از به روز بودن پرداخت‌ها به مراکز درمانی تا هزینه‌های ۳ برابری درمان کرونا

سلامت تاریخ انتشار: 01/06/12 بدون نظر   582 بازدید

اندازه فونت    
از به روز بودن پرداخت‌ها به مراکز درمانی تا هزینه‌های ۳ برابری درمان کرونا

کرمان سلامت؛ دکتر محمد جعفری با اشاره به فعالیت های آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی اظهارکرد: حاضر به همکاری با این نهاد به ویژه در حوزه پژوهش، آموزش و افکارسنجی هستیم.

وی با اشاره به اینکه نیاز به افکارسنجی با موضوع جدید مدیریت و حکمرانی در استان کرمان داریم، افزود: سنجش میزان رضایت مردم و پاسخگویی سیستم اداری به مراجعین و مخاطبیان مسئله مهمی است که استاندار کرمان نیز بر آن تاکید دارد که متاسفانه در قالب این برنامه تحت عنوان ارتقاء جایگاه پاسخگویی ادارات به مراجعین رتبه خوبی در کشور نداریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در بیمه سلامت سعی کردیم هم در حوزه سلامت جسمی و هم سلامت روانی، اجتماعی و معنوی اقداماتی انجام بدهیم که در سلامت جسمی، بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که شامل بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می شود.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این جمعیت به صورت رایگان از پوشش بیمه ای استفاده می کنند، ضمن آنکه بخش دوم کارکنان دولت هستند (۲۰۰ هزار نفر) که تنها دو درصد حق بیمه را پرداخت می کنند و بخش بعدی خانواده ایثارگران، مددجویان کمیته امداد، وکلاء، دانشجویان و … هستند که به عنوان بیمه سایر اقشار خدمات بیمه ای دریافت می کنند.

جعفری بیان کرد: به مردم اعلام می کنیم بیمه همگانی همچنان برقرار است و هرکس فاقد پوشش بیمه است، می تواند تحت پوشش صندوق بیمه همگانی قرار می گیرد. 

وی با اشاره به اینکه در واقع همه مردم تحت پوشش بیمه سلامت هستند مگر اینکه بیمه دیگری داشته باشند، تصریح کرد: کسانی که بیمه ندارند، در لحظه بستری شدن می توانند از طریق شماره تلفنی که در بیمارستان ها قرار داده ایم، تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه در دو سال اخیر هزینه های سنگین درمان کرونا را پوشش دادیم، گفت: به طور متوسط هزینه پرونده بستری کرونا سه برابر پرونده های دیگر بیماری ها است و در این شرایط سعی کردیم کنار خانواده ها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد مالی بیمه سلامت اظهار کرد: پرداخت ها به مراکز درمانی طرف قرارداد تا خردادماه انجام شده و به روزترین پرداخت را در بین بیمه ها برای بیمارستان ها و مراکز درمانی داریم.

جعفری بیان کرد: تقریبا ماهانه ۸۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی، داروخانه ها و مطب ها در قالب های مختلف پراخت می کنیم و هزینه های درمانی را پوشش می دهیم که بار مالی را از دوش خانواده ها برداشته و سعی کردیم به خوبی به رسالت سازمان بیمه سلامت عمل کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه ماهیانه ۵۰۰ هزار مراجعه اعم از مطب، پزشک خانواده، داروخانه و بستری را در سطح استان کرمان پوشش می دهیم خاطر نشان کرد: بیمه سلامت استان هم اکنون با ۱۴۰۰ موسسه درمانی استان طرف قرارداد بوده و با پنج دانشگاه علوم پزشکی استان تعامل داریم تا کار درمان و سلامت به خوبی در استان رقم بخورد.

ایسنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه