حضور رییس جمهور در جمع خانواده شهدا و جمعی از نخبگان کرمان

کرمان تاریخ انتشار: 01/05/21 بدون نظر   274 بازدید

اندازه فونت    
حضور رییس جمهور در جمع خانواده شهدا و جمعی از نخبگان کرمان

کرمان سلامت: رییس جمهور در جمع نخبگان وخانواده شهدا وایثارگران کرمان گفت: استفاده از نظرات شما دوستان به این جلسه بسنده نخواهد شد و از نظر شما در دولت بهره خواهیم برد.

 او افزود: امروز مهم‌ترین معروفی که باید در جامعه ما به آن عمل شود عدالت است و این  عدالت برهمه توسعه یافتگی‌ها باید سایه بیفکند وجامعه را پیش ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: همه تلاش ها در جهت این است که جامعه ما پیش برود که این امر در پرتو عدالت صورت می گیرد البته جوامع توسعه یافته زیاد هستند، اما توسعه یافتگی شان بعضا در حوزه اقتصاد است اما همه نیاز انسان اقتصاد نیست و برخی ها کشورها پیشرفه نیز مشکلات فراوانی دارند.

زشت ترین اخلاقیات امروز شاخص تمدن غرب است

رییس جمهور بیان کرد: معنویت، اخلاق ،محبت و عدالت در خیلی از جوامع وجود ندارد و این مهم‌ترین بحران غرب است ،بی توجهی به خانواده یکی از موارد است و زشت‌ترین اخلاق که در ادیان مذمت شده امروز به عنوان شاخص تمدن معرفی می شود.

او گفت: شاخص ما عدالت است مسئله مهمی که رهبری فرمودند در بستر بیانیه گام دوم که سند بالادستی است که به آن استناد کنیم پرچم عدالت خواهی امروز دست رهبری است و ما درمیدان به عنوان سربازان رهبری باید تلاش کنیم این امر تحقق عینی وعملی پیدا کند این امر فقط با کمک مردم شکل عملی و اجرایی پیدا می‌کند.در همه تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها نقش مردم تعیین کننده بوده و خواهد بود.

از نیروهای انقلابی و اهل خطر استفاده شود

رییس جمهور تاکید کرد :باید از نیرو‌های جوان تحول گرای انقلابی و حزب الهی که حقیقتا تحول را قبول دارند و مسئولیت پذیری داشته و در حوادث خطر می کنند استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: حتما نیروی بومی در این بحث اولویت دارد ما در همه جا گفتیم در شورای اداری هم تاکید می‌کنیم استفاده از نیروی جوان کارآمد انقلابی و تحصیل کرده آماده کار اولویت دارد زیرا مشکلات رفت وآمد‌ها را ندارند و در نتیجه برای استان خود احساس مسئولیت می‌کنند.

سازمان مهاجرین برای سامان دهی اتباع بیگانه تشکیل می شود

او ادامه داد: کار تحولی بدون روحیه تحولی امکان پذیر نیست برخی دوستان گفتند به نمایندگان بگویید که در انتصابات دخالت نکنند من به مدیران دولتی و شورا‌های اداری توصیه کرده ام  با نماینده و مسئولان قبلی و هم جوانان مشورت  کنید اما خودتان تصمیم بگیرید و استقلال در نظر را مخدوش نکنید .

حجت الاسلام والمسلمین رییسی درباره حضور اتباع بیگانه هم گفت: برای اتباع بیگانه باید شناسه درست شود هیچ تبعه بیگانه بدون شناسه نباشد شناسه ها در اختیار وزارت کشور قرار بگیرد تا وضعیت تحصیل ، ازدواج ،کار و جابجایی در شهر‌ها تحت نظر باشد البته این کار  در وزارت کشور آغاز شده و در بخش‌هایی پیشرفت داشته و به دنبال تشکیل سازمان مهاجرین هستیم این موضوع در مجلس مطرح است و امیدواریم دغدغه ها در این خصوص رفع شود.

او گفت: نکته دیگر درخصوص کشاورزی باید برای افرادصرفه اقتصادی داشته باشد، خیلی روستا‌هایی که بازدید کردیم آب و برق و خانه بهداشت و مدرسه دارد، اما چون کشاورزی برایشان مقرون به صرفه نیست مردم در روستا نمی‌مانند، امروز نقطه‌ای رفتیم در جنوب استان که بیست خانوار بودند درمکانی دور افتاده میان کوه‌ها برخی امکانات را داشتند وبرای برخی امکاناتشان تصمیم گیری شد، اما چون نمی‌توانند کشت داشته باشند که برایشان صرفه داشته باشد امکان ترک روستا وجود دارد.

تضمین امنیت غذایی تنها با سامان دهی کشت ممکن است

رئیس جمهورکشورمان اظهار کرد: برای تضمین امنیت غذایی باید برخی کشت‌ها به کمک خود کشاورزان اصلاح شود همچنین با ایجاد سیل بند تهدید سیل را می‌توان به فرصت تبدیل کرد، تمام حرف ما این است که یک مشکل نباید چند بار رخ دهد نباید هر وقت باران می‌بارد مردم بگویند خدا رحم کند.

او تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم انجام نشده است و من هم در جایگاهی نیستم بگویم چرا این کار نشده، اما نیروگاه‌هایی که باید سال‌ها قبل ایجاد می‌شه وانجام نشده است؛  سالی یک میلیون مسکن که می‌باید بسازند ونشد، اکنون حرکت دولت باید تحولی و انقلابی باشد و الا آنچه نیاز مردم است اتفاق نمی‌افتد.

او تاکید کرد: در این میدان رهبری فرمان می‌دهد وما سرباز هستیم مدیران باید کمک کنند شرایط عوض شود.

تلاش حاج قاسم ایجاد امنیت نه فقط برای کشور که برای منطقه بود

او با گرامی داشت یاد وخاطره حاج قاسم، تصریح کرد: حاج قاسم تصمیم گرفته بود راه حرکت برای مردم راهموار و موانع را برطرف کند و درحوزه‌ای مانند امنیت نه برای ایران که برای منطقه امنیت بیاورد.

او گفت: حاج قاسم مرد مصممی بود و موفقیت شامل حال او شد و نام آور شد شاید ۲۰ بار برای تبلیغ به مجلس خبرگان دعوتش می‌کردیم سرباز می‌زد و می‌گفت کار دارم نمی‌خواست مطرح شود در نتیجه خدا هم کمک کرد ونام آور شد.

رئیسی گفت: مساله گردشگری مقاومت به این استان افزوده شده استانی تمدنی وتاریخی ودارای سابقه ومعماری بوده و اکنون مساله مقاومت در کنار گردشگری مطرح شده است.

رئیس جمهور کشورمان گفت: تمام مقاطع زمانی ما زائر در گلزار شهدا کرمان داریم حتی از کشور‌های خارجی، وزارت گردشگری باید این را با تدوین طرحی در گردشگری مقاومت با کمک خود رزمندگان وبچه‌های کرمان وهمکاری سپاه اجرایی کند این مساله بخش‌های دیگری هم دارد که شامل اسکان وپارکینگ وخدمات به زائر است.

معادن دست افراد کاربلد انقلابی باشد

رئیسی بیان کرد: کرمان بهشت معادن است، اما این معادن باید به دست افراد کاربلد انقلابی و دلسوز باشد که فکرشان این باشد خام فروشی نکنند معادن را بهره برداری بایسته داشته و از درآمد معادن به عنوان مسئولیت اجتماعی هزینه کنند که در قانون هم این مطرح شده است.

او افزود: ما تلاش کردیم از محل صندوق توسعه وپیشرفت برخی هزینه‌های اشتغال را تامین کنیم در نتیجه باید ضمن فعال شدن معادن، علت نبود فعالیت دربرخی معادن بررسی شود، درجنوب استان در اطراف معادن روستا‌های دور افتاده ومحروم داریم که درست نیست.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: هم بهره برداری معادن را دنبال می‌کنیم هم مسئولیت اجتماعی شان را برای رفع محرومیت و توسعه اجتماعی استان پی گیری می‌کنیم.

او درخصوص ارجاع حقوق دولتی معادن نیز بیان کرد: درآمد‌های معدنی برای توسعه یافتگی استان باید هزینه شود که بخشی از آن در قانون تعریف شده است.

رئیس جمهور گفت: درخصوص موضوع حرکت‌های جهادی، در ابتدای دولت گفتیم ازجمله چیز‌هایی که باید احیا شود، جهاد سازندگی است از همه گروه‌ها کمک خواستیم تا همفکری کنند وبعد از بررسی شورای عالی جهاد سازندگی تشکیل دادیم و این شورا باید بتواند سه کار هدایت و حمایت ونطارت برگروه‌های جهادی را انجام دهد وجاه‌هایی که نیازاست دولت حمایت کند که نقش حمایتی دولت آغاز شده است.

او گفت: اجرای قانون جمعیت با قوت دنبال می‌شود ممکن است کسانی حرف مخالف داشته باشند پیشنهادات مطرح شده را بیاورند تا بررسی شود، اما در خصوص اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان وقانون جوانی جمعیت با کسی تعارف نداریم.

مرکز ترک اعتیاد دولتی برای زنان ایجاد شود

رئیس جمهور درخصوص درخواست یکی از اعضای جلسه درخصوص ایجاد مراکز دولتی ترک اعتیاد برای زنان اظهار کرد: درخصوص مرکز اعتیاد دولتی زنان استاندار کرمان باید این مرکز را راه اندازی کنند حرف ما این است مرد معتاد هم نباید درخیابان دیده شود چه برسد به زن که شان خاصی دارد با هزینه ستاد مبارزه با مواد مخدرو تحت نظر بهزیستی ایجاد شود واز کار‌های فوری است که باید دنبال شود.

او بیان کرد: برای اصلاح رویه کار بانک‌ها شورای فقهی تشکیل شده، ولی اساسا یکی از نظاماتی که دنبال اصلاحات آن هستیم بانک‌ها هستند، کار‌های آغاز شده کافی نیست کار نویی را با شورای فق‌ها آغاز کردیم و نتایج آن به زودی به استحضار عموم می‌رسد.

رئیسی تصریح کرد: ما شرایط تحریم را برای کشورمان داریم، اما این را اعلام و اقدام کردیم که پیشرفت کشور را بند این مساله نمی‌کنیم، تیم مذاکره حرف هایش را می‌زند ستاره‌های قوی دارد کار به شکل جدی دنبال می‌شودجمهوری اسلامی نیز منطق قوی خود را دنبال می‌کند، اما اقتصاد را معطل نمی‌کنیم که کسی لبخندی بزند یا اخمی کند ما کشور به اخم ولبخند دیگران متصل نمی‌کنیم.

او تصریح کرد: سال‌های قبل برخی کار‌ها کم هزینه‌تر بود که امروز با هزینه بیشتر دنبال می‌شود وامروز علی رغم خواست دشمن که تحریم ظالمانه را به ما تحمیل کردند یقینا با کمک مردم مسائل کشور با قوت پیش می‌رود و من این سخن را با علم و اطلاع می‌گویم آینده کشور بسیار درخشان است.

او گفت: این دغدغه مندی را نباید کنار گذاشت چرا که احساس مبارکی است و معلوم می‌شود جامعه ما حس دارد.

او بیان کرد: انچه امام حسین اموخت سلامت جامعه در گرو حیات امر به معروف ونهی از منکر است واینکه نگذاریم کشور نومید شود و با اراده ملت باید مقاوم واستوار بود، از حاج قاسم باید بیاموزیم وی صرفا سپهبد نبود بلکه دارای انگیزه و اندیشه وراه وهدف بود.

او اظهار کرد: ایشان از شاگردان مکتب ابی عبدالله وامام راحل بود فردی با خلاص و فرهنگش فرهنگ ما می‌توانیم بود.

رئیسی بیان کرد: علی رغم تهدید و تحریم‌ها ما می‌توانیم از جوانان وفرهیخحتگان نخبگان کار بر می‌آید و این ما می‌توانیم را حاج قاسم به ما آموخت.

از پیشنهادات نخبگان استان استفاده می شود

حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان نیز در این جلسه گفت: حرکت‌های بزرگی در کشور آغاز شده است که یکی از آنها در حوزه ارز است و امیدواریم آثارش را در آینده نزدیک ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد :  تعداد زیادی از هموطنانمان در کشور بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند ولی خوشبختانه میزان مرگ و میر در کشور مهار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: مصوبات سفر رییس جمهور به استان کرمان  قطعا به نفع کشور و استان خواهد بود.

حجت الاسلام علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری نیزگفت: نمره دولت در اقامه معنویت ، زکات تکلیف و رفع محرومیت برای خداوند بسیار بالا است و امیدوارم  سفرهیات دولت ، سفر مبارکی برای استان کرمان باشد.

برچسب ها: ,
مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه