اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

۳۹ هزار و ۲۷۱ فرصت شغلی در کرمان ایجاد شده است

کرمان تاریخ انتشار: 99/12/20 بدون نظر   799 بازدید

اندازه فونت    
۳۹ هزار و ۲۷۱ فرصت شغلی در کرمان ایجاد شده است

جعفر رودی روز چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال کرمان افزود: این استان پنج هزار و ۶۰۰ روستای دارای سکنه دارد و نرخ رشد جمعیت روستایی و سهم جمعیت روستایی استان کرمان نبست به کشور قابل توجه است. 

وی با بیان اینکه  جمعیت روستایی استان کرمان در سرشماری سال ۹۵ روستایی ۴۱ درصد و کشور ۲۶درصد است گفت‌: یک دهه است که نرخ روستا نشینی استان کرمان ثابت است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان بیان داشت: نرخ روستایی در استان کرمان برخلاف جمعیت کشور بیشتر است.

رودری به نگاه ویژه دولت به توسعه روستایی اشاره کرد و افزود: نهادسازی و تشکیل شورای عالی توسعه روستایی از جمله شاخص هایی است که در استان اجرایی شده است. 

رودری بیان داشت: نرخ باسوادی روستایی استان کرمان نسبت به متوسط کشوری بیشتر است اما به لحاظ بهره مندی از آب، گاز و خانه های بهداشت پایین تر از متوسط کشور است. 

وی با بیان اینکه کرمان با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی، رتبه چهارم کشور است گفت: این استان از نظر درآمد سالیانه روستایی در رتبه ۳۰ کشور قرار دارد که این موضوع نگران کننده است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان تصریح کرد: متوسط درآمد سالیانه خانوارهای روستایی کشور ۳۰ میلیون تومان و کرمان ۲۰ میلیون تومان است و هزینه خانوارهای روستایی کشور در سال ۲۶.۱ میلیون و در استان ۱۵.۶ میلیون تومان است.

 رودری با اشاره به اینکه ۹۹درصد بیکاران روستایی افراد باسواد لیسانس و بالاتر از لیسانس بودند گفت: سهم بخش کشاورزی در اقتصاد روستایی استان کرمان نسبت به متوسط کشور بالاتر است از سوی دیگر سهم بخش خدمات روستایی استان بسیار پایین است.  

رودری تصریح کرد: ۲۰ و نیم درصد سهمیه اشتغال پایدار روستایی به نهادهای حمایتی واگذار شده که ۱۹درصد آن مربوط به کمیته امداد، نیم درصد مربوط بهزیستی و یک درصد مربوط به بنیاد شهید استان بوده که این مهم اجرایی شده است. 

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در جذب منابع ایجاد اشتغال روستایی عملکرد خوبی دارد و مجموع سهم ابلاغی این استان ۶۴۲ میلیارد تومان و ۵۹۵ میلیارد تومان واصل شده است افزود: پرداختی بانک های کرمان در زمینه اشتغال روستایی ۸۸ درصد است و بیش از هشت هزار و ۸۷۰ فرصت شغلی در سال جاری در روستاها ایجاد شده که متوسط اشتغال به ازای هر طرح ۲.۳ نفر و سرانه ایجاد شغل ۵۹ میلیون تومان است.(ایرنا)

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه