اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

تلاش تیم ملی هفت‌سنگ برای سکوی قهرمانی آسیا

ورزشی تاریخ انتشار: 97/07/19 بدون نظر   888 بازدید

اندازه فونت    
تلاش تیم ملی هفت‌سنگ برای سکوی قهرمانی آسیا

کرمان سلامت به نقل از فارس، پنجمین دوره اردوهای آماده‌سازی تیم ملی هفت‌سنگ به میزبانی کرمان در حال برگزاری است و تا روز جمعه ادامه دارد، این نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی هفت‌سنگ است که در استان کرمان برگزار می‌شود.

سطح بازیکنان و مربیان بسیار بالا است

فاطمه زینلی بازیکن کرمانی تیم ملی امید در حاشیه تمرین تیم ملی هفت‌سنگ در کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این نخستین سالی است که تیم ملی هفت‌سنگ تشکیل شده است و من سال اول حضور در اردو را تجربه می‌کنم.

وی گفت: پنجمین دوره اردوی تیم ملی هفت‌سنگ در کرمان برگزار می‌شود و سطح بازیکنان بسیار بالا است.

شیوا قاسمی بازیکن کرمانشاهی تیم ملی هفت‌سنگ نیز به خبرنگار فارس گفت: این نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی هفت‌سنگ در کرمان است که پنجمین مرحله اردو محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: سطح بازیکنان و مربیان بسیار بالا است و این بازیکنان از چکیده مسابقات اهواز در استان خوزستان انتخاب شدند.

قاسمی گفت: رشته هفت‌سنگ جزو رشته‌های ورزش عشایری و روستایی محسوب می‌شود.

کسب مقام‌های خوب توسط کرمانی‌ها در ورزش‌های بومی

عذری ریاحی نایب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمان امروز در حاشیه تمرین تیم ملی هفت‌سنگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این دوره پنجمین دوره اردوهای آماده‌سازی تیم ملی هفت‌سنگ است که به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در بین دعوت شدگان به اردوی تیم ملی هفت‌سنگ ایران که در این اردو حضور دارند نام فاطمه زینلی از کرمان نیز هست.

ریاحی گفت: هم در قسمت آقایان و هم در قسمت بانوان سعی شده است در رشته‌های مختلف در مسابقات بومی و محلی و روستایی شرکت کنیم و تاکنون به مقام‌های خوبی نیز دست یافته‌ایم.

وی بیان داشت: ما از معدود هیأت‌هایی هستیم که رشته‌های زیرمجموعه این هیأت را در ۲۳ شهرستان استان ترویج داده‌ایم و همچنین برای اعزام به مسابقات مختلف رشته‌های ورزشی این هیأت سعی کرده‌ایم از تمام شهرستان‌ها به مسابقات اعزامی قهرمانی کشور استفاده کنیم و بنا را به اعزام تنها ورزشکاران مرکز استان به مسابقات قهرمانی کشور را نداشتیم.

هفت‌سنگ از بازی‌های قدیمی ایران است

هانیه حیدری سرپرست تیم ملی هفت‌سنگ نیز اظهار داشت: پنجمین دوره آماده‌سازی تیم ملی هفت‌سنگ تا جمعه ظهر در کرمان ادامه دارد.

وی گفت: بازیکنان دعوت شده به تیم ملی در دو رده نوجوانان و بزرگسالان و در هر رده ۱۰ نفر هستند که در نهایت دو نفر دیگر از جمع دعوت‌شدگان حذف می‌شوند و لیست نهایی این اردوها به مسابقات برون مرزی راه پیدا می‌کنند.

حیدری عنوان کرد: رشته هفت‌سنگ یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های ورزشی ایران است که در آن دو تیم چهار نفره که یکی مهاجم و دیگری تیم مدافع هستند به همراه دو بازیکن ذخیره و در دو وقت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی در خصوص مسابقات برون‌مرزی رشته ورزشی هفت‌سنگ گفت: هم‌اکنون این رشته در کشورهای هندوستان، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان و چند کشور همسایه ایران راه‌اندازی شده که سعی داریم این رشته در آینده مانند کبدی به یکی از رشته‌های قهرمانی قاره آسیا بدل شود.

سرپرست تیم ملی هفت سنگ در پایان در خصوص میزبانی کرمانی‌ها گفت: میزبانی کرمان بسیار خوب و خوابگاه و زمین و سالن مناسب ورزشی است.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه