شاید از بازی‌های ملی خداحافظی کنم

ورزشی تاریخ انتشار: 97/10/05 بدون نظر   1492 بازدید

اندازه فونت    
شاید از بازی‌های ملی خداحافظی کنم

 بیوگرافی و افتخارات

ورزش را از ۷ سالگی با کیوکوشین شروع کردم. در کیوکوشین یک قهرمانی آسیا و یک قهرمانی برون مرزی دارم. از اواخر سال ۷۸ به ورزش‌های رینگی (کیک بوکسینگ) گرایش پیدا کردم و با مرحوم کامران صادقی آشنا شدم و کیک بوکسینگ را آموزش دیدم. ورزش‌های زیر مجموعه کیک بوکسینگ مثل بوکس، ساندا، ووشو، موی تای و دفاع شخصی ووینام ، قوه الرمی ،اینتگرال  را آموزش دیدم و همینطور دوره های دفاع شخصی و مبارزه‌های تن به تن را در کشورهای مختلف پشت سر گذاشته‌ام. در کیک بوکسینگ و دفاع شخصی جزو اولین کسانی بودم که در ایران MMA کار کردم و حتی در فستیوال جهانی در کیش قهرمان جهان شدم. در ووشو سه بار قهرمان جهان شدم و در سه تورنمنت بین المللی در اروپا قهرمان شدم. در کیک بوکسینگ ۱۷ مقام قهرمانی در رقابت‌های برون مرزی دارم. ودر رشته های دیگر.. تنها نماینده جنوب شرق کشور هستم که در MMA رقابت حرفه‌ای انجام داده‌ام. در دنیا رزمی کاران را به دو دسته آماتور و حرفه‌ای تقسیم می‌کنند. آماتور که به صورت طبیعی زیاد بازی می‌شود و در سطح فدراسیون معتبر است اما در دنیا اعتبار ندارد. اعتبار یک ورزشکار بر اساس رنکینگش مشخص می‌شود و تنها ورزشکاری از جنوب کشور هستم که در دسته حرفه‌ای‌ها مبارزه کرده‌ام. سازمان های معتبر دنیا و سازمانهای در ایران راه اندازی شد و از طریق این سازمان به مسابقات فایت نایت روسیه .،هازارد،و.. اعزام شدم و دومین ورزشکار ایرانی بودم که در فایت نایت روسیه مبارزه کرده‌ام. این مسابقات سطح بندی می‌شود و بابت مبارزه‌ها مبالغی دریافت کردم و به نوعی پولسازی کردم.

 

 کاپیتانی در تیم ملی و دو قهرمانی اُ اسپرت جهان

از سوی سه فدراسیون ووشو، رزمی و کاراته مدرک مربیگری درجه  B دریافت کرده‌ام و سه مدرک مربیگری درجه دو و یک مدرک درجه C داوری بین المللی دارم. از دو سال قبل با انجمن او اسپرت آشنا شدم و دو قهرمانی جهان به دست آوردم؛ یکی در هندوستان در سال گذشته و دیگری در کشور مراکش در رشته اینترال وومینام (رشته‌ای جدید با ترکیبی از جوجیستو و کیوکوشین) که اردیبهشت امسال برگزار شد. جدا از رزمی، یک مقام سومی جهان در رشته کشتی ویتنامی ترکیب کشتی گراپلینگ است، در ویتنام کسب کردم؛ یک فستیوال جهانی بود که نام خودم را در بین کشتی گیران قرار دادم. به صلاحدید سازمان جهانی، کاپیتان تیم ملی او اسپرت شدم و در کرمان میزبان اردوی تیم ملی بودم. بعد از اردو، یک تیم ۶۱ نفره و خیلی خوب به مسابقات کشوری و جهانی که هم زمان برگذار میشود اعزام کردیم.

 

 او اسپرت در آستانه فدراسیون شدن بود

او اسپرت در سال ۷۸ توسط آقای محمدقاسم منوچهری که یکی از اولین قهرمانان ایرانی در موی تای هستند، راه اندازی شد. از سال ۸۵ به صورت رسمی به نام اورینتال آغاز به فعالیت کرد و در سال ۹۳ به فدراسیون انجمن‌های ورزشی پیوست و تا سال ۹۴ عضو این فدراسیون بود و از آن پس به فدراسیون ورزش‌های رزمی ملحق شد. با این حال از اواخر ۹۶ دوباره به فدراسیون انجمن‌های ورزشی بازگشت؛ البته او اسپرت قرار بود به فدراسیون مستقلی تبدیل شود و حتی نامه نگاری‌هایی هم انجام شد اما مشکلاتی به وجود آمد که اُ اسپرت فدراسیون نشد. از سوی کمیته ملی المپیک تایید شده است. اما دو رشته از او اسپرت  در حال پیوستن  و  جزو رشته‌های المپیکی ۲۰۲۰ خواهند شود ،

 

جایگاه او اسپرت در ورزش استان کرمان

من از یک سال گذشته مسئولیت او اسپرت را پذیرفته‌ام و در این مدت زیر مجموعه‌ها را گسترش داده‌ام. او اسپرت شامل چندین رشته مثل ذهنی، آبی، ساحلی، تیراندازی، زورآزمایی و چابکی است اما در این مدت روی مبارزه تمرکز کرده‌ایم که خوشبختانه در رقابت‌های کشوری، استان کرمان رتبه اول تا سوم را در رشته پارتیان به دست آورد.

 

ماجرای خروج از کرمان؛ از بی توجهی‌ها دلخور شدم

من دنبال تبلیغات نبودم و نیستم. خارج از حاشیه و برای دل خودم تمرین می‌کردم و هدفم قهرمانی بوده. چندین سال برای دیگر استان‌ها مبارزه کردم. سال ۸۴ که یک بار ایران در جزیره کیش میزبان فستیوال جهانی و آسیایی بود که از کرمان سه ورزشکار حضور داشتند. آن دو ورزشکار در فستیوال آسیایی قهرمان شدند و من قهرمان جهان شدم. اما در فرودگاه کرمان از من استقبال نشد و به گردن آن دو نفر گل انداختند و به همین دلیل دلخور شدم و برای استان‌های دیگر به مبارزه کردن ادامه دادم. مدتی پیش از آذربایجان غربی دعوتم کردند که برایشان مبارزه کنم و بعد از پایان مسابقات نزدیک به ۲۰ بیلبورد در سطح شهر برای من نصب کردند که خیلی برایم با ارزش بود.

 

علاقه به بادیگاردی

تنها فردی در استان کرمان هستم که مدرک بادیگاردی رسمی از سازمان‌های جهانی دارم و نماینده بادیگاردی استان کرمان هستم. دوره‌های بادیگاردی را به صورت پیشرفته در روسیه و ترکیه پشت سر گذاشته‌ام. در صدد این هستم که بادیگاردی در کرمان راه اندازی شود و با ارگان‌های دولتی همکاری داشته باشیم.

 

خسته شده‌ام و می‌خواهم خداحافظی کنم

در صدد هستم که از بازی‌های ملی خداحافظی کنم چون حقیقتا خسته شده‌ام. برخی دوستان صحبت‌های عجیبی مطرح می‌کنند و به همین دلیل می‌خواهم فقط به صورت حرفه‌ای بازی کنم. از دو ماه گذشته تمریناتم را به صورت جدی آغاز کرده‌ام و برای یک مسابقه حرفه ای در روسیه آماده می‌شوم. رییس  فدراسیون قبرس چند روز قبل در ایران بودند و شخصا از من دعوت کردند تا اسفند در این کشور مبارزه کنم. همچنین مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا پیش رو است که آقای منوچهری از من خواسته‌اند کاپیتان تیم او اسپرت باشم که چون تصمیم خداحافظی از بازی‌های ملی دارم نمی‌دانم آیا در این تورنمنت حضور داشته باشم یا نه.

 

من یک مبارز هستم

سالاری در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست روی یک رشته تمرکز داشته باشد، گفت: من یک مبارز هستم. هر جا مبارزه باشد من بازی می‌کنم و جزو افتخاراتم است. مبارزی بودم که در بسیاری از رشته‌ها جنگیدم و محدودیت نداریم. اتفاقا به ورزشکاران توصیه می‌کنم خودشان را در رشته های مختلف محک بزنند.

 

روایت جالب از مبارزه با حریف اوگاندایی

متولد ۱۳۶۶ هستم و تا ۸ سال دیگر می‌توانم بازی کنم. اما موی تای در حال المپیکی شدن است و اگر ببینم المپیکی می‌شود، چند ماه می‌روم کمپ‌های تایلند و تلاش می‌کنم تا یکی از سهمیه‌های ایران در المپیک را کسب کنم. یک سال تمرینات شبانه روزی می‌خواهد ولی می‌توانم. ورزشکار اوگاندایی مشهورترین مبارز آفریقا بود و ۱۰ سال شکست نخورده بود اما آمد ایران و او را شکست دادم. یک ماه کابوس من بود؛ عکس‌های او را منتشر می‌کردند و می‌گفتند تو را می‌زند و زمانی که وارد سالن شد، افراد حاضر رفتند با او عکس بگیرند و این خیلی برای من سنگین بود؛ حتی دوستان خودم. اگر موی تای المپیکی شود من سهمیه را کسب می‌کنم. فقط حمایت معنوی می‌خواهم. آقای دکتر خراسانی تنها کسی بود که برای من تبریک فرستاد و کمال تشکر را از ایشان دارم. همچنین از آقای بلوردی که هر زمان به هیات انجمن‌های ورزشی رفتم به من کمک کردند.

 

ایرانمنش: همه آمادگی بهروز را تحسین می‌کنند

علی ایرانمنش مربی بدنساز کرمانی نیز جایگاه ویژه‌ای در تیم ملی اُ اسپرت دارد. او در خصوص حضورش به عنوان مربی بدنساز در تیم ملی اینگونه توضیح داد: رسیدن یک مربی شهرستانی به تیم ملی خیلی دشوار است. همین بهروز سالاری ۲۰ ساله بود که پیش من آمد و ۱۰ سال است که با او کار می‌کنم. در بیش از ۸۰ درصد مبارزاتش پیروز بوده و این به دلیل آماده سازی خیلی خوبش است. وقتی که کاپیتان تیم ملی شد و در همدان حریف اوگاندایی را در دو راند ناک اوت کرد نشان می‌دهد که آمادگی خیلی خوبی داشته. بازیکنان تیم ملی می‌پرسند چطور با بهروز کار می‌کنی که اینگونه رقابت می‌کند. آقای منوچهری هم بارها به آمادگی خوب بهروز تاکید داشته‌اند و زمانی که به کرمان آمدند و همه چیز را دیدند، موضوع مربیگری من در تیم ملی کلید خورد. گفتند باید ۵ ورزشکار را مثل بهروز برای مسابقات اسپانیا آماده کنی. الان هم مربی بدنساز خصوصی چند فوتبالیست کرمانی و چند ورزشکار رشته‌های دیگر هستم.

 

 

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه