اومیکرون بیماری سبک و گذرایی نیست، آن را جدی بگیرید

سلامت تاریخ انتشار: 00/12/04 بدون نظر   809 بازدید

اندازه فونت    
اومیکرون بیماری سبک و گذرایی نیست، آن را جدی بگیرید

کرمان سلامت: دکتر اشرف توانایی ثانی با بیان این نکته که اغلب مردم از سویه اومیکرون بعنوان یک سرما خوردگی ساده یاد می کنند، خاطر نشان کرد:  بر اساس تجربیات سویه های قبلی کرونا هرگونه ساده انگاری و عدم رعایت هشدارها، می تواند هزینه های جبران ناپذیری را در حیطه افزایش بار بیماری و میزان مرگ و میر بیماران تحمیل می کند.

دانشیار بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ضمن گرامیداشت هفته سلامت مردان اظهار داشت: غالبا مردان با توجه به شرایط کاری و ارتباط بیشتر در سطح اجتماع بیشتر از زنان به بیماری کرونا مبتلا می شوند و در این سویه و سویه های قبلی کرونا مکررا شاهد بودیم که با جدی نگرفتن برخی از علائم بیماری آن را به خانواده منتقل و گاها به دلیل سطح ایمنی پایین یک نفر از اعضای خانواده، شاهد بدحالی فرد نیز بوده ایم.

وی با انتقاد از کاهش استقبال مردم در دریافت دز سوم واکسیناسیون کرونا  خاطر نشان کرد: در حال حاضر مهمترین راهکار کاهش سویه اومیکرون تکمیل چرخه واکسیناسیون همه افراد جامعه و به تبع آن رعایت دستور العمل های بهداشتی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر در سطح بیمارستانها شاهد مراجعه افراد مشکوک و مبتلا به کرونا هستیم که هر روز آمار این بیماران نسبت به روزهای قبل افزایش پیدا می کند و  بیماران بدحال زیادی نیز در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی هشدار داد: که اگر با عزمی جدی و منسجم با افزایش موج ششم مبارزه نکنیم در آخرین ماه سال و ابتدای سال جدید با چالش های زیادی مواجه خواهیم بود.

منبع: وبدا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه