اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

۲۴ تن مواد مخدر در هفته نخست مهر ماه کشف شد

اجتماعی تاریخ انتشار: 98/07/11 بدون نظر   1472 بازدید

اندازه فونت    
۲۴ تن مواد مخدر در هفته نخست مهر ماه کشف شد

کرمان سلامت؛ روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی افزود:مجموع کشفیات این هفته ۲۴ هزار و ۷۵۱ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۹۷۹۴ کیلوگرم) ۱۵۳ درصد رشد دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: از مجموع مواد مخدر مکشوفه، ۱۷۰۱۶ کیلوگرم مربوط به ماده تریاک بوده است که ۶۹ درصد کشفیات را شامل می‌شود.
وی افزود: همچنین از این میزان ۱۷۵۶ کیلوگرم حشیش، ۳۶۲۸ کیلوگرم مرفین، ۲۰۴ کیلوگرم شیشه، ۲۲۶ کیلوگرم هرویین، ۲۵ هزار و ۳۶۲ عدد قرص روان‌گردان، ۱۰ لیتر پیش‌ساز و ۱۹۲ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

معاون دبیرکل ستاد اظهار داشت: در هفته اخیر مجموعاً ۸۰۳۹ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۰۳۷ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۴۰۰۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۶۶ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، ‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۶۴۹۱ کیلوگرم مربوط به استان تهران است که معادل ۲۶ درصد کشفیات کشور را شامل می شود و آذربایجان غربی با ۳۶۲۹ کیلوگرم، کرمان با ۱۸۱۷ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۲۹۵ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۱۱۸۸ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۱۲۰ کیلوگرم و سمنان با ۹۰۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۲۰ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۳۴۶ دستگاه خودرو، ۱۰۲ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ قبضه سلاح و ۳۹ دستگاه موبایل توقیف شد.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه