اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

عدم حضور مدیران استان کرمان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان

کرمان تاریخ انتشار: 02/09/30 بدون نظر   501 بازدید

اندازه فونت    
عدم حضور مدیران استان کرمان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان

کرمان سلامت: حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی فر ظهر امروز ۲۹ آذرماه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان اظهار کرد: این ستاد باید جدی گرفته شود.

وی با انتقاد از عدم حضور مدیران استان کرمان در این جلسه بیان کرد: در این ستاد مصوبات تایید می‌شوند ولی وقتی ستاد فعال نیست و مصوبه‌ای ندارد، اعتبارات مربوط به امور جوانان جذب استان نمی‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش با اشاره به وضعیت ازدواج کل کشور و تعداد مجردهایی که به تجرد قطعی نزدیک شده‌اند، تصریح کرد: بسیاری از کارکنان دستگاه‌های دولتی مجرد هستند.

وی با بیان این مطلب که دستگاه‌های دولتی استان کرمان آمار تعداد مجردان خود را اعلام کنند، گفت: در این جلسه مصوب شود تا برای تسهیل و آموزش‌های پیش از ازدواج دوره‌هایی با همکاری دستگاه‌ها در استان کرمان برگزار شود.

متقی فر تاکید کرد: اگر دستگاه‌های مختلف در استان کرمان ما را حمایت کنند، آموزش‌های پیش از ازدواج و تحکیم خانواده را در استان پررنگ‌تر خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در استان کرمان به ازای هر ۳۰۰ هزار نفر یک مرکز تخصصی ازدواج و خانواده وجود دارد که باید افزایش یابند.

علی بیگ زاده معاون استاندار کرمان نیز گفت: در همه شهرستان‌ها باید ستاد ساماندهی امور جوانان شکل گیرد.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با انتقاد از عدم حضور برخی از دستگاه‌ها در ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: ۱۲ مرکز مشاوره در استان کرمان فعال هستند که در مقایسه با سایر استان‌ها رشد کمی در این زمینه داریم.

بردیانفر رئیس کمیسیون ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه با اشاره به ازدواج حدود ۵۷۸۴ ازدواج زیر ۱۸ سال در استان کرمان در سال گذشته، اظهار کرد: ۲۴ درصد ازدواج‌های استان کرمان زیر ۱۸ سال اتفاق افتاده در حالی که این آمار در کشور در بین مردان یک درصد و در زنان ۲۱ درصد است.

وی ادامه داد: کرمان رتبه اول در شتاب طلاق در کشور را دارد هر چند تعداد طلاق‌های اتفاق افتاده در آن از متوسط کشوری کمتر است و روند کاهش ازدواج در شهرهای بردسیر، رفسنجان، شهربابک، رابر، ریگان، سیرجان، راور، زرند و بافت زیاد است.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه