پنج طرح بهداشتی و درمانی در جیرفت افتتاح شد

سلامت تاریخ انتشار: 98/06/06 بدون نظر   1233 بازدید

اندازه فونت    
پنج طرح بهداشتی و درمانی در جیرفت افتتاح شد

ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی گنج آباد با حضور فرماندار و نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مرکز جامع خدمات سلامت گنج آباد با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال و زیربنای ۵۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید.
اصغر مکارم افزود: این مرکز بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر را تحت پوشش دارد و هشت بهورز در این مرکز ارائه خدمت می کنند.
وی اظهار داشت: همچنین امروز به طور همزمان سه پایگاه اورژانس جاده ای ۱۱۵ دهنو فتح المبین، دِه پیش و اسفندقه هر کدام با اعتباری بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و زیربنای ۱۲۰ متر مربع افتتاح شدند و یک دستگاه آمبولانس با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هم به ۱۱۵ شهر ساردوئیه اختصاص یافت.
رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی جیرفت به افتتاح پایگاه سلامت شهری سَرجاز با اعتبار هفت میلیارد ریال و زیربنای ۲۷۰ متر مربع از  محل طرح های تحول سلامت در جیرفت اشاره کرد و گفت: این پایگاه بیش از ۱۰هزار و ۸۰۰ نفر را تحت پوشش دارد.
مکارم تصریح کرد: مجموعا در هفته دولت ۲۴ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال و با زیربنای حدود پنج هزار متر مربع در جنوب کرمان افتتاح و کلنگ زنی شده است.
وی افزود: این پروژه ها شامل ستاد شبکه بهداشت، اورژانس پیش بیمارستانی، مرکز جامع خدمات سلامت، پایگاه سلامت شهری، خانه بهداشت و اورژانس جاده ای در راستای افزایش خدمات سلامت منطقه جنوب کرمان است.

روز گذشته نیز چهار طرح در حوزه بهداشت و درمان شهرستان رودبار جنوب با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه