اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

هدف از بسیج کنترل فشار خون آگاه سازی مردم است

سلامت تاریخ انتشار: 98/04/01 بدون نظر   564 بازدید

اندازه فونت    

دکتر رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هدف از این طرح ارتقاء سلامت و اولویت آن پیشگیری و درمان است گفت: هدف اصلی این طرح توجه به بیماری‌های غیر واگیر می‌باشد که یکی از عوامل پر خطر، بروز بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در افراد فشار خونی است.

وی افزود: با انجام این طرح می‌توانیم کاری کنیم که هم افراد به فشار خون مبتلا نشوند و همین که افراد که بهفشار خون بالا مبتلا هستند از بیماری‌های خود آگاهی پیدا کنند تا بتوانند درمان‌های پیشگیرانه‌ای را انجام دهند تا دچار عوارضی که زندگی فرد را تهدید می‌کند نشوند.

رشیدی نژاد گفت: کنترل فشارخون، درمان به موقع و پیشگیری باعث می‌شود حداقل ۳۰ درصد از مرگ و میر‌ها کاهش پیدا کند و فشار خون کنترل شود و از بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، مغزی و چشمی جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: بیماری‌های غیر واگیر مانند فشار خون، بیماری قلبی عروقی، کلیوی، مغزی و سرطان‌ها بیش از ۷۵ درصد علت مرگ و میر را تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: از هر ۳ الی ۴ نفر ۲۵ تا ۳۰ درصد از افراد بزرگسال به فشار خون مبتلا هستند و در بعضی از افراد مانند خانم‌های باردار، افراد سیگاری، افرادی که به بیماری‌های قلبی مغزی و فشار خون مبتلا هستند وجود فشار خون می‌تواند مخاطره آمیز باشد.

رشیدی نژاد گفت: تا امروز توانستیم فشار خون بیش از ۳۰۰ هزار نفر را در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان اندازه بگیریم.

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه