علائم ویروس کووید ۱۹ در حال تغییر است

سلامت تاریخ انتشار: 99/03/23 بدون نظر   1377 بازدید

اندازه فونت    
علائم ویروس کووید ۱۹ در حال تغییر است

کرمان سلامت: مجتبی امیری متخصص پوست و مو  با اشاره به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر عفونت‌های پوستی ناشی از کووید ۱۹ اظهار داشت: تاکنون ضایعات پوستی که مخصوص ویروس کووید ۱۹ باشد ، گزارش نشده و عفونت هایی که در این مورد دیده شده بیشتر به دلیل همراهی هایی است که شخص با این بیماری دارد.

وی افزود: برای سایر افراد عادی و کسانی که به کووید ۱۹ مبتلا شده اند بیماری های عفونی، ویروسی، بعضی از بیماری های رماتیسمی و التهابی می شود می تواند رخ دهد اما متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، عده ای آن را تنها ناشی از کرونا ویروس می دانند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه روزانه شاهد تغییراتی در مورد علائم ویروس کووید ۱۹ هستیم، گفت: برای بیمارانی که مبتلا به کرونا ویروس شده اند داروهای مختلفی تجویز می شود به همین دلیل احتمال اینکه این داروها عوارض پوستی برای بیمار به دنبال داشته باشد، وجود دارد.

امیری در ادامه با اشاره به اینکه به تازگی در انگشتان پای تعدادی از بیماران علائمی به شکل سرمازدگی مشاهده شده است، گفت: در تعدادی از بیماران دیگر هم ضایعاتی مانند کهیری دیده شده اما نمی توان آن را ناشی از ویروس کووید ۱۹ دانست.: طبنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه