افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی نیازمند فراهم کردن زیرساخت آموزشی است

کرمان تاریخ انتشار: 98/06/02 بدون نظر   1388 بازدید

اندازه فونت    
افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی نیازمند فراهم کردن زیرساخت آموزشی است
کرمان سلامت به نقل از ایرنا؛ محمدرضا پورابراهیمی به مناسبت روز پزشک با حضور در بیمارستان شهید باهنر و در جمع پزشکان این مرکز آموزشی و درمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پزشکان شهیدی که در هشت سال دفاع مقدس رسالت خود را به خوبی ایفا کردند افزود: اقدامات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده از جمله افتتاح بیمارستان جدید باهنر و بخش های دیگر که اتفاقات مثبتی را برای استان رقم زده است.
وی پیگیری جدی تر در حوزه ارتقای شاخص های بهداشتی در جنوب استان را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: حضور وزیر بهداشت در جنوب استان کرمان فرصتی بود که شاخص های این منطقه ارائه شود و ارتقای آنها را شاهد باشیم و آثار بهبود خدمات و رضایت مردم را شاهد باشیم.
پورابراهیمی ادامه داد: پزشکان ما ۲ نقش دارند اول اینکه خدمات درمانی را ارائه می کنند و دوم اینکه تخصص خودشان را به دانشجویان منتقل می کنند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی بیان کرد: برای این مسئله باید ابتدا به زیرساختها و امکاناتمان برای تربیت پزشکان تامین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اکنون دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۶ هزار دانشجو تربیت می کند، آیا برای افزایش این تعداد دانشجو، امکانات و زمینه تدریس فراهم است؟
پورابراهیمی تاکید کرد: زیرساخت های ما برای تربیت دانشجو باید فراهم باشد و به وزارت بهداشت هم پیشنهاد دادیم که به هر میزان توسعه زیرساخت می تواند افزایش یابد و دانشجویی را اضافه کنیم برای عدم حضور جوانانمان در خارج از کشور، قابل قبول است.
وی اظهار داشت: فضای جذب و به کارگیری نیروها هم در این مسئله مهم است، نسبت خدمات پزشک با جمعیت باید مبنای کاری ما باشد. 
پورابراهیمی گفت: پرداخت مطالبات معوق دانشگاه علوم پزشکی سال گذشته صورت گرفت که اقدام مثبتی بود. 
وی به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره داشت و گفت: در قانون مالیات برارزش افزوده مدنظر قرار دادیم که اعتبارات و بودجه های مورد نیاز بخش سلامت در جامعه را پایدار و بدون ریسک کنیم.
مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه