کاهش مدت خدمت سربازی به یک سال

اجتماعی تاریخ انتشار: 02/08/22 بدون نظر   380 بازدید

اندازه فونت    
کاهش مدت خدمت سربازی به یک سال

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا مدت خدمت سربازی را میانگین ۱۲ ماه تعیین کرده و مقرر کردند که مشمولان بالای ۳۰ سال با دو فرزند از خدمت سربازی معاف شوند.

کرمان سلامت: وکلای ملت در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با بند (ت) ماده ۱۰۲ لایحه برنامه هفتم توسعه با اکثریت آرا موافقت کردند.
طبق بند (ت) ماده ۱۰۲ این لایحه؛ ستادکل نیروهای مسلح به منظور تحکیم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی کشور، استفاده از ظرفیت های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد تعالی و توانمندسازی و افزایش مهارت های آنها در طول سال های اجرای برنامه هفتم توسعه نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین ۱۲ ماه و جایگزینی سایر عضویت ها، تعیین تکلیف مشمولان غایب و دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های معتبر خارج از کشور که به تأیید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی آموزش حوزه های علمیه می رسد اقدام نماید.

تبصره ۱– در راستای سیاست کلان ابلاغی افزایش جمعیت، مشمولان غایب و غیر غایب بالای ۳۰ سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف می باشند.

تبصره ۲ – ادامه تحصیل دانش آموزان مقطع دیپلم و بالاتر و طالب حوزه های علمیه در خارج از کشور مطابق قانون خدمت وظیفه عمومی مجاز می باشد و دستورالعمل صدور معافیت تحصیلی آن توسط ستاد کل با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تهیه و اجرایی می گردد.

بنابراین گزارش، مصوبات نمایندگان درباره لایحه برنامه هفم توسعه کل کشور برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان و ابلاغ از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی دارد.

منبع: خانه ملت

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه