از عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان راضی هستیم

کرمان تاریخ انتشار: 02/04/01 بدون نظر   929 بازدید

اندازه فونت    
از عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان راضی هستیم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از عملکرد مدیرکل در سالیان قبل راضی بودیم و معدل کار مبنای ماست، در زمان تغییرات دولت هم اگر استانداران زینی‌وند و فداکار با ما در خصوص پاریزی مشورت گرفتند، همواره نظرمان براین بوده که عملکرد پاریزی رضایت‌بخش بوده است.

به گزارش کرمان سلامت؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی در نشست خبری با اشاره اینکه رویه کار بدین صورت است که وزیر مربوطه با هماهنگی استاندار در خصوص تغییرات نظر می‌دهند، اظهار کرد: اگر دولت تصمیم داشته باشد که پاریزی بماند حمایت می‌کنیم و مشکلی با مدیرکل فعلی نداریم و اگر به هر دلیلی بگویند که مدیرکل عوض شود هم ما دخالتی نمی‌کنیم؛ اما فعلاً ایشان به مسئولیتشان ادامه می‌دهند.

افتتاح ورزشگاه شهدای مس کرمان تا پایان شهریور

پورابراهیمی بیان کرد: ورزشگاه شهدای مس کرمان تا پایان شهریور افتتاح می‌شود و طبق توافق با مجموعه مدیریتی مس ۱۰ رشته جدید که بیشترین طرفدار از جهت عضویت را دارد به این مجموعه اضافه خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد دادند که برای ساماندهی صندوق‌ها در سامانه جامع رفاه، صندوق بازنشستگی مس که وابسته به بخش خصوصی است به این مجموعه محلق شود که این کار از نگاه ما اساسا اشتباه است.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اینکه سهام شرکت ملی مس از طریق بازار سرمایه سال ۸۵ به مردم ارائه شده است، ادامه داد: از سال ۸۵ شرکت مس مشمول قوانین شرکت‌های دولتی نیست، البته تصور من این است که پشت این قضیه موضوعات دیگری است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری وابسته به سازمان تامین اجتماعی(شستا) که زیر نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین می‌شود به تدریج درصدی از سهام شرکت ملی مس را خرید و هم اینک یک عضو هیات مدیره در شرکت ملی مس توسط وزارت تعاون تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: تمام دعواها سر این موضوع است که به این بهانه صندوق بازنشستگی مس را از آن خود کنند. البته به این معنی است که وزیر تعاون می‌خواهد ۲ حق عضویت در شرکت ملی مس برای این وزارتخانه ایجاد کند.

پور ابراهیمی تصریح کرد: حدود پنج هزار بازنشسته در این صندوق عضو هستند و هیچ بازنشسته جدیدی ندارد و این صندوق به هیچ وجه ناتراز نیست و تنها صندوق موفق در کشور است که چشم طمع وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تفسیر غلط و غیر قانونی به دنبال آن است.

رییس مجمع نمایندگان استان گفت: به دنبال این هستند که موضوع واگذاری صندوق بازنشستگی به وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی در هیات وزیران نیز تصویب کنند که اگر این اتفاق بیافتاد این مصوبات به هیات تطبیق مقررات مجلس خواهد آمد و مگر ما آنجا ایستادیم که آنها دنبال منافع اینجوری باشند.

وی با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم در خصوص مباحث نظارتی، افزود: در خصوص این مباحث ، ابزار مجلس در قانون اساسی مشخص شده و به عنوان مثال ما می‌توانیم سوال یا استیضاح از وزیر داشته باشیم، بخش عمده این ابزارها در مجلس استفاده شده و در دوره قبل( دوره دهم مجلس شورای اسلامی) نیز یکی از بحث‌های ما این بود که چگونه می‌توانیم دولت را در راستای ماموریت‌هایش به انجام فعالیت وادار کنیم.

پورابراهیمی با یادآوری اینکه در راستای عملکرد نظارتی مجلس به طور مثال در دولت قبل، چهار سوال از رییس جمهور اسبق پرسیده شده بود، ادامه داد: استیضاح وزیر اقتصاد در دولت قبل و موضوع اعمال ماده ۲۳۴ پرونده تخلفات بانک مرکزی از کمیسیون اقتصادی رقم خورد.

وی اضافه کرد: در دولت فعلی در راستای عملکرد نظارتی مجلس موارد و ابزارهای سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و ماده ۲۳۴ را به کار برده است و به طور مثال هم‌اینک اعمال ماده ۲۳۴ در خصوص عدم رعایت قوانین و مقرارات در بحث برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس است.

او گفت: خط انتقال آب از خلیج فارس برای صنعت به استان کرمان در سال‌های اخیر عملیاتی شده و به دلیل مشکل آب شهر کرمان، معادل ۳۰ میلیون مترمکعب از این خط اختصاص یافت و بزرگ‌ترین اتفاق مثبتی است که در بلندمدت مشکل آب شرب شهر کرمان را حل می‌کند و باید روند اجرا تسریع شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد آب در استان کرمان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اگر بتوانیم معادل ۱۰ درصد در این بخش صرفه جویی کنیم اتفاق بزرگی خواهد افتاد، ضمن اینکه هنوز دو سوم آبیاری در کشاورزی استان کرمان به صورت سنتی و غرقابی است.

وی با تاکید بر اینکه در کرمان بزرگ ترین پروژه فاضلاب شهری کشور اجرا شده، گفت: طی توافق این پروژه به صنعت واگذار شد تا این آب را استحصال و استفاده کند و آبی که به صنعتی داده می‌شد، برای بخش آشامیدنی مورد استفاده قرار گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه سنگر اول حل ناترازی بودجه در اقتصاد کشور، مالیات است، گفت: باید این موضوع را تعیین تکلیف کنیم و در این راستا در سال گذشته با اتصال صندوق‌های فروشگاهی به سامانه مالیاتی، افزایش ۷۰ درصدی میزان وصول مالیات بر ارزش افزوده با کاهش نرخ مالیات بر بنگاه‌ها اتفاق افتاد.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه نرخ مالیات بر بنگاه‌های اقتصادی در طول دو سال گذشته در دو مرحله، هفت واحد درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: مولدسازی یکی دیگر از محورهای مهم ما در کنار مالیات است و البته عوامل بیرونی را نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مسیر هزینه کرد مالیات در قانون آمده است و اعتقاد داریم با شفاف سازی در این رابطه بسیاری از مشکلات مردم مرتفع خواهد شد.

او تاکید کرد: صرف مالیات در بهداشت و درمان، شهرداری ها و پرداخت هزینه های جاری کشور از جمله مسیرهای هزینه کرد مالیات می باشد.

بیش از۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه اجرایی در شهر کرمان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه اجرایی شهر کرمان در اوج تحریم است که به لطف خدا به بهره برداری می رسند البته این بی تقوایی هایی که در راستای توقف اجرای این پروژه ها وجود دارند را به ریز به مردم خواهیم گفت.

توجه به سلایق مختلف لازمه مشارکت در انتخابات

پور ابراهیمی گفت: اگر بخواهیم در دنیا خودمان را نشان دهیم مشارکت حرف اول را می‌زند، همه باید در این راستا کمک کنیم و رفتار نامناسب مسئولان و گلایه از آنان را پای انقلاب نگذاشته و پای فرد بگذاریم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات زمانی ایجاد می‌شود که از همه سلایق استفاده شود، گفت: بعضی‌ها انقلاب را با سلایق خودشان تفسیر می کنند که این موضوع حتما اثر منفی در مشارکت مردم خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم هوشمندانه تصمیم می‌گیرند و باید به مردم باور داشته باشیم.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه