کاهش اعتبارات توسعه متوازن ورزش کرمان را کُند می‌کند

ورزشی تاریخ انتشار: 99/03/27 بدون نظر   1477 بازدید

اندازه فونت    
کاهش اعتبارات توسعه متوازن ورزش کرمان را کُند می‌کند

میثم پاریزی افزود: ورزشکاران جانبازان و معلولان با وجود همه دشمنی‌های استکبار با نظام جمهوری اسلامی در تمامی ابعاد، پرچم پرافتخار ملت با فرهنگ ایران را در میادین بین‌المللی به احتزاز درآورده‌اند.

وی با بیان اینکه بودجه ورزش با توجه به گستردگی هیات جانبازان و معلولان اندک است اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای ورزش و جوانان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ کاهش داشت و ما باوجود وضعیت اقتصادی فعلی کشور به‌دنبال توسعه متوازن استان کرمان هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: از ابتدای فعالیت خود با قول توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از ورزش همگانی، قهرمانی، ورزش آقایان و بانوان و جانبازان و معلولان توسعه ورزش استان را به‌صورت متوازن پیگیری کرده‌ایم.

وی با اشاره به تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان در جذب اعتبارات ملی افزود: توسعه زیرساخت‌های ورزش بسیار با اهمیت و ملاک عمل سنجش برای استان کرمان و کشور محسوب می‌شود.

پاریزی عنوان کرد: با توجه به گستردگی زیرساخت‌های ورزشی، جایگاه اجتماعی و فرهنگی و حجم نیروی انسانی فعالیت‌های مختلف ورزشی باید به‌دنبال جذب سایر منابع باشیم که کسری بودجه جبران شود.

بنگاه‌های اقتصادی از ورزش کرمان حمایت کنند

وی گفت: بنگاه‌های اقتصادی با توجه به مسئولیت‌های اجتماعیشان به کمک ورزش بیایند و هیچ منتی نباید بر توسعه ورزش استان کرمان داشته باشند و عمل به مسئولیت اجتماعی وظیفه آنان محسوب می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: در مورد منافع حوزه ورزش استان با هیچکس عهد و اخوت نداریم و وام‌دار و بدهکار هیچکس نیستیم و قطعا از مواضع خود در این حوزه به‌صورت تمام‌قد دفاع می‌کنیم.

استعدادیابی و محرومیت‌زدایی ورزش استان کرمان

وی با اشاره به بخش فعالیت‌های هیات جانبازان و معلولان استان کرمان گفت: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای ۲۳ شهرستان و بخش‌ها و روستاهای بسیاری است که این گستردگی محرومیت‌هایی در جنوب استان به‌وجود آورده اما متناسب با آن استعدادهای مناسبی در این استان نهفته است که باید شناسایی و به کار گرفته شود.

پاریزی اضافه کرد: استعدادیابی و استعدادپروری در حوزه‌های مختلف با وجود ظرفیت مطلوب استان باید دنبال شود که بتوانیم در نهایت به کسب سکوها در میادین آسیایی و جهانی و پاراالمپیک به عنوان بزرگترین آوردگاه دنیا دست یابیم.

دستاوردهای فرهنگی ورزش استان کرمان

وی افزود: ورزشکاران جانبازان و معلولان استان کرمان در کنار قهرمانی دستاوردهای فرهنگی هم داشتند و در این زمینه پرچم‌دار حفظ حجاب و الگوی ورزش هستند و حفظ مسائل اخلاقی و فرهنگی توسط الگوهای استان امروز از دستاوردهای ورزش استان محسوب می‌شود و جایگاهی کمتر از قهرمانی ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز پهلوان ایران و افتخار این استان است گفت: ورزشکاران نیز همچون این سردار شهید باید الگوی اخلاق و معرفت باشند.

وی ادامه داد: امروز جایگاه استان کرمان به عنوان پرچم‌دار جبهه مقاومت رسالت ورزشکاران را سنگین‌تر می‌کند لذا ورزشکاران باید جدا از تلاش‌ها و قهرمانی‌های ورزشی خود، جایگاه استان را حفظ کنند که کرمان امروز نیز همچون نگینی در کشور بدرخشد.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه