اختصاص ۵ خودروی آزادسازی و نجات به کرمان

کرمان تاریخ انتشار: 97/12/01 بدون نظر   1401 بازدید

اندازه فونت    
اختصاص ۵ خودروی آزادسازی و نجات به کرمان

کرمان سلامت به نقل از خبرگزاری فارس ، سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی در کمیسیون ایمنی و حمل و نقل استان اظهار داشت: تمام جاده‌های اصلی و بزرگراهی استان از نظر پوشش پایگاه جاده‌ای اورژانس کامل شده و در حال استقرار پایگاه‌ها در جاده‌های فرعی و روستایی هستند.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده قول اختصاص پنج خودروی مجهز آزادسازی و نجات به استان کرمان داده شد که در سفر رئیس جمعیت هلال احمر به استان کرمان از سه خودرو رونمایی شد و دو خودروی دیگر تا انتهای سال در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار کرمان همچنین خواستار حضور بیشتر پلیس و گشت‌های نیروی انتظامی در سطح شهر شد و با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، عنوان کرد: پارکینگ‌های ورودی شهرها به لحاظ روشنایی تجهیز شوند.

سیدعلی سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به آمار ۹ ماهه تصادفات جاده‌ای استان ابراز داشت: در سطح کشور ۸.۲ درصد رشد تردد جاده‌ای را در ۹ ماهه امسال داشتیم که ۱۳۹ نفر رشد تلفات جاده‌های برون شهری بوده است.

وی بیان داشت: در شمال استان کرمان در ۹ ماهه امسال، ۸۳ میلیون تردد داشتیم که ۹.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد و در جنوب استان تردد ۷ درصد کاهش را داریم و در مجموع در کل استان ۶.۹ درصد رشد تردد را شاهدیم.

سیدعلیخانی افزود: تعداد متوفیات ۹ ماهه امسال ۴۱۶ نفر بوده که ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد و مجروحان چهار درصد افزایش داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به طرح نوروزی این اداره کل اشاره داشت که از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه داد.

وی افزود:در این مدت بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر تحت پوشش طرح قرار می‌گیرد که ۵۵ اکیپ راهداری با تعداد ۴۸۰ راهدار در ۴۱ راهدارخانه استان مستقر شده و آماده جهت انجام طرح نوروزی راهداری هستند.

سیدعلیخانی ابراز داشت: راهداران نسبت به توزیع بروشور و فرم نظرسنجی و عملیات راهداری جاری اعم از لکه‌گیری و پاکسازی سطح رویه راه از آثار و تصادفات اقدام می‌کنند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز از پیش فروش بلیت‌ اتوبوس‌ها از ۱۲ اسفند ماه خبر داد و گفت: بسترهای زیادی هم برای فروش غیرحضوری وجود دارد.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه