سن بازنشستگی ۲ سال زیاد می‌شود

محیط زیست تاریخ انتشار: 01/10/23 بدون نظر   406 بازدید

اندازه فونت    
سن بازنشستگی ۲ سال زیاد می‌شود

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ سن بازنشستگی ۲ سال افزایش خواهد یافت.

کرمان سلامت: در بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است: سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در مشاغل اختصاصی در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند، در صورت اعلام نیاز دستگاه و رضایت مستخدم بدون رعایت شرط سنی به مدت ۲ سال افزایش می‌یابد.

آیین‌نامه‌های اجرائی مورد نیاز این قانون در مواردی که مدت خاصی پیش‌بینی نشده است، حداکثر ظرف سه ماه پس از لازم‌ الاجرا شدن این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

اجرای احکام مندرج در این قانون در خصوص احکام یک‌ساله مربوط به سال ۱۴۰۲ بوده و سایر احکام دارای ماهیت دائمی تحت عنوان قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳) تا زمانی که توسط قوانین دیگر نسخ نشده، دارای اعتبار است.

قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه تا زمان تصویب قانون برنامه هفتم توسعه و حد اکثر شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تمدید می‌شود.

این در حالی است که روز گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود که دولت تاکنون تصمیمی در خصوص افزایش سن بازنشستگی اتخاذ نکرده است.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه