اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

۳۰ پروژه ورزشی کرمان افتتاح می شود

ورزشی تاریخ انتشار: 02/05/18 بدون نظر   650 بازدید

اندازه فونت    
۳۰ پروژه ورزشی کرمان افتتاح می شود

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان از افتتاح۳۰ پروژه ورزشی به مناسبت هفته دولت در این استان خبر داد.

کرمان سلامت/سیده سمیرا سجادی: میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان که در محل هتل ایرانگردی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام خبرنگار شهید «محمود صارمی» و فرا رسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را به همه فعالان عرصه رسانه به‌ویژه خبرنگاران حوزه‌های ورزش و جوانان تبریک گفت.

او افزود: بحث خبر، خبرنگاری و روشنگری اخبار عمومی در حوزه‌های مختلف نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارد، خصوصاً در حوزه ورزش که امروز به عنوان یک پدیده اجتماعی اثرگذار در سطوح ملی و بین ملی می‌تواند تأثیرش را بر روند مناسبات کشور داشته باشد و می‌تواند مراودات داخلی کشور را مسیر و جهت دهد.

پاریزی خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: با قلم شما‌ها اتفاقات مهمی در مسیر توسعه این بخش مهم رقم می‌خورد و ارتقاء ورزش را در بخش‌های مختلف شامل می‌شود که ما می‌توانیم یک توسعه متوازن و همگونی را در ورزش شاهد باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به برگزاری سمینار مدیران کل ادارات ورزش و جوانان استان‌های کشور طی اسفند ماه ۱۴۰۱ به میزبانی کرمان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این سمینار در حوزه معاونین توسعه منابع و پشتیبانی استان ها، عاملین ذیحساب و مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها بحث ایجاد وحدت رویه در مسیر‌های قانونی اقدامات حوزه ورزش و جوانان بود که متأسفانه منتج به حادثه سقوط بالگرد در شهرستان بافت شد.

پاریزی با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد اسماعیل احمدی مدیرکل وزارتی ورزش و جوانان که در حادثه بالگرد حامل وزیر ورزش و تعدادی از مدیران در منطقه بافت آسمانی شد، از همه خبرنگاران استان کرمان به دلیل انتشار اخبار صحیح و دقیق این حادثه و به واسطه دعای خیری که برای سلامتی مصدومان سانحه بالگرد انجام شد، تشکر و قدردانی کرد.

او به بیان گزارشی در خصوص وضعیت ورزش استان کرمان در بخش‌های مختلف پرداخت و با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزش، سیاست کلی و رسالت اصلی مجموعه وزارت ورزش و ادارات کل استان‌ها است، گفت: در کرمان سیاست و نگاه کلی مجموعه ورزش و جوانان استان، نگاه به توسعه متوازن استان در بحث زیرساخت‌های ورزش است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: حدود ۴۰۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان طی ۴ سال افزوده شده که به‌طور میانگین در هر شهرستان استان حدود ۱۰ هزار متر مربع افزایش فضای ورزشی را داشتیم.

پاریزی با اشاره به اینکه ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان کرمان برای پروژه‌های ورزشی اختصاص داده شده است، تصریح کرد: تاکنون۶۰ میلیارد تومان این اعتبار تخصیص یافته و باید تا پایان شهریورماه امسال جذب شود.

او از افتتاح ۳۰ پروژه ورزشی طی هفته دولت در استان کرمان خبر داد.

پاریزی با بیان اینکه توسعه ورزش بانوان را با جدیت پیگیری می‌کنیم، بیان داشت: استان کرمان قهرمانان ارزشمندی در سطح جهانی و در مسابقات المپیک و پارالمپیک دارد که تعدادی از این قهرمانان از حوزه بانوان هستند.
او با اشاره به اینکه توازن منطقه‌ای در ورزش استان بسیار اهمیت دارد که در سطوح مختلف باید پیگیری شود، افزود: استان کرمان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه ورزش دارد که با استعدادیابی در مناطق مختلف می‌تواند جایگاه بهتری در ورزش کشور و دنیا پیدا کند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه در المپیک توکیو چهار ورزشکار و یک مربی در کاروان ورزشی کشور داشتیم که با کسب دو مدال طلا و یک نقره در جایگاه ورزش کشور بسیار موثر بودند، گفت: تاکنون دو سهمیه پارالمپیک آینده نیز از سوی ورزشکاران استان کرمان کسب شده است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

پاریزی آمار ورزشکاران سازمان یافته استان کرمان را حدود ۱۲۰ هزار نفر دانست و تصریح کرد: این رقم، آمار قابل توجهی است که حدود ۴۵ هزار نفر آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

او افزود: استان کرمان ۵۳ تیم لیگ برتری دارد که ۲۳ تیم ورزشی آن متعلق به ورزش بانوان است.

پاریزی با اعلام اینکه تقریباً ۳۰ درصد جمعیت استان کرمان در رده سنی جوان هستند، بیان داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برای آن‌ها در حوزه جوانان برنامه دارد.

او به برخی از برنامه‌های برگزار شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: در هفته ازدواج مراسم ازدواج ۵۵ زوج جوان به همت سمن‌های زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان انجام شد که کار بزرگی بود.

پاریزی با اعلام اینکه پایداری ازدواج بسیار اهمیت دارد، یکی از رسالت‌های سمن‌های این حوزه را ارائه مشاوره‌های لازم عنوان کرد و افزود: اشتغال جوانان در پایداری ازدواج بسیار اهمیت دارد که امیدواریم دستگاه‌های مربوطه به رسالت خود برای اشتغالزایی و رفع بیکاری عمل کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در خصوص رقابت‌های آسیایی هانگژو نیز گفت: نوزدهمین دوره رقابت‌ها در هانگژوی چین برگزار می‌شود.

پاریزی افزود: استان کرمان ۱۹ ورزشکار و مربی در مسابقات آسیایی چین دارد که امیدواریم با وجود این ورزشکاران، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز در بیاید.

او در بخش دیگری از سخنانش به المپیاد استعداد‌های برتر کشور اشاره کرد و با بیان اینکه این المپیاد یکی از المپیاد‌های مهم به شمار می رود که برای آینده ورزش استان اهمیت دارد، گفت: جلسات داخلی، کمیته و کارگروه آن برگزار شده است و تیم‌هایی که امکان حضور در این رقابت‌ها را داشته‌اند (که چهارمین دوره آن برگزار می‌شود) مشخص شده‌اند.

پاریزی تصریح کرد: بدین ترتیب، ۳۸۹ ورزشکار در ۲۲ رشته ورزشی از استان کرمان به رقابت‌های المپیاد استعداد‌های برتر کشور اعزام می‌شوند.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه