اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

شهید فیاض بخش جزو انسانهای برگزیده خداوند بود

کرمان تاریخ انتشار: 02/04/12 بدون نظر   530 بازدید

اندازه فونت    
شهید فیاض بخش جزو انسانهای برگزیده خداوند بود

طی مراسمی از مقام شامخ شهید دکتر محمد علی فیاض بخش وفرزندان شهید بهزیستی تجلیل به عمل آمد.

کرمان سلامت: در تداوم گرامی داشت یاد وخاطره شهدای حادثه دلخراش انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال ۱۳۶۰وشهادت جمع کثیری از بهترین فرزندان میهن اسلامی طی مراسمی در سالن اجتماعات شهید نشاط بهزیستی استان کرمان آزمقام شامخ شهید دکتر محمد علی فیاض بخش وفرزندان شهید بهزیستی تجلیل به عمل امد.

 علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در ابتدای این مراسم که با حضور پر شور کارکنان وفرزندان مقیم مراکز تحت نظارت همراه بود ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدای هفتم تیر و ۲۲ فرزند شهید بهزیستی استان کرمان در سخنانی با اشاره به اینکه شهید فیاض بخش از انسانهای برگزیده خداوند بود ، اظهار داشت : با نگاهی اجمالی به تاریخچه جوامع بشری در می یابیم کمتر افرادی در بین افراد جامعه وجود دارند که پایه گذار وبستر ساز محیطهای مولد خیر وبرکت ماندگار وپویا باشند که البته با شواهد وقرائن فراوان اینگونه افراد در سرزمین کهن ایران تعداد زیادی را شامل شده است که شهید والامقام دکتر محمد علی فیاض بخش یکی از این بزرگان بوده است 

وی در ادامه سخنان خود افزود : این شهید بزرگ با پایه گذاری مجموعه پر مسئولیت بهزیستی که طیف وسیعی ‌ از ‌ جامعه را در زیر چتر خدمات حمایتی وتخصصی خود دارد بستر ساز بروز وظهور تشکلهای مردم نهاد موثر وارزشمند در سایه علم وتخصص وتعهد بوده است که از جمله مهمترین این تشکلها میتوان به مجموعه رعد کرمان اشاره کرد که به همت بزرگ مردی همچون مرحوم پروفسور کریمی نژاد پدر علم ژنتیک ایران پایه گذاری وبنا شده است که در حال حاضر این مجموعه در کنار بهزیستی زمینه ساز خدمت وتوانمند سازی بسیاری از افراد دارای معلولیت در این استان است .

مدیر کل بهزیستی استان کرمان د سخنان خود با اشاره به مستندات تاریخی موجود افزود : ارزش ومقام والای اینگونه انسانها از آنجا نشات میگیرد که در تلاتم وپیچ وخم روزگار بر آرمانهای درست وانسانی، خود ثابت قدم ماندند وبا گذشتن از منافع مادی ومنفعتهای شخصی خود دل در گرو ایجاد بستر خدمت ماندگار وموثر به همه آحاد جامعه خود به خصوص افرادی که صدایشان کمتر به گوش سایرین میرسد بسته اند 

وی در پایان سخنان خود به اهمیت لزوم نماد سازی وایجاد فضای نشر وانتشار اینگونه تفکرات خداجویانه ء تاکید کرد وافزود :به حول وقوه الهی از این پس با همکاری دستگاههایی همچون قوه، قضائیه که اینچنین بزرگانی را تقدیم میهن اسلامی کرده اند تلاش خواهیم کرد تا راه پر خیر وبرکت این بزرگ مردان همچنان پر رهرو وروشن باقی بماند وچراغ راه ما ونسلهای بعد از ما باشد .

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری و رییس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه استان کرمان نیز گفت: امسال در برگزاری هفته قوه قضائیه این ابتکار صورت گرفت که در کنار توجه به شخصیت معظم شهید بهشتی که به حق باید یاد ایشان را گرامی بداریم، یاد و خاطره سایر شهدای این حادثه نیز مورد تجلیل قرار گیرد و سازمان های مربوطه از این ایده استقبال کردند. که امروز شاهد اجرای باشکوه مراسم در بهزیستی هستیم

محمدباقر اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده اند هر افتخار و سربلندی داریم از بروز و ظهور مردان بزرگ و ایثارگر است و باید یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود.

وی گرامی داشت یاد شهدا را یک اصل مهم برشمرد و ادامه داد: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کشور، نیازمند زنده نگه داشتن یاددشهداست که این مهم در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

شهدا در مقام انسانیت و اخلاق از همه بالاتر بوده اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این همایش ضمن تاکید بر این مطلب که شهدا در مقام انسانیت و اخلاق از همه بالاتر بوده اند، گفت: وظیفه ما در مقابل شهدا این است که به مانند شهدا کار و رفتار کنیم و این به معنای ترویج شهداست.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در همایش بزرگداشت شهدای هفتم تیرماه، شهید محمدعلی فیاض بخش و شهدای بهزیستی استان کرمان افزود: یک اصل پذیرفته شده این است که آدمی عمر محدودی دارد و روزی عمر او تمام می شود و در ادامه یک نگاه اعتقاد دارد که آدمی پس از مرگ ادامه دارد و عده‌ای معتقدند با مرگ فرد، وی تمام می شود.

وی با اشاره به اینکه رنگ پوست، دین، جغرافیای محل تولد، خانواده، نوع زبان و لهجه و … دلیل برتری افراد نیست، تاکید کرد: براساس آموزه های اسلامی، علم، فهم و آگاهی، میزان تقوا، انسانیت، میزان خطرپذیری و مجاهدت، معیارهای برتری انسان ها به شمار می روند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره اینکه شهید در نگاه اعتقادی جایگاه بسیار والایی دارد، تاکید کرد: شهید فیاض بخش می توانست یک زندگی مرفه داشته باشد، اما راه شهادت ر انتخاب کرد و به رستگاری رسید.

حجت الاسلام و المسمین علیدادی سلیمانی یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: شهید سلیمانی طوری برای انسان ها دل می‌سوزاند که در روزشهادتش همه به صحنه آمدند.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که در جهاد در راه خدا هر فردی که انسان تر و با اخلاق تر است والاتر خواهد بود، گفت: هرفردی می خواهد پرچم شهدا را قوی تر بگیرد، باید در عرصه عمل و رفتار قوی تر عمل کند

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت عصمت وطهارت با نوای گرم خود زینت بخش این مراسم معنوی بودند .

در این همایش،همچنین گروه سرود توجوانان طه و گروه سرود ناشنوایان کرمان به اجرای برنامه پرداختند.

منبع: روابط عمومی بهزیستی استان کرمان

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه