اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

تنوع ذهنیت مردم از شهرداری موجب جلب حمایت عمومی می‌شود

کرمان تاریخ انتشار: 00/01/16 بدون نظر   727 بازدید

اندازه فونت    
تنوع ذهنیت مردم از شهرداری موجب جلب حمایت عمومی می‌شود

علی زینی‌وند در چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهرداری کرمان افزود: ذهنیت عامه مردم نسبت به فعالیت‌های شهرداری به نوعی جریمه کردن، تراکم ساختن، خیابان و پل سازی محدود می‌شود و در صورتی‌که شهرداری‌ها در این برداشت تنوع‌های فرهنگی و هنری همچون رویداد مجسمه سازی ایجاد کنند شهرداری را از تک وجهی خارج می‌کند.

وی اظهار داشت: کرمان در جذب گردشگری اسلامی و مذهبی به واسطه شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقش خوبی ایفا کرده که امیدواریم متناسب با جذابیت‌های شخصیتی این شهید والامقام المان بسازید.

استاندار کرمان گفت: سردار دلها جذبه فرا ملی، مذهبی و سیاسی داشت که المان‌های شهری نیز باید نشان دهنده ویژگی‌های این شهید والا مقام باشد.

وی تاکید کرد: مخاطبان شهر کرمان فرسنگ ها و هزاران کیلومتر دور تر از ما قرار دارند لذا می‌توان جذبه برای این شهر ایجاد کرد.

زینی‌وند در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سال نو و با اشاره به دشواری های سال ۹۹ به واسطه تحریم ها و ویروس کرونا تصریح کرد: امیدواریم امسال با انتخابات پرشور سالی بهتر را تجربه کنیم.

استاندار کرمان با قدردانی از اقدامات مناسب شورای اسلامی و شهرداری در حوزه‌های مختلف و توجه به تنوع فعالیت‌ها افزود: شهرداری در ساخت و سازهای شهری و با اثرگذاری در حوزه فضای سبز و زیباسازی شهر، فرهنگ، هنر و ورزش اقدامات مناسبی انجام داده و به نظر می‌رسد در ماه‌های پایانی این دوره از مدیریت شهری کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهد، هرچند فعالیت‌ها بدون نقص نیست.

وی بیان داشت: شهرهای بزرگی همچون کرمان نقش تاریخی برای مردم استان دارند لذا مدیریت شهری در غنی کردن هویت تاریخی ماموریت خود را انجام دهد.

زینی‌وند افزود: شهرداری ها در دنیا با ماموریت‌های چند وجهی، نقشی محوری در حوزه های مختلف همچون حاکمیتی، سیاسی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری و تولید رفاهی عمومی دارند.

وی عنوان کرد: عملکرد شهرداری در اقتصاد شهری، روابط فرهنگی و سیاسی در قالب حوزه دیپلماسی شهری به صورت نرم در دنیا محسوب می‌شود و دنیا بخشی عمده از تعاملات فرهنگی و سیاسی و اقتصادی را از طریق شهرداری ها اعمال می‌کند.

استاندار کرمان گفت: نقش شهرها به ویژه مراکز استان‌ها در حوزه های مختلف هنر، اقتصاد، ترویج سبک معماری بر دیگر شهرهای همجوار و حتی خارج از مرزها تاثیر می‌گذارد لذا کرمان به عنوان مرکز تولید کننده مفاهیم و پیام ها در حوزه فرهنگ و معماری و بخش‌های مختلف اثرگذاری کند.

وی ادامه داد: شهرهای استان کرمان اگر دوره های مختلف مدیریت شهری غنی نشوند، مدیریت شهری موفق نخواهند بود زیرا کرمان باید هر دوره ارتقا یابد.(ایرنا)

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه