اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

افراد دارای علائم سرماخوردگی در مجالس عزاداری شرکت نکنند

سلامت تاریخ انتشار: 00/05/19 بدون نظر   866 بازدید

اندازه فونت    
افراد دارای علائم سرماخوردگی در مجالس عزاداری شرکت نکنند

به گزارش کرمان سلامت ؛ دکتر رضا جعفری در همایش مداحان و مدیران بسیجی هیات‌های مذهبی شهرستان یزد افزود: وضعیت بیماری در سال‌جاری و طی هفته‌های اخیر از نظر تعداد مبتلایان خطرناک‌تر و افزایش یافته، بنایراین برای پیشگیری به همکاری نیاز است .

وی با اشاره به اینکه افزایش آمار مبتلایان ارتباطی با عزاداری مردم ندارد ادامه داد: ما تا قبل از شروع ماه محرم بالاترین آمار مبتلایان را داریم و این نتیجه رفتار مردم است که فکر می‌کنند کرونا پایان یافته و در مهمانی‌ها و پارک‌ها بدون ماسک حضور پیدا می‌کنند.

این مسوول، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ماده ضدعفونی کننده، پذیرایی محدود و برگزاری مراسم در حداقل زمان را از شاخص‌های رعایت نکات بهداشتی در مجالس عزاداری ذکر کرد و گفت: همکاری مردم نقش اصلی در پیشگیری از کرونا دارد.

جعفری گفت: رعایت دقیق نکات و مقررات بهداشتی در مجالس عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان عالم حضرت امام‌حسین (ع) باید جدی گرفته و دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت مردم است و اگر دستورالعمل‌هایی ابلاغ می‌شود برای حفاظت از جان مردم است.

وی بیان کرد: ما بر برگزاری مجالس عزاداری تاکید داریم چرا که سلامت دارای چهار بعد حسی، روانی، اجتماعی و معنوی و اگر انسان‌ها این چهار بعد را نداشته باشد بیمار محسوب می‌شوند بنابراین باید مراسمات با رعایت دقیق نکات بهداشتی برگزار شود .

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد.

ایرنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه