خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر، همانند سایر بیمه ها است

اجتماعی تاریخ انتشار: 02/11/18 بدون نظر   153 بازدید

اندازه فونت    
خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر، همانند سایر بیمه ها است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: خدماتی که بیمه‌شدگان این صندوق دریافت می‌کنند همانند سایر صندوق‌ های بیمه اجتماعی است.

کرمان سلامت : بیت الله برقراری در نشست خبری آنلاین خود با رسانه های سراسر کشور اظهار داشت: بیمه‌شدگان این صندوق پس از رسیدن به سن بازنشستگی حقوق و مستمری دریافت می‌کنند، همچنین افرادی که به هر دلیلی کار افتاده باشند با تایید پزشک مستمری کارافتادگی دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از پرداخت مستمری بازماندگان به خانواده‌های بیمه شدگان خبر داد و افزود: افرادی که در این صندوق بیمه شده باشند و فوت کنند به خانواده‌های آن‌ها مستمری پرداخت خواهد شد.

برقراری در خصوص پرداخت عیدی به بازنشستگان این صندوق تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد به میزان یک میلیون تومان (سطح یک پرداختی پرداخت مستمری) عیدی به بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر پرداخت کنیم.

وی گفت: تلاشمان این است که ظرف یک هفته این مسئله در هیئت مدیره صندوق به تصویب برسد و سپس به حساب مستمری‌ بگیران واریز کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: ۱۹۲ هزار نفر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند که همین تعداد نیز در آستانه سال جدید عیدی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر به سایر صندوق‌های بیمه‌ای تصریح کرد: علاوه بر این انتقال سایر صندوق‌ها بیمه‌ای می‌توانند سوابق خود را به این صندوق منتقل کنند.

برقراری همچنین به بیمه درمان بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر اشاره کرد و افزود: بیمه درمان این افراد توسط سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اعلام خبر پوشش بیمه درمان تکمیلی برای مستمری بگیران این صندوق تصریح کرد: همه مستمری‌ بگیران از این تسهیلات برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دو هدف اساسی و مهم در صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان و عشایر ترسیم شده، اظهار داشت: کفایت مستمری و ارائه خدمات بهتر، دو هدفی است که برای بیمه‌شدگان پیگیری و دنبال می‌شود.

برقراری با اشاره به اینکه دو سوم حق بیمه بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر توسط دولت پرداخت می‌شود تاکید کرد: در این صندوق دولت به عنوان کارفرما شناخته می‌شود و این صندوق بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی برنامه‌های خود را اجرا می‌کند و ما تلاش داریم به سمت عدالت اجتماعی حرکت کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: با استقرار دولت سیزدهم اقدامات موثری در این صندوق برای بیمه‌شدگان طراحی و اجرا شده است. همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۵ اقدام مهم و راهبردی توسط صندوق عملیاتی و اجرا شده است که این اقدامات برای نخستین بار است که صورت گرفته که می‌توان به برنامه راهبردی مبتنی بر نگاه بیمه‌ای، محاسبه بیمه‌ای و افزایش پایداری صندوق جذب بیمه‌ شده‌های جدید، تمدید بیمه‌شدگان، افزایش ۴۱ درصدی پوشش بیمه‌ای بیمه اجتماعی زنان، افزایش مستمری بیمه‌شدگان در حدود ۴۳ درصد اشاره کرد.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته ۸۰۰ نفر بیمه شده جدید در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر جذب شده است که این معادل ۵ الی ۶ سال دولت قبل است.

برقراری با اشاره به پرداخت وام به بیمه‌شدگان این صندوق می گوید: حدود ۲۳ هزار فقره وام به بیمه‌شدگان این صندوق پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: طی دو سال گذشته ۲۶ سفر استانی با نگاه تبیین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر انجام شده است.

وی ادامه داد: افزایش سطح درآمدی صندوق از مواردی است که در این دوره انجام شده به طوریکه در سال گذشته و امسال سطح درآمدی صندوق ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به عقد تفاهمنامه این صندوق با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: تعامل با ذینفعان حاکمیتی و همچنین ارتقاء آموزش به کارکنان و کارگزاران از دیگر اقدامات این صندوق است.

برقراری یادآور شد: در احکام برنامه هفتم توسعه نیز برخی از پیشنهادات از سوی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به تصویب رسیده است که می‌تواند اثرات مثبتی را در پیشبرد اهداف این صندوق داشته باشد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه