بانک‌ها به تکالیف خود در اعطای تسهیلات عمل نمی‌کنند

کرمان تاریخ انتشار: 02/10/11 بدون نظر   490 بازدید

اندازه فونت    
بانک‌ها به تکالیف خود در اعطای تسهیلات عمل نمی‌کنند

کرمان سلامت: شهباز حسن‌پور در جلسه علنی در نطق میان دستور خود گفت: شهدای مقاومت باعث عزت اسلام و تحقیر جبهه کفر شدند؛ امروز آمریکای مستکبر مجبور شد ننگ وتو کردن قطعنامه آتش‌بس در غزه را جهت حمایت از رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیسم به جان بخرد.

وی با بیان اینکه باید وزرای دولت هم‌راستا با رئیس‌جمهور، تلاش خود را زیاد کنند، افزود: دست‌هایی که در حل مشکلات مردم کارشکنی می‌کند، باید شناسایی و قطع شوند تا دولت بتواند با رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان، موجبات امید و شادابی بیشتر در جامعه را فراهم کند.

وی ادامه داد: ‌مشکلاتی همچون گرانی کالاها، اجاره مسکن و بیکاری باعث عدم تمایل جوانان به تشکیل خانواده شده است؛ طبق برنامه دولت باید حداقل دو میلیون مسکن ساخته می‌شد و تورم کاهش پیدا می کرد اما محقق نشده، چه کسانی مانع تحقق آن شده‌ و چرا دولت دست‌های پنهان را برملا نمی‌کند؟

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان ماه ها برای دریافت وام ازدواج  سرگردان بانک ها شده و بانک ها آنها را به هم پاس می‌دهند از طرف دیگر هنوز ریالی از وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی پرداخت نشده است؛ بانک‌ها به تکالیف خود در اعطای تسهیلات عمل نمی‌کنند. کارگاه‌های کوچک در حال تعطیلی و ورشکستگی‌اند و به دلیل سوء مدیریت وزارت ارتباطات بسیاری از مشاغل فضای مجازی تعطیل شده اند که این باعث یاس و ناامیدی جوانان می شود.

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: وزیر اقتصاد هیاتی به استان کرمان برای بررسی پرداخت وضعیت وام‌های تکلیفی اعزام کند؛ قرار بود بخشی از مشکل اشتغال توسط بانک‌ها با پرداخت وام‌ حل و فصل شود اما متاسفانه پرداخت نشده و بانک‌ها سه قفله شده اند.

حسن‌پور با انتقاد از گرانی گاز گفت: قطعی گاز شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی باعث تعطیلی و جلوگیری از توسعه و پیشرفت کشور و استان‌ها شده است؛ در زمستان گاز و در تابستان برق را قطع می‌کنید، یک بار تکلیف مردم را مشخص کنید. با بخشنامه‌های خلق‌الساعه‌ای کار پیش نمی‌رود که رن هم توسط برخی وزارتخانه‌ها و بدون کار کارشناسی و دقت نظر صادر می‌شود.

حسن پور با انتقاد از وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای، هوایی، دریایی و ریلی گفت: مردم برای سفرشان دچار بحران و مشکل شده اند. از وزیر کشور نسبت به وضعیت ایمن‌سازی جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز کشور چاره‌اندیشی کند. تعداد تلفات جاده‌ای روز به روز رو به افزایش پیدا می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم سامان دادن وضعیت ‌وضعیت دارو در کشور گفت: دولت به این وضعیت پایان داده و جلوی تورم لجام گسیخته را بگیرد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه