۲ طرح سلامت‌محور و خدماتی در موسسه خیریه ثامن الححج کرمان به بهره‌برداری رسید

سلامت تاریخ انتشار: 01/06/16 بدون نظر   601 بازدید

اندازه فونت    
۲ طرح سلامت‌محور و خدماتی در موسسه خیریه ثامن الححج کرمان به بهره‌برداری رسید

کرمان سلامت؛ ۲طرح همراه سرای بیماران و داروخانه شبانه روزی بیماران خاص و سخت درمان با نام دکتر کاویانی با حضور حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان و محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان با اشاره به اینکه مجوز تاسیس داروخانه به موسسه خیریه داده نمی شود گفت: با توجه به این امر، قراردادی بین این موسسه و دکتر کاویانی برای احداث داروخانه منعقد و مقرر شد با مدیرت وی خدمات دارویی به بیماران خاص و سخت درمان ارائه شود.

علی شمسی نیا ضمن تقدیر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بخصوص معاونت غذا و دارو به دلیل همکاری در راه اندازی داروخانه موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان تصریح کرد: این داروخانه که به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد داروهای عمومی را دارد اما بیشتر در حوزه داروهای ویژه بیماران خاص و سخت درمان فعالیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مکان داروخانه حدود ۵۰ متر مربع و متعلق به خیریه دارالشفا است اظهار داشت: آقای مختار عبدالرحمانی خیر گرانقدر ۲ میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده است.

۲ طرح سلامت‌محور و خدماتی در موسسه خیریه ثامن الححج کرمان به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان تصریح کرد: همچنین همراه سرای بیمار با گنجایش ۵۰ نفر توسط خانواده خیران شادروان حاج یحیی اسماعیل زاده اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه مهندس نیک طب و خانم مهدوی نیز به یاد خاله و همسر خاله شان تجهیزات همراه سرا و همچنین یک منزل را در خیابان جامی برای استقرار بخش ژنتیک به موسسه خیریه ثامن الحجج واگذار کرده اند ابراز امیدواری کرد، تا پایان امسال چهار همراه سرای بیمار در استان کرمان راه اندازی شود زیرا حضور همراهان بیماران در کنار بیمارستان ها و معابر، شایسته این افراد و شهر کرمان نیست.

شمسی نیا با بیان اینکه کرمان خیرین و مردم صبور و دست و دلبازی دارد از مردم خواست، با حفظ مالکیت منازل خود می توانند مکان هایی را به عنوان همراه سرا در اختیار همراهان بیماران قرار دهند.

وی گفت: تلاش بر این است با وجود هزار و ۸۰۰ بیمار ام . اس، یک بخش درمانی برای این بیماران در خیریه دارالشفای امام رضا (ع) راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: واحد حمایتی از بیماران ام. اس. در خیریه ثامن الحجج کرمان راه اندازی شده که غیر از امور درمانی به امور حمایتی و فرهنگی این بیماران نیز رسیدگی می کند که جا دارد در این زمینه از استاندار کرمان که در سفر رییس جمهور به کرمان برای جذب اعتبارات و توجه به بیماران خاص نقش موثر داشته است، تقدیر کرد.

شمسی نیا به قول های مساعد هیات دولت در زمینه حمایت از بیماران خاص در کرمان اشاره کرد و گفت: مکاتباتی نیز با هیات دولت در زمینه حمایت از موسسه خیریه ثامن الحجج و دارالشفای امام رضا (ع) انجام شده که بازخورد این مکاتبات یکی پس از دیگری خود را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار مترمربع فضا برای بیماران خاص در استان کرمان ایجاد شده است افزود: این خیریه در بیشتر شهرستان های کرمان که بیش از پنج بیمار همودیالیز داشته اند یک بخش همودیالیز راه اندازی کرده و در اختیار دانشگاه قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های خوبی برای بیماران خاص در استان کرمان ایجاد شده است اظهار داشت: بخش تالاسمی و همودیالیز در ریگان در حال احداث است و در زرند نیز دفتر این خیریه بزودی راه اندازی می شود.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان ادامه داد: همچنین خیر گرانقدر حاج محمد نظری بخش دیالیز را در بیمارستان راور راه اندازی کرده که جای تقدیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه هزار و ۲۰۰ بیمار تلاسمی، ۳۰۰ بیمار هموفیلی و سه هزار بیمار پیوند، همودیالیز و نارسایی کلیه در استان کرمان وجود دارد تصریح کرد: در نشست امروز که با حضور رییس کل دادگستری استان و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد در زمینه رفع مشکلات بیماران خاص و سخت درمان قول مساعد داده شد.

همچنین مقرر شد با حمایت های حجت الاسلام حمیدی و دکتر پورابراهیمی در زمینه راه اندازی هر چه سریع تر مرکز جامع پیشگیری از بیماری های دارالشفای امام رضا (ع) اقدامات لازم انجام شود تا این اقدام ماندگار به ثمر بنشیند.

شمسی نیا همچنین تاکید کرد: در صورت همکاری در راه اندازی بخش پیشگیری از بیماری ها بزودی از سایر استان ها در کرمان پذیرش بیمار داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان و محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف موسهه خیریه بیماران خاص این استان بازدید و با بیماران دیدار و گفت و گو کردند.

۲ طرح سلامت‌محور و خدماتی در موسسه خیریه ثامن الححج کرمان به بهره‌برداری رسید
  • ایرنا
مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه