جوان پشیمان پای چوبه دار از قصاص رهایی یافت

اجتماعی تاریخ انتشار: 98/02/09 بدون نظر   1790 بازدید

اندازه فونت    
جوان پشیمان پای چوبه دار از قصاص رهایی یافت
 ایسنا منطقه کویر، “خدابخش روح الامینی” در حاشیه مراسم اجرای حکم قصاص در زندان کرمان که منجر به رضایت شد، از اقدام خداپسندانه اولیای دم(پدر، مادر، فرزندان) که با شجاعت و تقوا از حق قصاص خود گذشتند، قدردانی کرد.
وی افزود: ضرورت دارد فرهنگ گذشت و بخشایش بیش از گذشته در جامعه ترویج داده شود تا بازهم شاهد چنین صحنه های زیبایی باشیم.
این مقام قضائی یاد آور شد: محکوم علیه که یک جوان اهل شهرستان بافت است در سال ۹۳ و در اثر عدم کنترل خشم آنی و به دلیل مشاجره و اختلاف بر سر محصولات کشاورزی که بین چند نفر از اهالی یکی از دهستان های شهرستان بافت اتفاق افتاده بود، با ضربه چاقو اقدام به قتل مرحوم نموده بود.
روح الامینی با اشاره به اینکه  قاتل بیش از ۴ سال در زندان کرمان بوده  است، عنوان کرد: با توجه به اظهار پشیمانی محکوم علیه و تایید حسن خلق و رفتار وی از سوی زندان کرمان و اینکه نامبرده توانسته است طی مدت حبس، حافظ بخش هایی از قران کریم شود و همچنین فاقد سابقه کیفری بوده، ازطرفی قتل با نقشه قبلی نبوده و به صورت ناگهانی اتفاق افتاده است، زمینه وساطت و تلاش در جهت ایجاد صلح و سازش و گذشت از قصاص فراهم شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت در پایان از خانواده مرحوم نوروز حیدری به ویژه پدر و مادر و فرزندان وی و همه کسانی که در این امر نیک نقش داشتند، تشکر کرد.
گفتنی است: با ورود دادستان بافت و برگزاری جلسات متعدد با هدف صلح و سازش و  وساطت امام جمعه بافت و تعدادی از مسوولان بافت، رفسنجان و بندرعباس و جمعی دیگر از خیرین و نیکوکاران با خانواده اولیای دم، زمینه رهایی یافتن این جوان از قصاص فراهم شد.
مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه