خبرهای خوش برای بیماران خاص و صعب العلاج

سلامت , کرمان تاریخ انتشار: 01/06/03 بدون نظر   702 بازدید

اندازه فونت    
خبرهای خوش برای بیماران خاص و صعب العلاج

کرمان سلامت؛ دکتر محمد جعفری با بیان اینکه در بیمه سلامت علاوه بر سلامت جسمی، در حوزه سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز اقداماتی انجام می شود افزود: ماهیانه در طرح پزشک خانواده روستائی که شامل پزشک، ماما، داروخانه و … است، بیش از ۱۵ میلیارد تومان گردش مالی داریم.

جعفری در ادامه درباره پوشش بیمه درمان ناباروری بیان کرد: ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان داریم که بیشتر آنها نیز در جنوب استان می باشند و تاکنون ۱۰ هزار زوج شناسایی شده و برای آنها پیامک ارسال کرده ایم که فارغ از پوشش هر نوع بیمه، می توانند از بیمه درمان ناباروری استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمه سلامت تا سه مرتبه درمان ناباروری در سال، به ازای هر خانم تا سن ۴۹ سالگی هزینه ها را به هر میزان پوشش می دهد.

وی ادامه داد: در کرمان دو مرکز ناباروری دولتی و خصوصی داریم که چرخه کامل درمان را با آخرین تکنولوژی های روز دارند و پزشکان این مرکز فوق تخصص خود را در یزد نزد دکتر افلاطونیان گذرانده اند.

جعفری با اشاره به اینکه ما بیش از یک و نیم میلیارد تومان علی الحساب جهت تجهیز کاملا به این مراکز پرداخت کردیم تا دغدغه نداشته باشند و زوج های نابارور را پوشش بدهند، تصریح کرد: در بحث درمان ناباروری (و سایر حوزه های درمان) هرچه در یزد هست در کرمان هم هست و در هر دو مرکز درمان ناباروری کرمان یک نوع خدمت ارائه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: رفسنجان دارد خود را برای مرکز ناباروری آماده می کند و پیش بینی شده است تا یکماه آینده این مرکز به بهره برداری برسد ضمن آنکه بم نیز به زودی به مراکز ناباروری استان اضافه می شود.

وی در ادامه گفت: دغدغه مهم، مسئله جمعیت است و هر چه رسانه ها در بخش فرهنگی و آموزشی روی دانش آموزان کنونی کشور کار کند، ۲۰ سال  دیگر جواب می گیریم.

جعفری با تاکید بر اینکه همه در بحث جمعیت تکلیف داریم و در هر زمینه ای که می توانیم باید کار کنیم، افزود: بسیاری از خانواده ها اسیر فرهنگ چندین ساله «فرزند کمتر، زندگی بهتر» شدند و باید این اصلاح شود که زمان می برد و از سوی دیگر باید با ترویج ازدواج آسان و اقدامات دیگر کشور را از مسیر رشد جمعیت منفی نجات بدهیم و بیمه ها باید در کنار خانواده ها در درمان ناباروری بایستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه مشکل ۴۰ درصد از زوج های نابارور به درمان ختم می شود، گفت: شناسایی مابقی زوج های نابارور استان کرمان باید انجام شود تا مسیر درمان را دنبال کنند.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ایسنا درباره پوشش بیمه ای بیماران خاص و صعب العلاج در استان اظهار کرد: بسیاری از درمان و داروهای هموفیلی، تالاسمی، ام اس و تلاسمی ۹۰ و بعضا تا ۱۰۰ درصد تحت پوشش بیمه (رایگان برای بیمه شدگان) است.

جعفری افزود: قیمت داروی بیماری متابولیک که بیمار باید روزانه یک قرص را مصرف کند، ۸۰۰ هزار تومان است و اگر این دارو نباشد، فرد جانش را از دست می دهد که بیمه سلامت این دارو را رایگان در اختیار آنها قرار می هد.

وی تصریح کرد: ۳۰۰۰ بیمار خاص در استان کرمان داریم و عمده داروهای بیماران سرطانی بالای ۹۰ درصد توسط بیمه پوشش داده می شود.

۳۰ هزار زوج نابارور در کرمان/خبرهای خوش برای بیماران خاص و صعب العلاج
بازدید مدیرکل بیمه سلامت استان از خبرگزاری ایسنا کرمان

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: این نوید را می دهیم که به زودی سهم اندک هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج را که توسط بیماران پرداخت می شود، سازمان بیمه سلامت به عهده می گیرد تا تامین دارو و درمان به طور کامل رایگان پوشش داده شود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه پوشش همگانی بیمه همچنان وجود دارد و کسانی که فاقد بیمه هستند، می توانند از این پوشش استفاده کند زیرا بیماری خبر نمی کند، افزود: کارهایی که توسط دستگاه ها و نهادهای مختلف انجام می شود باید به مردم گفته شود.

جعفری تصریح کرد: در ماه های اخیر با اجرای طرح دارویار به داروخانه ها اعلام شده و پوشش هزینه ای را در این طرح به عهده گرفتیم و بیمه سلامت به عنوان اولین سازمان بیمه گر کنار مردم و داروخانه ها ایستاد.

وی بیان کرد: کوچک ترین اختلالی در استان کرمان در زمینه اجرای طرح دارویار نداشتیم و بلافاصله تفاوت افزایش هزینه دارو را به عهده گرفتیم زیرا برخی داروها تا سه برابر افزایش قیمت داشت. ضمنا مطالبات داروخانه ها را به روز کردیم و افزایش بار مالی را پوشش دادیم.

جعفری با اشاره به اینکه برخی اقلام دارویی بیش از ۹۷ درصد و برخی ۱۰۰ درصد تحت پوشش بیمه سلامت است، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا چنین نظام حمایتی برای بیمار وجود ندارد که هزینه های درمانی را پوشش بدهیم تا جز رنج بیماری رنج دیگری نباشد. اگرچه خلاءهایی وجود دارد و باید آنها را پوشش بدهیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در بخش پایانی صحبت های خود درباره یکی از چالش های سیستم درمانی استان کرمان گفت: شاخص جذب پرستار در استان کرمان نسبت به متوسط کشور بسیار پایین است و این خیانت از سمت مدیران وقت استان و کشور به کرمان صورت گرفته است به طوری که در حال حاضر نسبت پرستار به تخت از نظر میانگین کشور، کرمان جزو شش استان پایین آخر است و همین امر باعث شده که فشار بر روی سیستم پرستاری استان بسیار زیاد باشد و ممکن است در جایی پاسخگویی آنجوری که مطلوب می باشد، صورت نگیرد

ایسنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه