کتاب صد سال ورزش کرمان رونمایی می شود

ورزشی تاریخ انتشار: 00/12/08 بدون نظر   532 بازدید

اندازه فونت    
کتاب صد سال ورزش کرمان رونمایی می شود

به گزارش کرمان سلامت: کامبیز صنعتی در جمع خبرنگاران گفت: مرحوم محمد صنعتی برای نشان دادن ورزش استان با دوچرخه به همراه مرحوم علی خان ایرانمنش طی ۶ روز به تهران سفر کردند و مطبوعات آن زمان این سفر را حیرت انگیز بیان می کردند.

وی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ مرحوم صنعتی اقدام به تدوین تاریخ ورزشی استان کرمان کردند، این درحالی است که برخی ها این کار را غیر ممکن می دانستند.

صنعتی عنوان کرد: حمید نیک نفس مقدمه این کتاب را ۱۱۴۰ صفحه دارد نوشته است؛ بخش اول اطلاعات ورزش های زروخانه ای و پهلوانی و سپس به ورزش فوتبال، هندبال و … می پردازد و در بخش های آخر به ورزش های مدرن پرداخته شده است و در فصل آخر اطلاعاتی از ورزشی نویسان کرمان جمع آوری شده است.

فرزند مولف کتاب ۱۰۰ سال ورزش کرمان تصریح کرد: کار را با همکاری بیش از ۳۰۰ پیشکسوت و ورزشکار دیروز و امروز آغاز کردیم و در نهایت با بهره گیری از خاطرات ۷۰۵ نفر در ۴۹ رشته ورزشی طی سه سال به سرانجام رسید.

کامبیز صنعتی افزود: هدف از تالیف این کتاب این است که اهالی ورزش پوشش داده شوند که در این زمینه هیچ ملاحظه کاری انجام نشد ولی تعدادی محدود همراهی نکردند و تخریب را در دستور کار قرار دادند.

وی تاکید کرد: هیات های فوتبال، بوکس، هندبال و تنیس روی میز همکاری خوبی در زمینه تالیف کتاب داشتند.

فرزند مرحوم صنعتی نوع نگارش این کتاب را بیشتر خودنگاری دانست و مطرح کرد: اطلاعات پهلوان عطایی از فرزندخوانده و فرزند ایشان گرفتیم و در ورزش کشتی و فوتبال و ورزش باستانی بیشترین آمار و اطلاعات داریم.

صنعتی عنوان کرد: در این کتاب از بانوان پیشکسوت ورزش استان همچون سرکار خانم جهانگرد کاپیتان والیبال، فروغ لنگری زاده ورزش بدمنتیون و … نیز نوشته شده است.

طبق اعلام وی مراسم رونمایی از کتاب صد سال ورزش کرمان پنجشنبه ۱۲ اسفندماه با حضور مهمانان استانی و کشوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه