یوگا معجزه ای، برای زیبایی صورت

سلامت تاریخ انتشار: 02/01/16 بدون نظر   436 بازدید

اندازه فونت    
یوگا معجزه ای، برای زیبایی صورت

ورزش چاقی صورت از آن حیث حائز اهیمت است و این روزها مورد توجه زیادی قرار گرفته که گاهی تغذیه به تنهایی نمی‌تواند به چاقی صورت بینجامد.

کرمان سلامت: در واقع ورزش چاقی صورت بهترین روش جایگزین برای جراحی است.

ورزش چاقی صورت

ورزش چاقی صورت جزء بهترین شیوه‌های حجیم کردن و فرم دادن به این عضو بدن بدون نیاز به جراحی است.

در سوی دیگر چاقی صورت با جراحی ممکن است بعد از گذشت مدت زمان نه چندان کوتاهی دوباره بازگردد اما ورزش چاقی صورت اگر به صورت مداوم باشد، ماندگار خواهد بود.

اما اصلا چرا باید برای چاقی صورت ورزش کنیم؟ پاسخ این است که صورت بسیاری از افراد با کمی چاق‌تر شدن، زیباتر خواهد شد و ممکن است رنگ پوست آنان نیز کمی تغییر کند.

همان چیزی که از دیرباز در اصطلاح عامیانه می‌گویند «آب زیر پوست شخص آمده»؛ اصطلاحی که به معنای زیباتر شدن است.

صورت و گردن انسان بیشتر از ۵۷ عضله دارد و اشخاصی که صورت لاغر و استخوانی دارند می‌توانند با ورزش برای این ۵۷ عضله، صورت خود را به شکل طبیعی و ماندگار  و بدون درد و بیهوشی و عوارض جراحی، چاق کنند.

در حقیقت صورت اندامی است که مدام در دید همه قرار دارد و کوچک‌ترین تغییرات در صورت توسط سایر اشخاص نیز قابل تشخیص خواهد بود.

بنابراین زیبایی صورت قطعا برای همه ما چه مرد و چه زن مهم است.

لاغری صورتی معضلی است که بسیاری از ما شاید به علت استرس، رژیم غذایی یا بیماری طولانی‌مدت تجربه کرده باشیم و به دنبال راهی گشته‌ایم تا صورت‌مان کمی چاق‌تر شود.

به یاد داشته باشید که داروهایی که برای چاقی صورت داده می‌شود ممکن است عوارض داشته باشند، اما ورزش چاقی صورت عوارضی به دنبال نخواهد داشت.

چاقی صورت در واقع بیشتر به معنی پرکردن گونه‌ها است. زیرا همه می‌دانیم صورتی با گونه‌های پرتر و برجسته‌تر، جوان‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

ورزش چاقی صورت سبب تقویت خونرسانی و بهبود گردش جریان خون، شادابی پوست صورت و جلوگیری از ایجاد چین و چروک زودرس می‌شود.

لاغری زیاد صورت سبب می‌شود چهره ما خسته و مریض به نظر برسد بنابراین برای روابط اجتماعی بهتر نیاز داریم که صورت‌مان کمی چاق‌تر باشد.

در حقیقت هرچه گونه، تورفته‌تر باشد، پیرتر و هر چه برجسته‌تر باشد، جوان‌تر به نظر می‌رسید. البته برجستگی گونه باید تا حدی باشد که طبیعی به نظر برسد.

در سوی دیگر عده‌ای این روزها صورت لاغر و استخوانی می‌پسندد. پس قبل از آغاز ورزش و چاقی صورت بررسی کنید که چه فرمی به صورت شما بیشتر می‌آید، زیباتر به نظر می‌رسید، اعتماد به نفس بالاتری خواهید داشت، از خودتان راضی هستید و حس خوبی خواهید داشت.

در این مورد می‌توانید از دوستانی که مطمئن هستید نظرشان را صادقانه و بدون تعارف یا حسادت مطرح می‌کنند، مشورت بگیرید که چه فرم صورتی به چهره شما می‌آید.

نکته دیگری که قبل از آغاز ورزش چاقی صورت باید بدانید این است که مسیر دشواری پیش‌رو دارید. زیرا افزایش حجم یا چاقی تنها چند عضو بدن بدون اینکه سایر اعضا و اندام‌ها چربی اضافه جذب نکنند، کار سختی است.

هرچند ممکن است برخی بازیگران و مدل‌ها را دیده باشید که با وجود داشتن اندامی لاغر، صورتی چاق‌تر و زیبا دارند. پس ممکن این کار شاید دشوار اما غیرممکن نباشد.

یکی از بهترین راه‌ها برای چاقی صورت، ماساژ پیش از خواب با روغن بادام، زیتون یا نارگیل است. به جز ورزش چاقی صورت و رژیم‌های تغذیه‌ای برای این هدف؛ تزریق چربی یا ژل فیلر volume نیز جزء روش‌های چاقی صورت هستند.

ممکن است با افزایش سن، صورت انسان لاغرتر شود و روش‌های تزریق چربی یا ژل فیلر volume که نام بردیم، این روزها پرطرفدار شده‌اند. اما باید بدانیم که عوارض جانبی دارند.

به این ترتیب ورزش چاقی صورت هرچند کم‌خطرتر از جراحی است، اما دشوارتر بوده و زمان بیشتری می‌برد.

در واقع فقط لاغر شدن نیست که دشوار است و چاق شدن نیز می‌تواند به همان اندازه سخت باشد. البته سختی‌هایی که چاق شدن صورت به طوری که بقیه بدن چاق نشود دارد، بیشتر است.

در سوی دیگر ورزش چاقی صورت بسیار کم‌هزینه‌تر و کم استرس‌تر از روش‌های مختلف جراحی خواهد بود.

یوگای صورت

در روند افزایش سن، بسیاری از مردم به دنبال گزینه‌های طبیعی و مقرون به صرفه‌ای هستند که به آن‌ها کمک کند تا ظاهر و احساس بهتری داشته باشند.

یوگای صورت شامل ماساژ و تمریناتی است که ماهیچه‌ها، پوست و سیستم لنفاوی را تحریک می‌کند.

این تکنیک برای نرم کردن و شل کردن عضلات صورت طراحی شده تا به کاهش تنش، استرس و نگرانی کمک کند.

یوگای صورت ممکن است به شما کمک کند که صورت‌تان را چاق‌تر و از بروز زودرس چین و چروک‌ها پیشگیری کنید.

برخی از تحقیقات معتبر دریافته‌اند که تمریناتی مانند یوگای صورت ممکن است ظاهر صورت شما را بهبود بخشد.

یوگای صورت یک گزینه طبیعی و جایگزین است که ممکن است نتایج ماندگاری به همراه داشته باشد. این تکنیک از انواع ماساژ و تمرینات برای هدف قرار دادن صورت، گردن و شانه‌های شما استفاده می‌کند.

تحقیقات نشان داده که یوگای صورت ممکن است با تقویت عضلات گونه‌ها و صورت در بهبود ظاهر ساختاری صورت شما موثر باشد. تمرین‌کنندگان ظاهر جوان‌تری را نیز گزارش می‌کنند.

دانیل کالینز، بنیانگذار یوگای صورت توضیح می‌دهد که یک روال متعادل یوگای صورت شامل تمرینات همراه با ماساژ، ریلکسیشن و تکنیک‌های طب فشاری است. او همچنین توصیه می‌کند که روی رفاه کلی خود تمرکز کنید.

او می‌گوید: «خوب خوابیدن، کاهش استرس و تغذیه سالم بسیار مهم است. سلامت کامل و مراقبت از خود، کلیدی برای درخشندگی پوست هستند زیرا مراقبت از خود در درخشش بیرونی شما نقش دارد».

شما می‌توانید یک برنامه روتین برای هدف قرار دادن ناحیه خاصی از بدن خود ایجاد کنید، مانند خطوط اخم، خطوط پیشانی یا سایر نواحی صورت یا می‌توانید روی نگرانی‌های مربوط به مسائلی مانند استرس، اضطراب یا خواب تمرکز داشته باشید.

کالینز می‌گوید تمرین مداوم یوگا صورت به شما کمک می‌کند تغییرات مثبت بلندمدتی ایجاد کنید.

در دسترس بودن آموزش‌های آنلاین، یوگای صورت را برای بسیاری از افراد قابل دسترس می‌کند. شما می‌توانید این تکنیک را از یک مربی در طول جلسات، کارگاه‌ها یا دوره‌های فردی یاد بگیرید.

فواید یوگای صورت چیست؟

فواید یوگای صورت ممکن است بیشتر از عمق پوست باشد. پزشکان می‌گویند یوگا به عنوان ورزش چاقی صورت که به صورت یک لیفت طبیعی سلامت کلی شما را نیز افزایش می‌دهد، مزایای زیادی دارد. تحقیقات حمایت از این مزایا در حال افزایش است.

کالینز توضیح می‌دهد که یوگای صورت باعث سلامت و درخشان شدن پوست می‌شود. او می‌گوید: «یوگا به سفت شدن ماهیچه‌های زیر پوست کمک می‌کند که خطوط و چین و چروک‌ها را صاف کند.

ماساژ به تقویت گردش خون، بهبود تخلیه لنفاوی و کاهش تنش کمک می‌رساند. تکنیک‌های طب فشاری گردش خون را تقویت می‌کنند و استرس را کاهش می‌دهند که می‌تواند به پیشگیری از سردرد، رهاسازی سینوس‌ها و افزایش کیفیت خواب شما کمک کند.

کالینز همچنین می‌گوید که تمرینات یوگای صورت می‌تواند ماهیچه‌های بیش‌فعال را آرام و در عین حال عضلات ضعیف‌تر را تقویت کند که به جلوگیری از افتادگی و ایجاد خطوط لبخند کمک می‌کند.

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸، اثربخشی ۳۲ تمرین صورت را در کاهش ظاهر پیری در زنان میانسال بررسی کرد.

در هشت هفته اول، شرکت‌کنندگان روزانه ۳۰ دقیقه تمرینات صورت را انجام دادند. در طول ۱۲ هفته بعد، آن‌ها جلسات را یک روز در میان انجام دادند.

اکثر زنان بهبودهایی را در پر شدن صورت خود نشان دادند و از نتایج قابل مشاهده بسیار راضی بودند. آن‌ها بهبود قابل توجهی را در ۱۸ مورد از ۲۰ ویژگی صورت گزارش کردند. برای گسترش این یافته‌ها به تحقیقات عمیق بیشتری نیاز است.

مطالعه کوچک دیگری در سال ۲۰۱۸ با منبع مورد اعتماد فواید تمرینات صورت را در بهبود سلامت روان افراد مسن بررسی کرد.

شرکت‌کنندگان جلسات ۳۰ دقیقه‌ای ورزش صورت را دو بار در هفته به مدت ۱۲ هفته انجام دادند که شامل تنفس یوگا و همچنین حرکات موزون صورت، کشش عضلات و یوگای صورت بود.

نتایج بهبودهای مثبت مربوط به سلامت روان، حالت چهره و قدرت عضلات صورت را گزارش کردند.

با این حال، طبق بررسی یک منبع معتبر در سال ۲۰۱۴ که شامل ۹ مطالعه در مورد فواید یوگای صورت و سایر تمرینات صورت برای جوان‌سازی صورت بود.

محققان به این نتیجه رسیدند که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است و نتایج هر ۹ مطالعه غیرقطعی برشمرده شد.

آن‌ها دریافتند که نتایج ذهنی بودند زیرا مطالعات کوچک بوده و همه به نویسندگان مطالعه و شرکت‌کنندگان برای تعیین موفقیت مداخلات متکی بودند.

برخی گزارش‌های دیگر هم می‌گویند که یوگا و ماساژ صورت ممکن است برای بهبود ظاهر صورت موثر باشند.

از آنجایی که تمرین‌کنندگان یاد می‌گیرند عضلات خاصی را تقویت یا آرام کنند، ممکن است وضعیت بدنی بهتر، سردرد کمتر و کاهش دندان قروچه را در تجربه خود داشته باشند.

برخی دیگر می‌گویند که راحت‌تر می‌توانند در شب آرام شوند و به خواب بروند.

علاوه بر کاهش ظاهر خطوط ظریف و چین و چروک، یوگای صورت ممکن است باعث افزایش تخلیه لنفاوی شود که منجر به کاهش پف کردگی و بهبود گردش خون می‌شود.

متخصصان یوگای صورت نیز گزارش می‌دهند که ورزش چاقی صورت ممکن است به موارد زیر کمک کند:

    عضلات صورت را تقویت کند

    تنفس صحیح از سوراخ بینی را تقویت کند

    خط گردن را صاف کند

    بهبود علائم اختلالات مفصل گیجگاهی فکی

    صورت شما را متقارن‌تر کند

    بهبود اعتماد به نفس و ایجاد احساسات مثبت

    کمتر شدن افتادگی پوست

با این حال، برای تایید این ادعاها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

بیشتر بخوانید: فیتنس؛ حرکات ورزشی برای آب کردن چربی‌ با برنامه و رژیم غذایی

کدام یک از انواع یوگا ممکن است برای صورت شما بهتر باشد؟

کالینز با اشاره به فواید یوگا و روش‌های سنتی نشستن در طول یوگا، توضیح می‌دهد: «نشستن رو به جلو خون و اکسیژن تازه را به پوست می‌آورند که باعث درخشش سالم می‌شود.

خم شدن به پشت باعث تقویت و سفت شدن عضلات جلوی گردن می‌شود و چرخش‌ها و سایر حرکات ورزش چاقی صورت، دو سمت کنار صورت را محکم می‌کنند و گرفتگی‌های گردن را از بین می‌برند».

انواع آهسته‌تر یوگا که شامل نگه داشتن ژست‌های طولانی‌مدت است، ممکن است به شما فرصت بیشتری بدهد تا این توانایی را به عضلات صورت خود بیاورید.

سایر فعالیت‌های مربوط به ورزش چاقی صورت شامل هاتا، یین یا یوگای ترمیمی است. شما همچنین می‌توانید در طول تمرین، پرانایاما یا یوگا نیدرا را به عنوان ورزش چاقی صورت خود کار کنید.

در حین حرکات یوگای سنتی، توجه داشته باشید که آیا آن‌قدر روی آرام کردن صورت خود تمرکز می‌کنید که در نهایت در ناحیه ابرو اخم نکنید یا ابروهای خود را بالا ببرید.

انجام تمرینات یوگای صورت به کدام مناطق خاص می‌تواند کمک کند؟

کالینز می‌گوید بسته به نگرانی‌ها و اهداف‌تان می‌توانید از یوگای صورت برای هدف قرار دادن هر ناحیه از صورت‌تان استفاده کنید.

کشش می‌تواند در پیشانی، ابروها و فک شما ایجاد شود. اگر در هر یک از این قسمت‌ها مشکل دارید، تمرکز خود را روی این آن نواحی بگذارید. چین و چروک در اطراف پیشانی، چشم و دهان شایع است.

برای کاهش چین و چروک در نواحی خاص، ماساژ و ورزش‌هایی را انتخاب کنید که این مکان‌ها را هدف قرار می‌دهند.

همچنین می‌توانید ورزش‌هایی را انتخاب کنید که برای کاهش نگرانی‌های خاص مانند سردرد، بی‌خوابی یا عفونت سینوسی طراحی شده‌اند.

۷ تمرین یوگای مفید به عنوان ورزش چاقی صورت

تمرینات را در سطحی انجام دهید که احساس ناراحتی در قسمتی خاصی از صورت نکنید. ممکن است احساس گرما کنید اما نباید درد یا ناراحتی را تجربه کنید.

همیشه با دست‌های و صورت تمیز شروع کنید. از روغن، سرم یا پاک کننده استفاده کنید تا انگشتانتان به راحتی روی پوست‌تان بچرخند بدون اینکه خیلی لیز شود.

ماساژ دادن روغن‌ها یا سرم‌ها روی پوست می‌تواند به نفوذ این محصول در پوست شما کمک کند تا عمیق‌تر جذب شوند.

۱- کاهش تنش

تحریک نقاط مخصوص، در طب فشاری به کاهش فشار چشم کمک می‌کند. می‌توانید از این کار برای آرام شدن در طول روز یا قبل از خواب استفاده کنید:

    گوشه داخلی چشم خود را به مدت ۳۰ ثانیه فشار دهید

    سپس به مدت ۳۰ ثانیه به آرامی در یک جهت دور بچرخید

    در جهت مخالف تکرار کنید

۲- ورزش برای حلقه‌های چشم

این ورزش، گردش اکسیژن را تقویت می‌کند و پف کردگی را کاهش می‌دهد. از ترکیب ماساژهای آرام و محکم استفاده کنید:

    انگشتان خود را در قسمت داخلی ابروهای خود قرار دهید

    به آرامی انگشتان را به سمت بیرون ابروهای خود بزنید

    برای چند ثانیه به شقیقه‌های خود فشار دهید

    به ضربه زدن آرام به بالای استخوان گونه و به گوشه داخلی چشم خود ادامه دهید

    ۳۰ ثانیه ادامه دهید

۳-  ورزش ابروها

این تمرین عضله فرونتالیس را که عضله بزرگ جلوی پیشانی شما است شل می‌کند. اغلب این عضله بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند باعث سفتی و بروز استرس شود:

    نوک انگشتان خود را در مرکز پیشانی، به سمت داخل قرار دهید

    همان‌طور که انگشتان خود را به سمت شقیقه‌ها حرکت می‌دهید، به آرامی نوک انگشتان خود را به پیشانی فشار دهید

    ۳۰ ثانیه ادامه دهید

۴-  ماساژ گردن

این ورزش، تخلیه لنفاوی را افزایش می‌دهد و گرفتگی‌های گردن را کاهش می‌دهد. در اصلاح به برطرف کردن افتادگی پوست اطراف فک و گردن کمک می‌کند:

    سر خود را کمی به عقب خم کنید

    انگشتان خود را در بالای گردن قرار دهید

    هنگامی که انگشتان خود را به سمت استخوان ترقوه پایین می‌برید، فشار ملایمی وارد کنید

    قبل از اینکه انگشتان خود را رها کنید، چند ثانیه به استخوان ترقوه خود فشار دهید

    ۳۰ ثانیه ادامه دهید

۵- بازکننده فک

این تمرین، عضلات فک و گردن شما را درگیر می‌کند:

    در حالی که نشسته‌اید، دست چپ خود را مشت کنید و آن را در قسمت بیرونی فک خود قرار دهید و انگشت شست را رو به پایین قرار دهید

    سر خود را به سمت مشت بچرخانید به طوری که کنار گردن خود کشش را احساس کنید

    اجازه ندهید دست‌تان حرکت کند

    با یکی از دست‌هایتان چند دقیقه فک خود را فشار دهید و سپس به آرامی رها کنید. حالا همین کار را در طرف مقابل با دست دیگر تکرار کنید

۶- نفس شیر

این تمرین تنفسی یوگا که به عنوان نفس شیر شناخته می‌شود، استرس را کاهش می‌دهد و ماهیچه‌های صورت شما را آرام می‌کند:

    از حالت نشسته به جلو خم شوید تا دستان خود را روی زانوها یا زمین قرار دهید

    از طریق بینی عمیق نفس بکشید

    دهان خود را کاملا باز کنید، زبان خود را بیرون بیاورید به سمت چانه دراز کنید

    در حالی که صدای «ها» می‌دهید، نفس خود را عمیقا بیرون دهید

    آرام باشید و به طور عادی نفس بکشید و این تمرین را تا هفت بار تکرار کنید

    ۱ تا ۳ دقیقه عمیق نفس بکشید

۷- ضربه زدن به صورت

ضربه زدن آرام به صورت، باعث آرامش و افزایش گردش خون می‌شود برای این هدف به صورت زیر عمل کنید:

    از پیشانی خود شروع کنید و از نوک انگشتان برای ضربه زدن ریتمیک به پوست خود استفاده کنید

    تمام طول صورت خود را به سمت فک ادامه دهید

    سپس به قسمت جلوی گردن و روی شانه‌های خود ضربه بزنید

    سپس در امتداد پشت گردن به سمت سر خود حرکت کنید

    در نهایت، کف دست‌های خود را به هم بمالید تا گرما ایجاد شود

    دستان خود را روی صورت جمع کنید و چندین نفس عمیق بکشید

خلاصه ورزش چاقی صورت

صورت لاغر، باریک و استخوانی شما را خسته و بی‌حال نشان می‌دهد. در سوی دیگر اما چاق شدن صورت باعث می‌شود که جوان‌تر به نظر برسید.

صورت چاق و توپر صاف‌تر و سرحال‌تر خود را نمایان می‌کند. برای چاقی صورت شاید لزوما مجبور نباشید که کل بدن خود را چاق‌تر کنید؛ بنابراین با اطلاعات و آگاهی کامل، ورزش چاقی صورت را آغاز کنید.

منبع:سیوطب

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه