به دعوت جمعی از قهرمانان و نخبگان پرورش اندام آمده ام

ورزشی تاریخ انتشار: 99/05/21 بدون نظر   849 بازدید

اندازه فونت    
به دعوت جمعی از قهرمانان و نخبگان پرورش اندام آمده ام

آقای دکتر شما به عنوان فردی با سابقه و شناسنامه ورزشی قصد دارید تا بخت تان را برای رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون پرورش اندام کنید، در این خصوص چه صحبتی دارید.

بنده با توجه به دعوت برخی از قهرمانان و نخبگان این رشته همچون آقایان یزدان راد، علی تبریزی، مجتبی ملکی و…. تصمیم به نام نویسی و شرکت در این مجمع انتخاباتی گرفتم. از طرفی کرمان هم به نوعی قطب و مهد پرورش اندام کشور محسوب می شود و این مهم موجب شد تا من با اشتیاق و تمایل بیشتری این تصمیم را بگیرم. ما قهرمانان ارزنده ای مثل اقایان غلام گلشنی، یاسر اسماعیلی، رضا سلطانی، محمد نصیری و فرهاد خضری و… که عناوین و افتخارات ملی و بین المللی زیادی را به دست آورده و نام استان را در سطح کشور مطرح کرده اند را داریم و این ظرفیت ها بیان گر توانمندی استان است.

به نظر من همه این عزیزان برای رشد و موفقیت ورزش پرورش اندام زحمت کشیده اند، تلاش های این عزیزان موجب شده تا پرچم استان کرمان در سطح کشور به عنوان یک برند و قطب این رشته همواره برافراشته باشد و من اطمینان دارم کرمانی ها توانایی بالایی در این رشته دارند و نمی توان به آسانی از کنار پروش اندام کرمان عبور کرد و توانمندی های و ظرفیت های استان را نادیده گرفت.

به طور حتم شما رقبای بزرگی هم در مجمع انتخاباتی در پیش رو خواهید داشت.

من تجربیات خوبی در دوران مدیریت اداره کل تربیت بدنی استان کرمان و ریاست تربیت بدنی دانشگاه آزاد کشور و سایر پستهای اجرایی به دست آورده ام. تصور می کنم توانایی استفاده از این تجربیات و همچنین اداره این فدراسیون ورزشی را هم داشته باشم. به طور حتم این مجمع انتخاباتی یک میدان مبارزه و مسابقه است و هر فردی که بیشتر تلاش کند در نهایت موفق هم خواهد شد.شاید خود من در ورزش فرد بزرگی نباشم، اما دوستان بزرگی مرا یاری خواهند کرد و برنامه های خوبی برای ارتقا این فدراسیون و این ورزش دارم، دوستان بزرگی در  ورزش و به خصوص در پرورش اندام کنارم هستند که به دعوت همین  عزیزان هم تصمیم گرفتم تا به این عرصه ورود کنم. ضمن آنکه من به صورت فردی مستقل و بدون حمایت هیچ گروه و جریان سیاسی گام به این عرصه می گذارم. دلگرمی من  به حمایت جمعی از  ورزشکاران و نخبگان پرورش اندام کشور است.

حضورتان در هیات رئیسه باید شناخت خوبی هم از وضع موجود داشته باشید.

من از نزدیک به ریز مسائل مربوط به این فدراسیون آشنا هستم، حدود ۳ سال است که در هیات رئیسه فدراسیون پرورش اندام عضویت دارم و شناحت خوبی از همه شرایط دارم. با توجه به سوابق مدیریتی ام در سطح ورزش کشور به نسبت از ورزش کشور هم شناخت خوبی دارم به صورت اخص ورزش پرورش اندام را به خوبی می شناسم.

برنامه اصلی شما برای حضور در فدراسیون پرورش اندام چیست؟

بدوا باید از همه مدیران و روسای قبلی این رشته به ویژه آقای پورعلیفرد که برای ارتقا این ورزش از انجمن به فدراسیون تلاش کرده اند تشکر کنم. قدردان زحمات مدیران سابق فدراسیون هستم. ما  باید نقاط قوت فدراسیون را تقویت کرده و درپی اصلاح نقاط ضعف و آسیب ها باشیم.

پرورش اندام بعد از فوتبال دومین ورزش پرطرفدار و به طبع آن فدراسیون پر حاشیه ای است، یکی از اصلی ترین برنامه های من حول محور علمی شدن و دانش بنیان شدن این رشته است، ظرافت و ماهیت این رشته به شکلی است که باید با علم و دانش همراه و هم گام باشد و من تلاش می کنم تا با توجه به سوابق دانشگاهی ام پیوند خوبی بین این رشته در حوزه آموزش و دانشگاه ایجاد کنم. هر چند که برنامه های اساسی بنده برای این فدراسیون حول چهارمحور آموزش، پژوهش، فرهنگی و اقتصاد است.

صحبت پایانی

متاسفانه باید اذعان کنیم که پهلوانی، مرام و اخلاق در ورزش جایگاه کم رنگی دارد و فضای کنونی ورزش به سمت قهرمان پروری و کسب شهرت در حال حرکت است. یکی از برنامه های من با توجه به این مهم سنگین تر کردن کفته ترازو به سمت و سوی اخلاق، جوانمردی و پهلوانی است. چرا که اعتقاد دارم ارزش و جایگاه پهلوانی در ورزش بالاتر از قهرمانی وشهرت باشد. ضمن آنکه پاک سازی فضای ورزش از دارو ها و مواد نیروزای غیر مجاز از دیگر برنامه هایی است که با جدیت به آن خواهم پرداخت، محیط ورزش باید یک محیط و فضای عاری از آلودگی و مسائل مربوط به دوپینگ باشد.

مصاحبه: عباس آقاملایی

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه