مصاحبه تفصیلی برنامه رودررو با مدیرعامل باشگاه مس کرمان

ورزشی تاریخ انتشار: 99/06/13 بدون نظر   739 بازدید

اندازه فونت    
مصاحبه تفصیلی برنامه رودررو با مدیرعامل باشگاه مس کرمان

_ به عنوان سوال اول از نحوه انتخاب شما برای سمت مدیرعاملی باشگاه مس کرمان آغاز می کنیم که در جلسه ای که با حضور جمعی از جامعه ورزش کرمان برگزار شد شما را برای این سمت انتخاب کردند…

در رابطه با این جلسه در حقیقت بنده هیچ اطلاعی از آن نداشتم و حتی از این موضوع که من را به عنوان کاندیدا مطرح کرده اند نیز بی اطلاع بودم اما بهرشکل لطف دوستان بود که در این جلسه به بنده رای دادند اما در جلسه ای که با آقای سعدمحمدی داشتم مشخص شد که صرفا بر اساس این جلسه کار انتخاب من به عنوان مدیرعامل صورت نگرفته است و هرچند این موضوع به عنوان یکی از آیتم های انتخاب برای مدیرعاملی در نظر گرفته شده است اما این طور نبود که صرف انتخاب شرکت ملی مس بر اساس رای گیری در این جلسه صورت گرفته باشد اما بهرشکل حرکت خودجوش جامعه ورزش کرمان برای این نشست سبب شد که شرکت مس این آیتم را هم در نظر بگیرد… بهرشکل من چندین سال در ورزش شرکت مس حضور داشتم و دکتر سعدمحمدی برای این انتخاب تحقیقات و شناخت خود را به طور کامل انجام داده بودند و این اعتماد صورت گرفت.

_ در واقع معتقدید اگر این جلسه هم برگزار نمی شد بازهم انتخاب شرکت مس بودید؟
بهرشکل شرکت مس تحقیقات و مراحل گزینش خود را از شیوه های مد نظر انجام داده بود ولی نمی توان تاثیر این جلسه را نیز کتمان کرد.

_ به طور کلی با این شیوه انتخاب مدیرعامل از دل انتخابات یک جلسه موافق هستید؟
برای انتخاب یک مدیرعامل متولیان و مدیران بالادست یک مجموعه و در نهایت هیات مدیره تصمیم نهایی را خواهد گرفت ولی این جلسات می تواند کمک فکری برای انتخاب بهتر انجام دهد.

_ پس از انتخاب به عنوان مدیرعامل نیز مجتبی حسینی را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کردید…
کار انتخاب سرمربی را بلافاصله چند ساعت پس از انتخاب به عنوان مدیرعامل با هماهنگی مدیریت شرکت مس شروع کردیم و با ۵ گزینه که شامل آقایان فکری، مهاجری، تارتار، کمالوند و حسینی بود را آغاز کردیم.

_ این در حالی بود که مدیرعامل قبلی باشگاه، فرزاد حسین خانی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده بود آیا حسین خانی جزو گزینه های شما نبود؟
خیر آقای حسین خانی جزو گزینه های سرمربیگری ما نبود و بنده نیز چون در کرمان نبودم و کار مذاکره و انتخاب سرمربی را پس از انتصاب به مدیرعاملی از همان تهران آغاز کرده بودم در جریان قرارداد آقای حسین خانی با باشگاه برای سرمربیگری تیم نبودم و در زمانی که به کرمان آمدم متوجه جزئیات قرارداد ایشان شدم.

_ اما بهرشکل قرارداد آقای حسین خانی رسانه ای شده بود و ایشان برای این سمت رسما معرفی شده بودند
بله این موضوع توسط مدیرعامل وقت باشگاه اعلام شده بود اما با توجه به شیوه مدیریتی آقای پرویز ابراهیمی، ایشان در آن زمان پیرامون مسائل مختلف صحبت کردند اما در این مورد صحبتی مطرح نکرده بودند و از این حیث بود که من در جریان ریز قرارداد آقای حسین خانی قرار نداشتم.

_اگر از این موضوع مطلع بودید بازهم با آقای حسین خانی به عنوان سرمربی ادامه فعالیت می دادید؟
اگر در جریان دقیق این موضوع بودم اخلاق حکم می کرد که پیش از مذاکره با سایر گزینه ها ابتدا وضعیت قرارداد آقای حسین خانی روشن شود و بهرشکل ایشان به عنوان یکی از سرمایه های فوتبال استان در این زمینه می بایست تکلیف قرارداد خود را روشن تر می دید اما بازه زمانی در آن مقطع به شکلی شده بود که من در آن زمان بر اساس عدم آگاهی به قرارداد ایشان در تهران مذاکرات خود را انجام دادم در غیر این صورت حتما می بایست با ایشان در ابتدا صحبت می کردم.

_ پس از بازگشت به کرمان و در حالی که آقای حسین خانی را برای هدایت تیم بزرگسال نخواستید پیشنهاد مس نوین را به ایشان مطرح کردید؟
بله دقیقا پیشنهاد تیم مس نوین به ایشان مطرح شد که آقای حسین خانی در ابتدا خواست که تکلیف قرارداد سرمربیگری ایشان روشن شود تا سایر مسائل از جمله مسئله تیم مس نوین مورد بررسی قرار بگیرد.

_ شخص شما و آقای حسین خانی واقعا تمایل داشتید که این اتفاق برای تیم مس نوین رقم بخورد؟!
بنده واقعا دوست داشتم این اتفاق بی افتد و شاهد حضور آقای حسین خانی در راس تیم مس نوین باشیم اما بهرشکل روند مذاکرات به جایی رفت که این موضوع محقق نشد.

_  کار با مجتبی حسینی شروع شد و تیم ابتدای فصل نتیجه نگرفت اما چه شد که تیم روی روند افتاد و نتیجه گرفت؟
استارت کار ما در تهران و از تیر ماه ۹۸ خورد که همزمان بود با کلاس مربیگری حرفه ای آسیا که در این کلاس ها با آقای مجتبی حسینی نیز همکلاس بودیم… با ایشان بعد از کلاس ها تا ساعت ها  برای بستن تیم جلسه می گذاشتیم و طی ۲-۳ هفته تیم بسته شد و اولین اردو را در همان زمان تشکیل دادیم…ما تیم را بر اساس سلیقه حسینی بستیم و ۹۰ درصد تیم تازه شکل گرفته بود وقتی وارد بازی ها شدیم در ۴-۵ هفته اول ارنج کامل دست کادر فنی نیامده بود و شناختش از ترکیب کامل نشده بود… در آن زمان که تیم نتیجه نمی گرفت با وجود همه فشارها نیاز بود که به تیم و کادر فنی اعتماد بیشتری شود و فشارها تحمل گردد اما بعد از بازی پنجم برابر داماش در رشت، تیم به روند روبه جلو خودش دست یافت… حسینی در ترکیب تغییرات مد نظر را داد و شیوه بازی تیم دگرگون شد و سبب شد که تا نیم فصل رتبه تیم بهبود پیدا کنه.

_ ظاهرا هماهنگی کاملی هم با مدیران بالای دست خود دارید؟
بله…کاملا

_ آیا انتخاب هایی که در باشگاه صورت می گرفت از جمله انتخاب سرمربی و حمایت از او نیز بر اساس تصمیم شخص شما بود و یا این هماهنگی کامل شما را مجاب به این امر می کرد؟
واقعیت این است که آقای سعدمحمدی یک کارشناس فوتبال خبره است و اگر ایشان موضوعی را مطرح می کند به واسطه خروجی بهتر تصمیم می باشد… اما در زمان انتخاب سرمربی و بر اساس همان ۴-۵ گزینه ای که مطرح کردم، با همه این عزیزان مذاکرات مفصل صورت گرفت و شانس همه یکسان بود. در آن زمان آقای سعدمحمدی روند مذاکرات را کامل برعهده ما گذاشت و اعلام کرد خروجی مذاکرات را با وی هماهنگ کنیم. در نهایت من بر اساس مبالغ پیشنهادی و سایر آیتم ها به انتخاب آقای حسینی رسیدم و این موضوع را به آقای سعدمحمدی اطلاع دادم که ایشان برای این انتخاب تائید داد و به هیچ وجه این طور نبود که از همان ابتدا آقای سعدمحمدی به من حسینی را معرفی کرده باشد.

_ در آن زمان احمد نخعی را به عنوان سرپرست انتخاب کردید که خود سابقه سرمربیگری تیم را داشت فکر نمی کنید که این انتخاب درستی نبود؟
در دنیای فوتبال سرپرست را به عنوان مدیر تیم در کنار سرمربی تیم به عنوان یکی از بازوهای مهم اجرایی می بینند که باید سبقه فوتبالی داشته باشد و وزن فوتبالی او به تیم کمک کند و غیر منطقی است که فردی غیرفوتبالی در این سمت انتخاب شود… در آن زمان بر اساس اتفاقی که هم در فوتبال ایران و هم در فوتبال دنیا رخ می دهد چند گزینه فوتبالی برای سرپرستی داشتیم که با توجه به سابقه احمد نخعی که چند دوره سرپرستی نیز در کارنامه داشت در نهایت به انتخاب او رسیدیم.

_این سوال را از آن حیث مطرح ساختیم که در آن زمان گفته شد برای باز شدن جای رضا ترکزاده برای سرمربیگری تیم مس نوین، نخعی را برای سرپرستی بزرگسالان انتخاب کردید…با توجه به نتایج سال قبل ترکزاده با مس نوین چه شد که مجددا او را برای این سمت در نظر گرفتید؟
برای انتخاب مربیان در آن زمان هنوز کمیته فنی نداشتم و تنها بر اساس مشورت و جلسه شورایی این انتخاب صورت گرفت و درست بعد از انتخاب سرمربی تیم مس نوین بود که کمیته فنی تشکیل شد و انتخاب ها با بارش فکری بیشتری انجام گرفت… اما برای انتخاب سرمربی این تیم در جلسه مشورتی چند گزینه برای مس نوین داشتیم و یک رای گیری انجام دادیم که در آن جلسه با افرادی که مشورت می کردیم ۶ نفر در جلسه حاضر بودند که ۵ نفر به رضا ترکزاده رای دادند.

_ آیا برای این رای گیری عملکرد سال قبل ملاک قرار نگرفته بود؟!
بهرحال برای تیم مس نوین سیاسیت جدیدی در نظر گرفته شده بود که در این سیاست تشخیص داده شد به ترکزاده اعتماد دوباره ای شود و ایشان هم با حمایتی که از تیم مس نوین در این فصل صورت گرفت دیدید که موفق شد رتبه تیم را نسبت به سال قبل بسیار بهبود ببخشد.

_ دوستی شما با آقای ترکزاده در این انتخابات تاثیری نداشت؟
من با همه مربیان کرمان رفیق هستیم… در جلسه ای که ترکزاده به این سمت انتخاب شد، خدا را شاهد می گیریم که کاندیدهای دیگری از جمله ولی میرزایی و فکر می کنم حمید حسین خانی نیز مطرح شدند که اسم هر سه روی تخته نوشته شد و کار به رای گیری کشید که در آن جلسه ترکزاده ۵ رای از ۶ رای را آورد و من کوچکترین دخالتی در این رای گیری نداشتم و اجازه هم نمی دهم کسی روی این انتخاب ها بروی من تاثیرگذاری کند و من تنها نظر جمع را پذیرفتم.همه این سه عزیز دوست من بودن و هیچ وقت رابطه بدی با مربیان نداشتم و بر اساس نظر جمع رضا ترکزاده انتخاب شد.

_ در این فصل کمیته فنی باشگاه چقدر به شما کمک کرد؟
ما ادم های باتجربه ای در این کمیته داشتیم… دو مدیرعامل قبلی یعنی آقایان سیف الدینی و مسعودزاده حضور داشتند و همچنین شخصیت های کاملا فوتبالی مثل آقایان ایرانمنش و عبدالرشیدی که همگی از با تجربه های فوتبال کرمان محسوب می شوند در این کمیته حضور داشتند.

_ این کمیته تا چه اندازه برای تشکیل تیم بزرگسال جلسه برگزار کرد؟
کمیته فنی از زمان انتخاب سرمربی مس نوین به بعد تشکیل جلسه داد و این کمیته به دلیل بازه زمانی خاصی که در آن زمان وجود داشت در تشکیل تیم بزرگسالان و انتخاب سرمربی تیم نوین حضور نداشت و پس از آن تشکیل جلسه داد.

_آیا شما با آقای کافی معاون فنی وقت باشگاه مس مشکل داشتید؟
خیر من هیچ مشکلی با ایشان نداشتم ارتباط ما بسیار خوب بود و ایشان به دلیل دور بودن از کرمان نتوانست ادامه همکاری بدهد…ایشان خیلی هم انرژی گذاشت اما جایی احساس کردم، سفرهای متعدد کرمان و تهران ایشان را موذب کرده است و از همین رو خیلی دوستانه از باشگاه جدا شدند و هیچ اختلافی با یکدیگر نداشتیم.

_ از نظر خودتان آیا امسال موفق عمل کردید؟
این بله یا خیر را دیگران باید عنوان کنند اما از نظر آماری ما در تمامی رشته های ورزشی به غیر از تیم فوتبال نونهالان نسبت به سال قبل رشد داشتیم و از این حیث موفق عمل کردیم از نظر تیم فوتبال بزرگسالان نیز هرچند در نهایت به لیگ برتر نرسیدیم اما بازهم از نظر آماری نسبت به سال های قبل پیشرفت محسوس بوده است اما بهرشکل با عدم صعود به لیگ برتر نمی توانیم به موفقیت خود در این زمینه بله بگوئیم.

_ در رابطه با بودجه امسال نیز برخی می گویند نسبت به سال های قبل بسیار افزایش داشته است؟
در رابطه با هزینه ها همه چیز در باشگاه شفاف هست و می توانید حساب و کتاب مالی باشگاه را به طور دقیق بررسی نمائید…بر همین اساس رقم بسته شدن تیم در فصل ۹۷-۹۸ نسبت به این فصل یکسان بوده است و رقم هر دو فصل موجود می باشد که هر دو یکسان هستند و این هزینه ها و عدد کلی تقریبا مساوی است و شرکت مس هم در جریان این موضوع می باشد… هرچند در این فصل سقف امضای قرارداد برداشته شد و راحت تر توانستیم بازیکن بگیریم ولی ارقام هزینه شده برای جذب نفرات یکسان بود و رقم کلی برای هر دو تیم بین ۷ تا ۸ میلیارد بود.

_ برخی دیگر نیز اعتقاد دارند جایگاه سومی تیم در لیگ یک هیچ فرقی با جایگاه چهاردهمی در جدول ندارد…
این کاملا مغرضانه است که جایگاه چهاردهم و سوم را یکسان ارزیابی کنیم چراکه آورده فصلی که تیم سوم شده است وارد فصل بعد خواهد شد… من برای این موضوع تیم گل گهر سیرجان را مثال میزنم که سه فصل بالای جدول بود تا در نهایت با ثباتی که از هر فصل به فصل بعد منتقل کرد در نهایت جواز صعود به لیگ برتر را کسب کرد. اینکه بگوئیم تیم سوم و چهاردهم فرقی ندارند یعنی اینکه تیم را بر مدار بی ثباتی قرار دهیم و این یک دیدگاه کاملا مغرضانه است ما برای پیشرفت در فوتبال باید کارشناسی تر نگاه کنیم و با این نگاه داشته های خود را خراب نکنیم.

_ برای تیم های پایه در این فصل چه برنامه ای دارید؟
ما امسال قصد داریم حرکت اصلاحی خود را از پائین شروع کنیم جایی که باید بازیکن سازی صورت بگیرد یعنی باید در پایه هزینه شود تا سودآوری در آینده مشخص گردر.ما از اشخاص بزرگ فوتبالی در پایه ها بهره خواهیم برد که مدرک مربیگری و ویژگی های شخصیتی مشخص شده و ویژه داشته باشند. برای انتخاب های امسال در تیم های پایه تحول اساسی ایجاد کردیم و بدون هیچ شکی حقوق و مزایای آن ها را افزایش می دهیم تا کار با تمام وجود را انجام دهند.

_ وضعیت پرداختی ها در این فصل در تیم های پایه باعث اعترض نیز شده بود…
امسال در تیم های پایه ۷۰ تا ۹۰ درصد حقوق خود را دریافت کردند ضمن اینکه امسال هم برای تیم های پایه افزایش حقوق داشتیم.

_ در ابتدای فصل آقایان کفاشیان و مهدوی نیز در هیات مدیره باشگاه حضور داشتند که آقای کفاشیان به دلیل حکم دادگاه کنار رفت اما در رابطه با آقای مهدوی مشخص نشد علت جدایی او چه بود. آیا با شما اختلاف داشتند؟
آقای مهدوی استاد من می باشد و من از ایشان در مدت کوتاهی که در باشگاه بودند به شدت مشورت گرفتم . ظاهرا مسائلی که مربوط به شرکت مس بود باعث جدایی ایشان شد و از آنجا که این موضوعات در حیطه اختیارات من نبود به این موضوع ورود نکردم و از همین رو دلیل اصلی جدایی ایشان را اطلاع ندارم.

_ آیا هیچ انتصابی در باشگاه تحت فشار سیاسی صورت گرفت؟
به هیچ وجه همه انتصاب ها با اختیار و انتخاب بنده بود و حتی در انتخاب هیات مدیره نیز مدیریت شرکت بنا به محبتی که به بنده داشت برای اجرای بهتر کار از بنده نیز مشورت می گرفت.

_ در رابطه با انتخاب آقای نژادفصیحی به عنوان معاون فنی نیز بحث هایی وجود داشت که ایشان خود گزینه مدیرعاملی است و شاید در کنار شما تضاد فکری داشته باشد
ایشان مورد اعتماد من بود و من سال ها سابقه همکاری با ایشان را داشتم ضمن اینکه ۱۰ رشته ورزشی در باشگاه مس اداره می شود که ایشان بنا به تسلط خود بر تمامی رشته های ورزشی در کرمان، کمک شایانی به آن ها می کرد و بسیاری از نقصیه های موجود در باشگاه را پوشش می دادند.

_و البته این اعتماد و همکاری سبب شد که حواشی مدیریتی در باشگاه کمتر دیده شود…
بله دقیقا این همکاری متقابل در بهبود روند کاری کاملا مشهود بود.

_ آیا شما با آقای پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس مشکل دارید؟
رابطه من با آقای پورابراهیمی رابطه دلی است و فارغ از مسائل سیاسی و کاری می باشد… من سال ها با ایشان در جبهه بودم و ورود من به باشگاه نیز با حمایت ایشان بود اما بعضی دوستان در برهه انتخابات سال قبل به ایشان اطلاعات کذب دادند که باعث تکدر ایشان شد که به هیچ وجه این مسائل درست نبود و من با ایشان هیچ مشکلی ندارم.

_آیا بحث انتخاب سرمربی این فصل مشخص شده است؟
دو روز بعد از آخرین بازی در لیگ فصل قبل  با کسب تکلیفی که از دکتر سعدمحمدی کردم ایشان اعلام کردند این کار را دنبال کنیم که با ۵ گزینه در حال مذاکره هستیم که تا هفته آینده نتایج آن روشن خواهد شد.

_ آیا احتمال انتخاب مجدد حسینی نیز ئجود دارد؟
دربین گزینه های ما وجود دارد اما احتمال انتخاب مجدد ایشان ضعیف است.

_ آیا برنامه ای برای فرزاد حسین خانی نیز دارد؟!
بازهم تاکید می کنم که از ته دل فرزاد حسین خانی را دوست دارم و هرچند در شروع کار در باشگاه مس کرمان شرایط به گونه ای شد که اختلاف نظرها پیش آمد و پس از انتخاب مجتبی حسینی شرایط کار برای ایشان در تیم مس کرمان در فصل قبل فراهم نشد اما امسال قطعا زمینه حضور ایشان می تواند فراهم شود چه به عنوان دستیار چه موارد دیگر که باید ببینیم در چه شرایطی رقم می خورد.

_ حتی بازی کردن وی برای تیم بزرگسالان؟
این از اختیارات سرمربی تیم است و من در تصمیم وی دخالت نمی کنم و اگر سرمربی تصمیم بگیرد که ایشان در تیم بازی کند کاملا می پذیریم.

_ از انتخاب مجتبی حسینی در این فصل پشیمان نشدید؟!
به هیچ وجه… ایشان از جمله مربیان سالم و سازنده فوتبال کشور می باشد که در زمان حضورش در کرمان از وی حمایت کامل انجام گرفت و از این موضوع کاملا رضایت داریم.

_ در برهه ای شخص شما به شدت مورد انتقال و هجمه قرار گرفتید اما واکنشی نشان ندادید…

من همیشه حساب انتقاد از بی انصافی ها را جدا کردم و از انتقادها نهایت استفاده را کردم اما برخی افراد به بنده تهمت زدند که به خاطر آرامش باشگاه هیچ عکس العملی نشان ندادم تا باشگاه به مشکل برنخورد و همواره سعی کریم روزهای خوب و آرام برای باشگاه رقم بزنم…خوشبختانه با همراهی که مردم تا آخر فصل با باشگاه داشتند توانستیم از آن فضا گذر کنیم که ای کاش با صعود به لیگ برتر پاداش این همراهی مردم را به بهترین شکل می دادیم…جا دارد بار دیگر از بابت عدم صعود به لیگ برتر از مردم عذرخواهی کنیم که نتوانستیم با این اتفاق خوشحالشان کنیم.

_ پرداختی های سایر رشته های ورزشی در فصل گذشته به چه شکل صورت گرفته است
بین ۷۰ تا ۹۰ به همه رشته ها پرداخت شده برای مثال بسکتبال ۷۰ درصد گرفته است و هندبال ۸۰ تا ۹۰ تیرکمان ۱۰۰ درصد و پایه ها ۸۰ درصد از مطالبات خود را دریافت کرده اند.
_از صعود مس رفسنجان احساس خطر نمی کنید که باشگاه مس کرمان در سایه قرار بگیرد؟
من در ابتدا جا دارد بار دیگر صعود تیم مس رفسنجان به لیگ برتر و قهرمانی تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان را تبریک بگویم و تاکید کنم که این باشگاه همانند فرزند خودم می دانم… و من از لیگ دسته سه با این تیم بودم و تمامی پست ها را در این باشگاه تجربه کردم و می دانم که واقعا به حقش رسید… اما باشگاه مس کرمان کار حرفه ای خود را انجام می دهد و اکثر رشته های این باشگاه در لیگ برتر حضور دارند و  باید برای موفقیت این تیم ها تفکر حرفه ای و حمایت کامل وجود داشته باشد و مسلم بدانید با حمایت تمام شهر و البته تداوم توجهی که شرکت مس خواهد داشت تیم فوتبال مس کرمان نیز به هدف خود خواهد رسید.

_ آیا در طول این فصل از سوی مدیریت شرکت مس حمایت کامل را به سمت خود دیدید؟
بله همیشه حمایت کامل مدیریت شرکت مس را داشتیم و همواره با شخص دکتر سعدمحمدی ارتباط کامل را برقرار کردیم داشتیم و برای حل بسایری از بحران ها همیشه با ایشان طرح و نقشه را هماهنگ می کردیم… و حتی در مقطعی برای تغییر حسینی با هماهنگی شرکت برنامه ریزی کرده بودیم که در نهایت فرصت لازم داده شد و خوشبختانه کار به آنجا نرسید. هرچند فشار برای تغییر من وجود داشت اما حمایت شرکت همواره در کنار من بود که جا دارد از اعتماد دکتر سعدمحمدی نهایت تشکر را داشته باشم.

_ تا چه اندازه برروی شخص شما فشار سیاسی وجود دارد؟
من از جنس ورزش هستم و سمت های مختلف را در ورزش تجربه کردم سیاسیون آدم های شریفی هستند اما ورزش باید به دست ورزشی ها سپرده شود و فشار سیاسی از روی تن آن برداشته شود. آدم های بزرگی در همین باشگاه مس به خاطر فشارهای سیاسی سوخت شدند…بدون شک یک مدیر زمان لازم برای اجرای برنامه های خود می خواهد و برای مثال در آلمان به یک مدیر چندین سال وقت می دهند تا خروجی کار خود را ارائه دهد اما میانگین عمر مدیریت در باشگاه مس کرمان شش ماه بوده و پشت این تغیرات زود به زود مسلما سودآوری که نیست هیچ همواره کلی ضرر قرار می گیرد. ما نتیجه ثبات را در نزدیکی خودمان به طور کامل دیده ایم… در مس رفسنجان آقای زیندالدینی و زبردست و سایر همکاران فعال در این محموعه سالیان سال در باشگاه هستند و چندین سال در کنار هم در باشگاه مس رفسنجان حضور داشتند و فقط امسال من از جمع آن ها جدا شدم اما شاکله مدیریتی باشگاه حفظ شد و نتیجه هم روشن است… مس رفسنجان در ۱۵ سال اخیر فقط ۳ مدیر عامل داشته است و در گل گهر سیرجان ۶ سال هست که یک مدیرعامل فعالیت می کند و این ثبات بود که پایه ریزی پیشرفت آن ها را ایجاد کرده است اما این موضوع در باشگاه مس کرمان رخ نداده است و آفت فشار و تغییر همیشه باشگاه مس کرمان را متضرر کرده. هرجا موفقیتی بوده ثبات مدیریتی بوده و این موضوع فقط برای من نیست و من بارها پیش از حضور خودم این موضوع را مطرح کردم که به ثبات مدیریتی در مجموعه باشگاه مس کرمان فکر کنید… مهم من نیستم و شخص من به سنگر دیگر می روم اما این باشگاه فقط با ثبات به موفقیت می رسد. این امید به ثبات در باشگاه باید باقی بماند تا همه دلگرم کار خود را انجام دهند. تغیررات متوالی و زود به زود فقط نیروی انسانی و هزینه کردهای ما را می سوزاند و این درد بزرگ ما می باشد.

_ جلسه چند روز قبل شما با آقای سعدمحمدی چگونه انجام شد؟
جلسه خیلی خوبی بود و ایشان نیز امیدوار به فصل آینده صحبت کردند و به من ماموریت دادند برای ادامه کار برنامه ریزی کنم اما متاسفانه  زیر پوست شهر اتفاقات دیگری رخ می دهد…

_ اتفاقات هفته آخر لیگ که منجر به عدم صعود مس کرمان شد چه بود؟
من از بابت مسائل خاص و لابی های بی اخلاق اذیت شدم ولی ما برای سلامت تلاش کردیم ما دنبال مسائل خاص نرفتیم و با همین شیوه امتیازهای لازم را گرفتیم در خیلی بازی ها نیز که مسئله برای ما درست شد مثل بازی با استقلال در خوزستان و یا سپیدرود در کرمان در نهابت با تلاش و عنایت خدا پیروز شدیم اما در بازی با آلومینیوم و علم و ادب می بایست بیشتر توان بگذاریم تا بر همه مسائل غلبه کنیم.

_ نسبت به عملکرد تیم علم و ادب در بازی برابر خود و آلومینیوم نیز حسابی شاکی بودید
علم و ادب می بایست همانطور که جلوی ما بازی کرد برابر آلومینیوم بازی کند باید متولیان فوتبال ما بیشتر روی این موضوعات دقت داشته باشند.

_شاکله تیم این فصل را حفظ می کنید؟
اول سرمربی رو انتخاب می کنیم و بعد تمدید قرارداد با بازیکنان تاثیرگذار فصل قبل با نظر سرمربی انجام خواهد گرفت که البته کار سختی می باشد.

_ آیا نگاه شما به قهرمانی تیم های پایه نیز قرار دارد؟
قطعا همین نگاه را داریم و با زمان و ثبات تیم های پایه هم به این مهم دست پیدا خواهند کرد ضمن اینکه رقیبان ما در لیگ های پایه سپاهان و فولاد هستند که از نظر سخت افزاری خیلی از ما جلو تر هستند ولی نگاه ما رسیدن به رتبه های بالاتر است.

_یک سوال از خودتان بپرسید…
تا کی ادامه میدهی و جواب میدهم گاهی اوقات باید رفت…

_سخن پایانی…
تشکر ویژه دارم از آقای دکتر سعدمحمدی در راس شرکت مس که نعمتی برای ورزش این شرکت محسوب می شوند و همچنین دکتر میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان و دکتر قرایی ریاست هیات فوتبال استان که در کنار ما در فصلی که گذشتند بودند و پرسنل زحمکتش باشگاه، مربیان و هواداران…شک نکنید امسال امید بیشتری برای صعود داریم اگر توفیق خدمت ادامه داشته باشد.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه