شاعران برجسته کشور، در کرمان گرد هم آمدند

محیط زیست تاریخ انتشار: 01/05/07 بدون نظر   636 بازدید

اندازه فونت    
شاعران برجسته کشور، در کرمان گرد هم آمدند

کرمان سلامت؛ همایش بزرگ کشوری شعر دل عالم از چهارم تا هفتم مردادماه ۱۴۰۱ با حضور شاعران برجسته کشور، در تالار اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمان برگزار گردید.
در این همایش سید داوود ملکی رئیس هیئت مدیره انجمن دل عالم ضمن خیر مقدم به حضار و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شاعران از دست رفته در طول دو سال اخیر گفت: خوشحالیم که پس از دوسال تعطیلات کرونایی مجددا شاهد حضور و دورهمی و تجدید دیدار شاعران عزیز هستیم و امیدواریم اینگونه همایش‌ها تدوام داشته باشد.
وی این گردهمایی ها را باعث تلفیق فرهنگهای مختلف بایکدیگر دانست و گفت : همایش دل عالم مکتب آموزش معرفت است
همچنین در حاشیه این همایش، سیدعلی منصوریان دبیر انجمن ادبی دل عالم گفت: امسال این همایش را با موضوع آزاد و محوری برگزار کردیم که بیش از ۶۰ شاعر از کرمان و استانهای مختلف کشور در این همایش حضور یافتند
وی افزود : در این همایش شاعران مطرحی چون دکترمینا آقازاده ،اصغر معاذی ، صنم نافع ، مسلم محبی ، جابر ترمک ، زری قهارترس و… به همراه شاعرانی از استانهای فارس، همدان ،چهارمحال و بختیاری ،خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان ،اصفهان ، بوشهر، خوزستان ، هرمزگان ،آذربایجان شرقی ، تهران ،یزد و… در دیار کریمان حضور یافتند که قطعا حضورشان موجب دلگرمی همیشگی ماست.
منصوریان اذعان داشت : همایش دل عالم خواستگاه تبادل فرهنگ هاست ، وی از تمامی حامیان این همایش از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری کرمان ، گل گهرسیرجان ،بتن محمدی ،موسسه خشت اول ،معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان ، اتوبوسرانی کرمان ،دانشگاه شهید باهنر کرمان ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و… وهمه کسانی که در برگزاری این همایش بزرگ همکاری داشتند تقدیر و تشکر کرد.
عبدالرحیم عبدالکریمی دبیر انجمن ترانه کرمان و عضو هیات مدیره انجمن دل عالم نیز گفت: حضور شاعران از سراسر کشور با سلایق و عقاید مختلف ادبی اما مملو از همدلی و مهربانی موجب مباهات اهالی قلم دیار کریمان است.
وی افزود: انجمن دل عالم مبدع گردشگری ادبی در کشور بوده و تاکنون بیش از شش دوره است که شاعران ایران از سراسرکشور در کرمان جمع شده و به تبادل افکار و دانش خود می پردازند .
عبدالکریمی اذعان داشت : درکشور ما گردشگری ادبی کمتر مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم تجارب انجمن دل عالم در این راستا مورد استفاده همگان قرار گیرد
محمدعلی عربنژاد رئیس کانون شاعران آیینی استان کرمان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور شاعران برجسته کشور در دیار افتخارآفرینان حماسه‌ساز و مردم خونگرم و مهمان نواز کرمان گفت: امسال با تمامی مشقت‌های پیش رو حقیقتا انجمن دل عالم بسیار خوب و اثرگذار توانست که برای ششمین مرتبه این همایش را برگزار کند و جا دارد بعنوان یکی از کوچکترین اعضای خانواده شعر کرمان از اعضای هیات مدیره انجمن خصوصا آقایان منصوریان و عبدالکریمی تشکر کنم چرا که فعالیت‌های این انجمن توانسته نام کرمان را در حوزه شعر و ادب در سراسر کشور بر سر زبان‌ها بیندازد.
در این همایش که با اجرای بهاره احمدی مجری توانمند صداوسیمای مرکز کرمان همراه بود، بیش از شصت شاعر از سراسر کشور به شعرخوانی پرداختند.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه