جمعه تلخ کرمان، در ورزشگاه و اطراف آن

ورزشی تاریخ انتشار: 02/01/27 بدون نظر   667 بازدید

اندازه فونت    
جمعه تلخ کرمان، در ورزشگاه و اطراف آن

جمعه تلخ فوتبال کرمان در شرایطی رقم خورد که هم در استادیوم باختیم و هم در اطراف آن.

کرمان سلامت/محمد پورعسکری: جمعه تلخ فوتبال کرمان در شرایطی رقم خورد که هم در استادیوم باختیم و هم در اطراف آن.

هزاران هوادار فوتبال برای تماشای مهمترین بازی سال های اخیر صنعت مس مقابل پرسپولیس به ورزشگاه باهنر کرمان هجوم آوردند.

طبق اعلام مسولین امر، بلیط فروشی این دیدار تنها از طریق سایت اعلام شده توسط باشگاه مس کرمان صورت می گرفت، اما چند هزار نفر به هر دلیلی بدون بلیط روانه ورزشگاه شدند.

این مسأله باعث شد که جوی غیر منتظره اطراف ورزشگاه شکل گیرد که تصاویر زیادی از برخوردهای قهری یگان ویژه در فضای مجازی پخش شود، از شکلیک گلوله پلاستیکی گرفته تا گاز اشک آور و برخوردهای فیزیکی.

دکتر مهدی جهانشاهی رییس هیات فوتبال استان در مورد این اتفاقات می گوید: مشکل اساسی در این رابطه استاندارد نبودن ورزشگاه برای تدارک چنین رویدادهای پرطرفدار است.

وی معتقد است: در شرایطی که بیش از ۸ سال کرمان شاهد چنین رویدادی نبود، تماشاگران زیادی از سراسر استان حتی استان های اطراف که هیچ کدام تیم لیگ برتری ندارند به ورزشگاه مراجعه کردند.

جهانشاهی تصریح کرد: با توجه به ساختار سنتی ورزشگاه تمام علاقمندان چه با بلیط و چه بدون بلیط می توانستند به فاصله بیست متری ورزشگاه برسند، مسلما کنترل آن ها در چنین موقعیتی دشوار است.

او تاکید کرد: هیات فوتبال نقش هماهنگ کننده دارد و فروش، کنترل بلیط ها و نحوه ورود تماشاگران در حوزه اختیارات این هیات نیست.

رییس هیات فوتبال خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات ساختاری ورزشگاه، نیروی انتظامی برای اینکه خللی در روند بازی صورت نگیرد مجبور شد با افراد خارج از ورزشگاه سفت و سخت برخورد کند.

سعید قرایی مدیر روابط عمومی باشگاه مس نیز در این رابطه گفت: علاقمندان به فوتبال می دانستند که برای ورود به ورزشگاه تنها باید از طریق سایت بلیط مس اقدام کنند.

وی افزود: طبق آمار تعداد ۶۰۳۶ بلیط برای جایگاه هواداران مس و ۱۱۶۹ بلیط ویژه هواداران پرسپولیس فروش رفت.

قرایی یادآور شد: این تعداد بلیط از ساعت ۹:۵۸ دقیقه روز ۲۴ فروردین تا ساعت ۱۶:۲۲ دقیقه ۲۵ فروردین در سایت ثبت شده است.

مدیر روابط عمومی باشگاه مس همچنین در رابطه با مشکلات فنی سایت گفت: در ساعات ابتدایی آغاز فروش به دلیل حجم بالای مراجعات دقایقی درگاه پرداخت با مشکل مواجه شد، اما بعد از آن روند ثبت و خرید به صورت عادی انجام شد.

حال با احتساب آمار فروش بلیط برای این بازی می توان چنین محاسبه کرد: مجموع فروش سایتی ۷هزار و ۲۰۵ بلیط، در خوشبینانه ترین حالت هزار صندلی هم مختص مهمانان ویژه، اصحاب رسانه، مسولین و… که به عبارتی میشود ۸ هزار و ۲۰۵ صندلی.

اگر این تعداد از مجموع ۱۲ هزار ظرفیت ورزشگاه کم کنیم می شود ۳ هزار و ۷۹۵ نفر بدون بلیط وارد ورزشگاه شدند.

این در صورتی می باشد که بسیاری از افرادی که اقدام به تهیه بلیط کرده بودند موفق به ورود به ورزشگاه نشدند، ولی چون آمار دقیقی از این افراد در اختیار نداریم اصلا به این نکته ورود نمی کنیم؛ هرچند به گفته شاهدان جمعیت حاضر در ورزشگاه از ۱۳ هزار نفر هم تجاوز کرده بود یعنی بیش از ظرفیت استاندارد.

سوال اینجاست آن چند هزار جمعیت مازاد چگونه و با چه مجوزی وارد استادیوم شدند؟

مسول مستقیم کنترل بلیط ها چه کسانی بودند؟

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه