طرح تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش در مجلس تصویب نشد

ورزشی تاریخ انتشار: 97/09/18 بدون نظر   1162 بازدید

اندازه فونت    
طرح تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش در مجلس تصویب نشد

به گزارش کرمان سلامت و به نقل از ایرنا؛ مسعود سلطانی فر در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان افزود: لایحه جدا کردن موضوع راه و ترابری از مسکن، صنعت و معدن از بازرگانی و سازمان ملی جوانان از ورزش به مجلس پیشنهاد شده اما به تصویب نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری در دور دوم فعالیت های انتخاباتی، جدا کردن موضوعات ورزش و جوانان را به عنوان مطالبه جدی مردم قلمداد کرده و پس از انتخابات نیز بلافاصله آن را تقدیم مجلس کرد ادامه داد: تاکنون با این موضوع مخالفت شده است.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: در صورت تصویب جدا شدن سازمان جوانان و وزارت ورزش، آماده هستیم در کوتاهترین زمان ممکن این مصوبه را اجرایی کنیم.

 

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد منافع آمریکا در برجام تامین نشده است

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود گفت: رئیس جمهوری فعلی آمریکا بعد از رسیدن به قدرت، بهانه کرد که در جریان برجام منافع آمریکا تامین نشده است و وزیر امور خارجه ایران سر وزیر امور خارجه آمریکا را کلاه گذاشته و ایران در این توافق نامه بین الماللی به هر چه خواسته رسیده و می تواند به قدرت هسته ای تبدیل شود و از زیر تحریم ها نیز بیرون آمده است.

سلطانی فر ادامه داد: تحلیل این آدم این است که در برجام منافع ایران به صورت کامل تامین شده و منافع آمریکا نادیده گرفته شده و با این بهانه از برجام خارج شد و با خروج خود فکر می کرد ما نیز بلافاصله خارج می شویم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا فکر می کرد این توافق نامه بین المللی بی خاصیب شده و لغو می شود اما اراده ما در کشور بر این بود که در زمین آمریکا بازی نکنیم و خودمان به جای آنکه تابع باشیم به عنوان متغیر سمت و سو و رویکردی را اتخاذ کنیم که در برگیرنده منافع ملی کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه کشور در شرایط خاصی از نظر اقتصادی قرار دارد گفت: در جریان برجام، بعد از ۳۰ ماه مذاکره سنگین، موفق شدیم که به یک تفاهم بین المللی به نام برجام رسیده و زمینه لغو تحریم های ناعادلانه و ظالمانه علیه کشور را فراهم کنیم و مسیر کشور را باید جدیت و پویندگی بیشتر دنبال کنیم.

وی ادامه داد: اما به دلیل زیاده خواهی و تمامیت خواهی آمریکا این تفاهم نامه بین المللی از سوی آمریکا لغو شد و این در حالی است که آمریکا با همه قدرت های بزرگ دنیا در افتاده است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه امروز شرایط خاصی بر کشور حاکم است عنوان کرد: تفاوت شرایط امروز ما با پنج سال قبل (زمان آغاز مذاکرات برجام) این است که در آن زمان تمام دنیا پشت سر آمریکا بودند و امروز به جز ۲ یا سه کشور عربی و اسرائیل، سایر کشورها از ایران حمایت می کنند و در سطح بندی سیاسی و اقتصادی، جبهه ما جبهه ای قوی است.

وی ادامه داد: امروز نیز راهکارهایی برای گسترس ارتباطات ملی، پولی و تجاری خود با دنیا داریم تا بتوانیم در برابر تهدیدات آمریکا بایستیم و در کنار ساز و کاری که اروپایی ها و سایر کشورها به دنبال آن هستند، وحدت، هماهنگی، همدلی و یکپارچگی داخلی نیز به عنوان زیرساخت مهم می تواند ما را در برابر تهدیدات آمریکا مقاوم کند تا از این مواجهه، فشارها و تحریم های غیرقانونی و غیرعادلانه مانند گذشته سربلند بیرون بیاییم.

 

 نگاهی به کارنامه وزارت ورزش و جوانان

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به بخشی از کارنامه وزارت ورزش و جوانان در پنج سال گذشته و در دولت های یازدهم و دوازدهم اشاره و بیان کرد: با وجود رسانه های متعدد ورزشی شاید اینگونه تداعی شود که این وزارتخانه به ورزش بیش از جوانان توجه می کند اما باید گفت که چنین نیست و تعداد سمن های کشور در بخش جوانان در سال ۹۲ حدود ۱۰۰ سمن بوده است که به دو هزار و ۱۱۵ سمن رسیده است.

وی بیان کرد: مشکل ۱۵ ساله سمن ها برای داشتن ماهیت مشخص در سال جاری در تعامل با وزارت کشور حل شده است و این سمن ها توانستند شناسنامه مستقل بگیرند و فعالیت کنند.

سلطانی فر اظهارداشت: تا پایان سال جاری تمامی سمن ها رسمیت خود را از وزارت کشور با اخذ یک کد شناسه دریافت می کنند و می توانند کار خود را انجام دهند.

وی در رابطه با وام ازدواج نیز گفت: میزان این وام در سال ۹۲ حدود سه میلیون تومان بوده است که این میزان در سال ۹۵ با سقف ۱۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین رسید و در مجموع اعتبارات اختصاص یافته به آن به ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

سلطانی فر یادآور شد: در سال گذشته نیز با دستور ریاست جمهوری سقف تسهیلات ازدواج به ۱۵ میلیون تومان برای هر یک از زوجین رسیده و عملکرد سیستم بانکی در این زمینه نیز به بالای ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست امسال نیز نزدیک به شش هزار میلیارد تومان عملکرد سیستم بانکی بوده است و حتما این رقم در پایان سال به مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

سلطانی فر ادامه داد: تعداد خانه های جوان نیز در سال ۹۲، صفر بوده است اما امروز ۹۳ خانه جوان در کشور وجود دارد و به همین شکل رو به گسترش می رویم.

وی اظهارداشت: باور ما این است که هر شهرستان باید یک خانه جوان وجود داشته باشد و در مرکز استان ها نیز حداقل دو خانه جوان و خانه سمن ها ها باید وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: فرهنگسرای کوثر کرمان که متعلق به سازمان ملی جوانا ن است نیز باید هر چه زودتر تخلیه شده و در اختیار سمن های جوانان قرار گیرد تا سمن ها بتوانند فعالیت کنند و اگر تخلیه شد برای تجهیز آن نیز همکاری خواهیم داشت.

 

هیچ یک از اعضای سمن های جوانان در اعتراضات دی ماه گذشته دستگیر نشده اند

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود گفت: در ناآرامی های دی ماه سال گذشته که در برخی شهرها در کشور ایجاد شد؛ حتی یک نفر از اعضای سمن های جوانان جزء دستگیرشدگان نبودند.

سلطانی فر افزود: در جوامع مردم سالار مانند جمهوری اسلامی ایران که یک حکومت مردمسالار دینی است، یکی از شاخص ها این است که زمینه مشارکت جدی مردم در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … را فراهم کنیم و احزاب و رسانه های مستقل را گسترش دهیم تا تمامی تعاملات، انتقادها، ایده ها و مطالب به صورت غیر خشونت آمیز مطرح شود و این خاصیت حضور نهادهای مردم سالار است که جمهوری اسلامی ایران در این رابطه کارنامه بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: فعالیت ۲۰۰ هزار عضو در قالب سمن ها و نشان می دهد که سازمان های مردم نهاد می توانند در ایجاد ارتباط بین مردم، حکومت و مدیران موثر باشند.

وی با تاکید بر این مطلب که امن ترین نظام های سیاسی دنیا آزادترین آنها هستند و هیچگاه امنیت آنها با بیان انتقادات مردم به خطر نیفتاده است، ادامه داد: اگر فضای مناسبی برای بیان درخواست ها و ایده های مردم ایجاد نکنیم، نا امنی ایجاد می شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: یکی از برنامه های این وزارتخانه در دو سال گذشته راه اندازی دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج و برگزاری دوره های آموزشی و راهنمایی بوده که تاکنون ۴۰۰ دفتر در این راستا ایجاد شده است.

وی یادآور شد: برای آنکه بتوانیم مجموعه بزرگی از نمایندگان سمن ها را به عنوان مجمع بزرگ سازمان های مردم نهاد داشته باشیم، برنامه ریزی و اقدام شده است و اجلاس آن نیز سوم تا پنجم بهمن ماه به میزبانی کرمان برگزار می شود و گام بزرگی برای رشد و توانمندسازی سمن ها به شمار می رود.

وی در ادامه سخنان خود گفت:با احتساب فضاهای ورزشی در اختیار ادارات، سازمان ها و سرانه ورزشی استان کرمان نسبت به میانگین کشور کم نیست و استعدادهای بسیار خوبی نیز بین جوانان و نوجوان این استان داریم.

افزون بر ۲ هزار سازمان مردم نهاد وابسته به ورزش و جوانان فعال است

 وزیر ورزش و جوانان تعداد سازمان های مردم نهاد وابسته به این حوزه را ۲ هزار و یکصد نهاد عنوان کرد و گفت: فعالیت این تشکل ها طی سال های اخیر رشد چشمگیری یافته است.

مسعود سلطانی فر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: فعالیت ۹۳ خانه جوان و پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان وام ازدواج طی سال گذشته بخشی از فعالیت های ورزش و جوانان است که افزایش مطلوبی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه کرمان دارای ظرفیت های بالقوه ای در حوزه ورزش است اظهار داشت : ورزشکاران استان کرمان در چند سال آینده در عرصه های ملی و بین المللی افتخارآفرینی خواهند کرد.

سلطانی فر با بیان اینکه ورزش تنها ابزار ارزانی است که اوقات فراغت برای مردم ایجاد می کند، گفت: ورزش ابزاری است که یک ملت را در برابر یک پیروزی خوشحال می کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز نسبت به حوزه ورزش حساسیت ویژه ای دارند یادآور شد: معظم له برای همه پیروزی های ورزشی کشور پیام تبریک دادند.

سلطانی فر با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون رویدادهای خوبی در حوزه ورزش کشور رخ داده است تصریح کرد: هیچ ابزار و امکانی همانند یک رویداد ورزشی نمی تواند سبب وحدت و غرور ملی شود.

 

وضعیت ورزش کرمان مطلوب است

وزیر ورزش و جوانان گفت: وضعیت کلی ورزش استان کرمان در رشته های مختلف مناسب ارزیابی می شود.

مسعود سلطانی فر در آئین افتتاح زورخانه بین المللی شهید ورزشکار مدافع حرم غلامرضا لنگری زاده و تجلیل از ورزشکاران مسابقات آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا افزود: استان کرمان در دهه های اخیر در ابعاد مختلف بویژه ورزش توفیقات بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: کرمان در راستای احداث اماکن ورزشی پیشرفت خوبی داشته و شرایطی در این استان فراهم شده که استعدادهای ورزشی دختران و پسران این استان به منصه ظهور رسیده تا موجبات عزت، نشاط و غرور مردم را فراهم کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افتتاح پیست دوچرخه سواری استان کرمان عنوان کرد: با افتتاح این پیست، استان کرمان می تواند میزبانی مسابقات ملی و بین المللی را در مواد مختلف این رشته ورزشی داشته باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم ورزشکاران این استان را در تیم های ملی ببینیم و شاهد افتخارآفرینی های هرچه بیشتر آنها در آینده باشیم.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه