‌های سیاسی باید مراقب شتابزدگی در تصمیم باشیم ما نباید وارد مسیر غیر قابل بازگشت شویم یادمان باشد اگر در سال ۱۳۹۰ تصمیم به شرکت نکردن در انتخاب گرفتیم شخصیتی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در درون نظام داشتیم که از دل قهر ۹۰ پیروزی ۹۲ را بیرون کشید، لذا در حال حاضر ما این شرایط را نداریم بنابراین همه احزاب سیاسی باید بدون پیش داوری درباره انتخابات گفتگو کنند و به یک تصمیم برسند.

نژادحیدری خاطرنشان ساخت: در دوران مشروطیت و به بن بست رسیدن آن و در زمانه‌ای  که تب تحرکات رادیکال بالا بود میرزا علی اکبر قزوینی معروف به دهخدا از استانبول و از چهره‌های تندرو نامه‌ای به عبدالرحیم طالبوف از چهره‌های اعتدال‌گرا می‌نویسد و از او برای احیای روزنامه صوراسرافیل کمک می‌خواهد.

وی افزود: طالبوف که از تندروی آرمانخواهانه‌ دهخدا خشمگین شده نامه‌ای برای وی می‌نویسد و می‌گوید امیدوارم همه کسانی که از وطن پراکنده شده‌اند به ایران بازگردند و خار بخورند و بار ببرند و کشتی وطن را به ساحل نجات برسانند.

نژادحیدری ادامه داد: امروز نیز در وضع مشابهی هستیم اصلاح‌طلبان اگر بخواهند که کشور به ساحل نجات برسد باید خار بخورند و بار ببرند تا وضع کشور تغییر کند.

منبع: گفتارنو

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه