غفلت شهرداری رابر از ورزش

ورزشی تاریخ انتشار: 01/02/18 بدون نظر   921 بازدید

اندازه فونت    
غفلت شهرداری رابر از ورزش

به گزارش کرمان سلامت: همانگونه که در قانون به صراحت آمده شهرداری ها در زمینه ورزش هر شهر مسول می باشند و ورود آن ها به این عرصه نوعی وظیفه قانونی است.

اما آن چه در ادوار مختلف به ویژه دوران حضور اعضای فعلی شورای اسلامی شهر رابر بیش از همیشه دیده می شود بیگانه بودن آن ها با ورزش است.

به طور قطع هر زمان بحث از خدمات شهرداری می شود ناخودآگاه ذهن به سمت کارهای عمرانی می رود، ولی آیا می دانستید تنها ۴۰درصد از بودجه شهرداری ها باید در این زمینه هزینه و ۶۰درصد مابقی صرف اموری همچون فرهنگ، سلامت، ورزش و … شود.

به صراحت باید گفت: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری از محل درآمدهای مستمر این نهاد باید ۳درصد به تربیت بدنی اختصاص یابد و اینکه تاکید بر کلمه باید داریم از این جهت است که این بند شفاف و بدون ابهام می باشد.

حال باید از اعضا فعلی شورای اسلامی شهر رابر و به ویژه شهردار این شهر سوال پرسید در طی حضور در این جایگاه چقدر ورزش برایتان مهم بوده؟ چند برنامه ورزشی را برای ارتقا وضعیت سلامت و نشاط شهروندان تدارک دیده اید؟ در بودجه امسال سهم ورزش چه میزان بود؟ آیا در شورای شهر کمیسیونی در این رابطه وجود دارد که بخواهد مباحث مذکور را پیگیری کند؟ کدام رشته ورزشی را همچون ده ها شهرداری دیگر در کشور به صورت حرفه ایی حمایت می کنید؟

هرکجا بحث از نگاه مسولان به ورزش و نشاط جامعه می شود در کنار هزاران دلیل، جوانی آن ها ذکر می شود که اگر مسولی جوان باشد به این مهم اهمیت بیشتر می دهد، خوشبختانه ترکیب اعضا شورا و شهردار تقریبا در این گروه قرار می گیرند، اما چه شده است که آن ها کوچکترین توجهی در این زمینه ندارند؟!

تقریبا بیش از ۲ سال کشور ما همچون سایر نقاط جهان درگیر کرونا بود ولی از چند ماه قبل که موج این بیماری فروکش کرد، همزمان با ایام نوروز در سراسر کشور حتی در دورافتاده ترین شهرها شاهد اجرای برنامه های شاد، فرهنگی، ورزشی عمدتا با محوریت شهرداریها بودیم، ولی در شهر رابر چیزی جز بی تفاوتی را از سوی شهرداری شاهد نبودیم.

باز هم تاکید می کنیم اجرای کارهای عمرانی لازم است، اما یک سوال اساسی شما به فرض طی دوران حضورتان یک شهر مدرن از لحاظ شهرسازی و زیرساخت ها آماده کردید؛ ولی تجمع مردمانی با ده ها آسیب اجتماعی، افسردگی، شهروندانی پرخاشگر در این شهر رویایی منطقی است؟

شک نیست که ورزش و نشاط جامعه را به سمت مقابله با آسیب ها سوق می دهد و بی توجهی به این ضرور آینده ای دردناک را برای هر جامعه در پی خواهد داشت.

امیدواریم که با توجه به شرایط حاکم بر کشور که موجی از مشکلات اقتصادی بر زندگی شهروندان چیره شده اعضا شورای شهر و شهرداری حداقل در جایگاه التیام به وظیفه قانونی خود در زمینه ورزش عمل کنند، تا سهم کوچکی در مقابله با مشکلات روحی و روانی داشته باشند.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه