افرادی که فرار مالیاتی دارند باید در اولویت پرداخت قرار بگیرند

کرمان تاریخ انتشار: 02/11/10 بدون نظر   241 بازدید

اندازه فونت    
افرادی که فرار مالیاتی دارند باید در اولویت پرداخت قرار بگیرند

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، در نشست بررسی مشکلات مالیاتی اصناف، تولیدکنندگان و بازرگانان، عنوان کرد افرادی که فرار مالیاتی دارند، باید در اولویت پرداخت قرار بگیرند.

کرمان سلامت: شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در نشستی که به منظور بررسی مشکلات مالیاتی اصناف، تولیدکنندگان و بازرگانان در اتاق اصناف کرمان با حضور رییس سازمان امور مالیاتی کشور و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای اتاق اصناف و بازرگانی تشکیل شد، گفت: باید مالیات از کسانی که فرار مالیاتی دارند و یک ریال مالیات هم نپرداخته‌اند و پرونده‌ای به اسم پرونده مالیاتی ندارند، گرفته شود. افرادی که فرار مالیاتی دارند، باید در اولویت پرداخت قرار بگیرند. به دلیل اینکه گرفتن مالیات از این دسته افراد تا حدی دشوار است، سازمان مالیاتی به سمت دریافت مالیات نرفته‌ است. ما به این موارد اعتراض داریم.

رییس فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس، افزود: پنج میلیون اتباع خارجی داریم که بعضا در کار تجارت پسته، ملک، خودرو، پوشاک و … هستند و یک ریال هم مالیات نمی‌پردازند. حرف بنده با مدیرکل مالیاتی و معاونت وزیر این بوده است. این بحث‌ها مربوط به امروز و دیروز نیست و واقعیت‌هایی است که ما امروزه در جامعه باید درخواست داشته باشیم. بحث اصلی هم این است که اختیارات کشوری به استان‌ها واگذار شود تا در استان راجع به بسیاری از مسائل تصمیم‌گیری شود.

حسن‌پور در ادامه تاکید کرد: آیت‌الله اژه‌ای در سفری که به استان کرمان داشتند، گفتند که تمام اختیارات خودم را در دستگاه قضایی واگذار می‌کنم که برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم بهانه‌ای نباشد و باید این مسائل در دستور کار قرار بگیرد.

 

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه