مسئولان بی کفایت بخشی از مطالبات جوانان در خیابان

کرمان تاریخ انتشار: 01/08/04 بدون نظر   880 بازدید

اندازه فونت    
مسئولان بی کفایت بخشی از مطالبات جوانان در خیابان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از اشکالات جدی در کشور که بخشی از مطالبات جوانان در خیابان نیز بود گفت: جوانان وقتی مفاسد و مسئولان بی کفایت را می بینند، ناراحت می شوند زیرا جوان تحصیل کرده ما بیکار است اما فردی با تحصیلات و توانمندی پایین تر از او همه اینها را دارد.


کرمان سلامت؛ محمد مهدی زاهدی در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه بخشی از اعتراضات اخیر کشور به واسطه مطالبه شایسته سالاری شکل گرفته است بیان کرد: در این عملیات باید گروه بندی های مختلف داشته باشیم و صفی بین کسانی که به دنبال براندازی آمده اند با مابقی معترضان ایجاد کنیم.
وی افزود: بچه دبستانی ما که روسری و مقنعه خود را برمی دارد گناهی ندارد زیرا ما او را در مدارسمان تربیت کردیم.

کاریکاتوری از حزب

وی گفت: باید نظام انتخاباتی در شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری تغییر کند؛ بیاید به احزاب بها بدهیم و احزاب با ائتلافات ۲ گانه تا چهارگانه پای کار بیایند زیرا احزاب می توانند بهترین ها را روی کار بیاورند.


وی ابراز داشت: تا زمانی به احزاب بها ندهیم ۲۰۰ حزب در کشور وجود دارد که اینها کاریکاتور حزب هستند زیرا قدرت لازم را ندارند؛ باید به آنها قدرت دهیم تا بسیاری از حوادث در کشور اتفاق نیفتد.


زاهدی با طرح این پرسش که چرا عده ای مربوط به جریانی خاص نباید در مجلس سهم داشته باشند؟ افزود: اختلاف نظر جدی در این زمینه با برخی سیاسیون دارم اما هیچگاه با آنان دشمنی ندارم؛ بحث سیاسی حرف دیگری است، اختلافات سیاسی فقط زمان انتخابات بروز می کند و واژه دشمنی در این حوزه صحیح نیست.


آموزش و پرورش شرایط حذف کنکور را فراهم کند
عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: سیاست کشور بر حذف کنکور است و محور حذف کنکور برعهده وزارت علوم نیست، بلکه با آموزش و پرورش است.


وی افزود: آزمون استاندارد براساس مصوبات باید جایگزین کنکور شود که این آزمون بایستی از سه سال دبیرستان آغاز شود اما این آزمون فقط یک سال انجام می شود.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش پرورش باید در این بخش همت نشان دهد اما هیچگاه برنامه ریزی قاطع برای این کار انجام نشده است لذا مصوبات برای آوردن فشار بر وزارت آموزش پرورش است.


وی عنوان کرد: پشت خیلی از مسائل کنکور مافیا وجود دارد و شورای عالی و مجلس شورای اسلامی نیز در شرایط فعلی مخالف حذف کنکور هستند اما در بستری که گفته شد قابل حذف شدن است.


نظام آموزش کشور مقصر است
زاهدی با اشاره به فرایند تربیت در مدارس گفت: نظام آموزش و پرورش ما طی ۲ سال اخیر ضربه مهلکی خورد زیرا به قضیه تک بعدی نگاه کردیم؛ فضایی به اسم سیستم شاد درست کردیم و برای دسترسی به آن باید موبایل و تبلت هوشمند داشته باشید اما عده ای هیچ امکاناتی ندارند.


وی اضافه کرد: اگر امروز دانش آموزان روسری از سر برمی دارند، نظام آموزش کشور در تربیت کودکان مقصر است؛ باید روی معیشت مردم نیز کار کنیم، بحث یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مردم بخوبی جبران نشد و باید در حوزه اشتغالزایی و تولید بشدت کار کنیم.


فساد را بی رحمانه اعلام کنید
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید قاطعانه در مبارزه با فساد مطالبه گری کنند و رسانه ها اگر فسادی را دیدند آن را بی رحمانه اعلام کنند؛ حتی اگر من دچار آن شده باشم.


وی افزود: پژوهشکده ای در دانشگاه شهید باهنر کرمان ابعاد مختلف زندگی حاج قاسم را در بعد مدیریتی، نظامی، زندگی شخصی، اخلاق اجتماعی، کرامت انسانی و اخلاق مداری بررسی کند و در این حوزه کار پژوهشی انجام گیرد.

حمایت از اجرای محور کرمان – رابر
زاهدی در پاسخ به پرسشی که فساد حتی در طرح های عمرانی سال های گذشته نیز مشاهده می شود و در این زمینه مسیر کرمان- رابر در امتداد دسترسی به بندر عباس اگر به صورت اصولی و مستقیم ساخته می شد از آسیب به بیت المال جلوگیری می کرد گفت: ساخت راهها سیاست وزارت راه و شهرسازی است که با فشار نمایندگان و مسئولان می تواند به صورت غیر اصولی تغییر یابد.


وی با توجه به اینکه یک سر پروژه رابر – کرمان، شهر کرمان یعنی حوزه انتخابیه من ادامه داد: بخوبی در جریان این پروژه قرار ندارم و نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی پیگیر اجرای این طرح است اما از اجرای آن حمایت می کنیم.

ریالی از شرکت مس وام نگرفته ام

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به شایعه دریافت تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی او از شرکت ملی مس ایران افزود: تا این لحظه ریالی وام نگرفتم و در آینده هم نخواهم گرفت.

زاهدی گفت: شرکت ملی مس ایران امتیاز وام بانک رسالت به تمامی نمایندگان مجلس اختصاص داده که این امتیاز را ما در اختیار محرومان و مراجعه کنندگانی قرار می‌دهیم که مشکلات دارند.


وی با بیان اینکه این امتیاز وام به صورت قرض‌الحسنه است اظهار داشت: وام به افراد نیازمند و محرومان داده می شود.

بانک پاسارگاد از پتروشیمی کرمان خلع شود
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نشست خبری درباره پروژِه پتروشیمی گفت: پروژه های زیادی طی سال های گذشته در استان کرمان کلنگ زنی شده و نمونه آن طرح پتروشیمی کرمان است که وزیر صمت وقت آن را کلنگ زنی کرد و اگر اجرایی نبود معتقدیم نباید قولی به مردم داده می شد.


وی با بیان اینکه من از سرمایه گذاری که حتی یک شغل ایجاد کند حمایت می‌کنم، تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی اجرای پروژه پتروشیمی در کرمان تامین آب این طرح است و مشکلی دیگر وجود ندارد آن هم انتقال از خلیج صورت گرفته است.


زاهدی یادآور شد: مجتمع پتروشیمی باید در استان کرمان اجرایی شود و صنایع پایین دستی آن هم شکل گیرد که اتفاق بزرگی است اما بانک پاسارگاد به عنوان سهامدار اصلی پروژه پتروشیمی کرمان چند سال تاخیر در اجرای این طرح دارد.


وی افزود: بانک پاسارکاد باید از پروژه خلع ید شود تا بستر فراهم شود و در این زمینه سرمایه گذاران خوبی پای کار خواهند آمد.

زاهدی افزود: بانک رسالت برای سرمایه گذاری در این طرح قولی داد اما در عمل به گونه ای دیگر عمل کرد.


وی ادامه داد: ابتدا بایستی زمین واگذار شده به بانک پاسارگاد باز پس گرفته شود که مراحلی طولانی دارد و این کار شروع شده است؛ مرحله بعد این است که وزارت نفت را توجیه کنید که سرمایه گذار توانمندی به این طرح معرفی کند.
 

مراحل اجرایی تامین آب شرب کرمان از خلیج فارس

نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت در پاسخ به این پرسش که آب شرب خلیج فارس به یزد رسیده اما به کرمان که در مسیر قرار دارد خیر، گفت: آب شرب به یزد هم نرسیده است، سرمایه گذاران مهم پروژه انتقال آب از خلیج فارس واحدهای معدنی چادرملو، گل گهر و مس سرچشمه هستند که در استان های کرمان و یزد قرار گرفته اند اما بخشی از اجرای انتقال به دنبال نطق آتشین من در مجلس بود.


وی ادامه داد: آب خلیج فارس ای‌سی( EC) پایینی دارد(کیفیت نامناسب) که توافقات در خصوص اجرای پروژه انجام و به نوعی پول آن فراهم شده است.

به گفته این نماینده مجلس، تامین آب شرب کرمان از خط انتقال به ۹۰ کیلومتر لوله گذاری نیاز دارد که خریداری شده و پیمانکار پروژه انتخاب و لوله ها به گونه ای تامین شده که برای استفاده صنایع در مسیر نیز مشکلی نداشته باشد.


زاهدی ابراز داشت: مشکلات پرداخت طلب پیمانکار این پروژه نیز زمان بر است و باعث تاخیر در اجرای طرح شده است اما عملیات اجرایی آن بزودی انجام می شود.


وی با اشاره به اینکه در حال چانه زنی برای تامین آب خلیج فارس با قیمت دولتی هستیم گفت: هر مترمکعب آب خلیج فارس برای مصرف کننده ۴۰ هزار تومان هزینه دارد در حالی که هزینه مصرف خانگی هرمترمکعب یکهزار تومان است.


وی تاکید کرد: در حال رایزنی با وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه برای تامین یارانه آب هستیم تا این آب با کیفیت بالا به دست مردم کرمان برسد.
 

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه