مهارت‌آموزی در مدارس عشایری کرمان نهادینه شد

کرمان تاریخ انتشار: 98/08/06 بدون نظر   1467 بازدید

اندازه فونت    
مهارت‌آموزی در مدارس عشایری کرمان نهادینه شد

کرمان سلامت؛ منوچهر امیر تیموری افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر داشته های اخلی و از سویی در جامعه عشایری به علت شرایط کوچ که فرصت لازم برای مهارت آموزی بچه های عشایر نبود ایجاد مراکز فنی و هنری و راه اندازی کانون سیار با یک تا ۴ رشته با همکاری فنی و حرفه ای برای عشایر، بلااستثنا در تمام مراکز شبانه روزی را در دستور کار قرار دادیم که استقبال خوبی از این موضوع شده است .

امیرتیموری فرصت مهارت آموزی را برای حفظ میراث گران بهای هنرهای سنتی عشایر را مهم اعلام کرد و گفت: برخی از هنرهای سنتی عشایر متاسفانه به علت بی توجهی در حال از بین رفتن است بنابراین مهارت آموزی در راستای فعالیت های هنری و فرهنگی عشایر می تواند این هنرها را از جمله موسیقی سنتی و آثار دستی را زنده کند.

وی در ادامه افزود: به طور مثال آموزش بافت گلیم شیرکی پیچ سیرجان را در اولویت آموزش قرار داده ایم و در کهنوج و مناطق جنوبی و شرقی نیز با توجه به شرایط اقلیم منطقه رشته ها را تعیین و در اولویت برنامه های آموزشی قرار دهیم تا هنرها فراموش نشده و از لحاظ اقتصادی نیز بتواند رونق بخش جامعه باشد.

اداره کل آموزش و پرورش عشایری استان کرمان در هشت نمایندگی کار علم آموزی را در ۱۷شهرستان این استان با دارا بودن بیش از ۱۲هزار دانش آموز عشایری بعهده دارد .

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه