اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

بازی های بومی ویژه بانوان در عنبرآباد برگزار شد

ورزشی تاریخ انتشار: 98/02/08 بدون نظر   252 بازدید

اندازه فونت    
بازی های بومی ویژه بانوان در عنبرآباد برگزار شد

ایرنا، مصطفی اکبری زاده اظهار داشت: ۵۰ نفر از بانوان عنبرآباد به مدت یک روز در قالب بازی‌های بومی و محلی در رشته‌های دال‌پلان‌، لی لی مهارتی، طناب‌کشی و دارت به رقابت نزدیک و دوستانه‌ پرداختند.
وی ادامه داد: مسابقات و بازی ها در ۶ گروه آموزش و پرورش الف و ب، هلال احمر الف و ب و ورزش و جوانان الف و ب برگزار شد که در نهایت تیم هلال احمر، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
رئیس اداره ورزش و جوانان عنبرآباد گفت: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی، بیشتر از آنچه که جنبه قهرمانی و حرفه‌ای آنها مهم باشد، بیشتر جنبه‌های شادی، نشاط و توسعه ورزش همگانی آن دارای اهمیت است.
وی بیان کرد: این جشنواره با هدف احیا، ترویج و گسترش آداب و رسوم محلی و ایجاد شادابی و نشاط در بین بانوان این خطه برگزار شد.
این مدیر ورزشی ادامه داد: احترام به قانون و حقوق دیگران، مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، مدیریت رفتار و برتری جویی در بازی‌های بومی محلی گنجانده شده است.
اکبری زاده گفت: ورزش های سنتی و بازی های محلی، هویت و گنجینه ای از باورهای فرهنگی اقوام ایرانی است که باید در برگزاری این بازی ها کوشا باشیم.
مرکز شهرستان عنبرآباد در فاصله ۲۶۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه