خیرین ملی تمایل به ساخت مدرسه، در مناطق جنوبی دارند

کرمان تاریخ انتشار: 01/06/08 بدون نظر   526 بازدید

اندازه فونت    
خیرین ملی تمایل به ساخت مدرسه، در مناطق جنوبی دارند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: خیرین ملی اصولا تمایل به ساخت مدرسه در جنوب استان دارند و خیرین استانی هم بیشتر به صورت بومی به این کار خیر ورود پیدا می کنند که شهرستان های برخوردار در این حوزه پیشرو هستند.

به گزارش کرمان سلامت؛ رضا هدایتی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: از ۵ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی ۲۰ درصد آن‌ها نیاز به بازسازی دارند، از این تعداد تنها ۲۱ مدرسه سنگی و ۱۳۰ مدرسه کانکسی است.

هدایتی با اینکه طبق قانون دولت موظف به تکمیل مدارسی است که ۳۰ درصد آن توسط خیران انجام شده گفت: برای تکمیل مدارس خیرساز نیمه تمام نیازمند حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه هستیم.

وی افزود: ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر رییس جمهور به سازمان نوسازی کرمان داده شده که ۶۰۰ میلیارد آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: این میزان اعتبار، سه ساله است و برای امسال ۲۰۰ میلیارد آن هزینه می‌شود.

هدایتی تصریح کرد: اگر خیری ۳۰ درصد ساخت مدرسه‌ای را قبول کند، بر اساس قانون بقیه هزینه‌ها را دولت تامین می‌کند و ۶۴ مدرسه با ۵۰۸ میلیارد تومان اعتبار طی هفته دولت تحویل آموزش و پرورش استان کرمان شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: طی یک سال اخیر حدود ۲۵۰ هزار متر مربع آسفالت در مدارس، ساخت ۱۰۰ سرویس بهداشتی با ۴۷۰ چشمه و تعمیر مدارس انجام شده است.

هدایتی از اختصاص اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی برای تجهیز هنرستان‌های استان کرمان خبر داد و افزود: ۳۷ میلیارد تومان برای هوشمندسازی فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی استان طی سال گذشته هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ میلیارد تومان تعهد خیران طی شش ماهه سال جاری داشته‌ایم، اظهار کرد: این رقم طی سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

هدایتی با اشاره به مشارکت مردم و فرهنگیان برای ساخت مدرسه از کسب رتبه سوم کشوری در این زمینه خبر داد و عنوان کرد: اعتبارات خوبی برای ساخت ۳۶ مدرسه در نقاط محروم استان کرمان دریافت کرده‌ایم.

وی همچنین برچیدن مدرسه‌های کانکسی را از مهمترین برنامه‌های اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان برشمرد و تصریح کرد: تا مهرماه ۱۴۰۲ مدارس کانکسی و مدارس سنگی استان کرمان برچیده می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان از تکمیل استخرهای نیمه‌تمام آموزش و پروش و پنج خوابگاه نیمه‌تمام در آینده‌ای نزدیک و استانداردسازی سرمایشی و گرمایشی ۷۷۷ کلاس درس خبر داد و افزود: استانداردسازی ۲۰۰ کلاس درس هم در دستور کار است و بخاری‌های نفتی از مدارس کرمان برچیده شده‌اند و طبق برنامه های تعیین شده تا ۳سال آینده تمام سیستم گرمایش و سرمایش مدارس استان استاندارد سازی می شوند.


مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه