اساس انتخاب مدیران بر کارآیی و زمینه همکاری است

کرمان تاریخ انتشار: 01/06/02 بدون نظر   551 بازدید

اندازه فونت    
اساس انتخاب مدیران بر کارآیی و زمینه همکاری است
 کرمان سلامت؛ دکتر محمدمهدی فداکار در نشست خبری به مناسب هفته دولت عنوان کرد: طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی از قبل آماده و تدوین شده و وزیر کشور نیز در سفر اخیر به کرمان، با همراهی معاون عمرانی استانداری و فرماندار بازدیدی از مناطق داشته‌اند. 
فداکار عنوان کرد: مطمئنا حذف حاشیه‌نشینی کار خوبی است، اگرچه عده‌ای باز به دلایل متعدد حاشیه‌نشین می‌شوند. ضمن اینکه باید کرامت این افراد حفظ شود، اینگونه نیست که همه حاشیه نشینان مجرم باشند. 
استاندار کرمان بیان داشت: چهار پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان در اطراف شهر کرمان در حال اجراست و به زودی بهره‌برداری می‌شوند.
وی افزود: یکی از این پروژه‌ها در حوزه انرژی خورشیدی و تولید پنل‌های خورشیدی است و دیگر تولید لاستیک‌های فوق سنگین که با سرمایه‌‌گذاری شرکت‌های بزرگ صنعتی انجام می‌گیرد.
استاندار کرمان در خصوص تامین آب شرب برای استان گفت: از مازاد پروژه آب خلیج فارس که برای معادن چهارگانه آورده شده است، ۳۰ میلیون مترمکعب برای آب شرب شهرستان‌های رفسنجان و کرمان گرفته می‌شود که کار آن آغاز شده و امیدواریم تا تابستان سال آینده انجام شود. 
دکتر فداکار در خصوص استان شدن جنوب کرمان گفت: این مسئله در  اختیار استان نیست. دولت طی بحث‌های کارشناسی تصمیم گرفته است و در مرحله بعد باید به شکل لایحه به مجلس رود و کارهای بعدی دنبال گردد. 
استاندار کرمان اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که مدیریت‌های شهری سریعا تعیین تکلیف شوند، با توصیه و پیگیری، حل اختلافات داخلی شوراها را دنبال می‌کنیم اما نمی‌توانیم در امور آنها دخالت کنیم. 
دکتر فداکار در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گفت: مهمترین نکته در سفر ریاست جمهوری، شناخت از استان بود، در سفر ایشان وضعیت و ظرفیت استان، محرومیت‌های شرق و جنوب استان را مشاهده کردند و تصمیمات لازم گرفته شد. 
وی از اختصاص ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان کرمان در سفر ریاست جمهوری نام برد و گفت: سیلبند جیرفت نیز به دلیل اهمیت تعیین تکلیف شد و در دستور کار جدی قرار گرفت.
استاندار کرمان گفت: فعالان صنعت گردشگری در استان نادیده گرفته نشده‌اند و در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی برای این صنعت در نظر گرفته است.
وی در مورد انتصابات در شرکت‌های بزرگی صنعتی و معدنی استان گفت: شرکت‌ها سهامدار و هیات مدیره دارند که آنها مدیرعامل را تعیین می‌کنند، مشورت در بعضی انتصاب‌ها صورت می‌گیرد اما چنین نیست که حتما در لغو و ابقاء افراد، کاملا حرف ما باشد. 
فداکار اظهار داشت: در رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها نیز، دستگاه‌های مسئول و بازرسی حضور دارند و رسیدگی می‌‌کنند.
استاندار کرمان درمورد تغییر مدیریت‌ها گفت: اصل، کارآیی و زمینه همکاری است. قرار نیست همه مدیران قبلی تغییر کرده و یا جابجا شوند. در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بنای تغییر نداریم.
وی ابراز داشت: مواردی که نیاز باشد تغییرات را انجام می‌دهیم و تعدادی هم انجام شده است. از حضور خانم‌ها نیز براساس شاخص‌‌ها و توانایی مدیریت استفاده می‌کنیم.
مقام عالی دولت در استان کرمان درباره بازگشت حقوق دولتی معادن به استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه در سال جاری برای بخش زیادی از این ظرفیت در قانون بودجه سقف گذاشته و برای آن هزینه‌هایی دیده و با محدودیت مواجه شدیم. 
فداکار گفت: برای بازگشت حقوق دولتی معادن به استان، همه نمایندگان استان نامه نوشته و به شدت پیگیر هستیم، چون با این کار کمک بزرگی به استان خواهد شد. 
فداکار درباره خودروهای افغانی‌کش و تردد اتباع غیرمجاز در استان کرمان نیز عنوان کرد: با آغاز طرح ساماندهی اتباع بیگانه از یکشنبه هفته آینده (ششم شهریورماه)، در مرحله اول طرد افراد فاقد مجوز آغاز خواهد شد. 
استاندار کرمان همچنین از اختصاص اعتبار سفر ریاست جمهوری برای جاده زرند به کوهبنان خبر داد و گفت: برای حل موقت مشکل در کمیسیون ایمنی اقداماتی تصویب شده است. 
فداکار عنوان کرد: ۶ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به کرمان (معادل یک سوم کل اعتبار) برای راه‌های استان است.
وی در خصوص دانش بنیان‌ها گفت: کرمان در بحث دانش‌بنیان‌ها رتبه آخر کشور و وضعیت بسیار نامناسبی دارد. پارک علم و فناوری استان باید از دانشگاه هایتک مستقل شود که دیگر دانشگاه‌ها نیز بتوانند از آن استفاده کنند.
فداکار افزود: اختلافاتی در بحث پارک علم و فناوری استان وجود دارد و این مسئله باعث شده پارک علم و فناوری که زیرساخت اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان است را نداشته باشیم.
استاندار کرمان در ارتباط با مشکلات محیط زیست و برخی معادن و پروانه بهره‌برداری گفت: اگر بخواهیم در بحث محیط زیست خیلی سخت بگیریم، کاری نمی‌شود انجام داد. باید به شکلی به برخی معادن اجازه بهره‌برداری بدهیم و اگر جایی آسیب می‌بینند، راهکارهای جبرانی دیده شود. زیرا در برخی مناطق که معادن معطل است، جوانان از بیکاری رنج می‌برند. 
وی درباره ظرفیت‌های نیروی انسانی در استان گفت: افزایش امید و اعتماد اجتماعی منجر به افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد. کرمان سرمایه‌های انسانی و اجتماعی خوبی دارد و باید در زمینه مواردی که به اعتماد اجتماعی ضربه می‌زند، مراقبت کنیم. 
فداکار در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح انتقال آب از سید شهیدان امیرتیموری به کرمان گفت: این پروژه با مشکلات زیست محیطی روبه‌رو است و اجرای آن بستگی به رفع مشکل زیست محیطی دارد.
مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه