حضور حامی مالی در رشته تیراندازی امری ضروری است

ورزشی تاریخ انتشار: 99/02/31 بدون نظر   1472 بازدید

اندازه فونت    
حضور حامی مالی در رشته تیراندازی امری ضروری است

رئوفه امیری‌زاده، بانوی تیرانداز کرمانی در گفت و گو با کرمان سلامت گفت: تیراندازی شامل سه وضعیت ایستاده، نشسته و درازکش است و مسابقات در بخش ۱۰ متر، ۲۵ متر و ۵۰ متر برگزار می‌شود که در رشته ۱۰ متر فعالیت می‌کنم.

 وی افزود: تیراندازی با تفنگ نیاز به تجهیزات کامل دارد و هر تیرانداز حدودا ۱۰۰ ملیون تومان برای خرید تجهیزات شامل اسلحه ،لباس (کت، شلوار، کفش، دستکش، نقاب)، ساچمه و غیره هزینه می‌کند که بسیاری از استعدادها به دلیل نداشتن توان مالی از ادامه حرفه‌ای این رشته منع می‌شوند لذا نیاز به حضور حامی مالی در این رشته امری ضروری است.

این ورزشکار کرمانی اضافه کرد: تیراندازی استان کرمان در مجموع جایگاهی مطلوب در کشور دارد و هر سال تیم‌ها در قالب لیگ دسته یک بانوان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

وی اظهار داشت: هیات تیراندازی استان کرمان بهترین و پیشرفته‌ترین زیرساخت‌ها و باشگاه تیراندازی کرمان را در اختیار دارد که سالن خوب و با امکانات مناسبی برای ورزشکاران ترتیب داده است.

امیری‌زاده گفت: همچنین ورزشکاران در باشگاه‌های تیراندازی جیرفت، سیرجان، رفسنجان، راور و بم نیز فعالیت می‌کنند که سالن تیراندازی حرفه‌ای در اختیار دارند.

وی افزود: در حال حاضر در ورزش تیراندازی فعالیت می کنم و ورزش تیراندازی (Shooting sport) یک ورزش رقابتی است که در آن، مهارت ورزش‌کاران (سرعت و دقت) با استفاده از انواع مختلف اسلحه (اسلحه گرم و سلاح های بادی) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بانوی کرمانی و قهرمان مسابقات استانی و کشوری تیراندازی با بیان اینکه تیراندازی یکی از رشته‌های اصیل ایرانی است که در دین مقدس اسلام نیز تاکیدات بسیاری بر شده است گفت: ورزشی مفرح و جذاب که سهم زیادی در توزیع مدال‌های آسیایی و جهانی دارد و این ورزش در رده‌ها و رشته‌های مختلف و در سه وضعیت خوابیده، زانو زده و ایستاده برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه وارد این حیطه ورزشی شدید؟ افزود: سال ۱۳۹۱ بود که به صورت اتفاقی با این ورزش روبرو شدم و از سال ۹۶ به صورت کامل حرفه ای کار خودم را آغاز کردم.

امیری‌زاده تصریح کرد: از تمام افرادی که من را در این راه حمایت کردند، به خصوص از خانواده و مربی‌های خوبی که دارم همچنین از حمایت محسن اسماعیلیان ریاست هیات تیراندازی استان کرمان تشکر و قدردانی می‌کنم.

از مهمترین عنوان و افتخارات رئوفه امیری زاده می توان به : مدال طلا مسابقات کشوری فرهنگی ورزشی سپاه، مدال طلا مسابقات انتخابی استان، مدال برنز مسابقات کشوری بسیج سال۹۸، جایگاه نخست مسابقات کشوری جام صلح و دوستی، مقام اول مسابقات جام رمضان ۹۷، رتبه اول مسابقات استان، سکوی نخست مسابقات جام محلات استان، رتبه اول مسابقات بین دانشگاهی، دانشجوی برتر ورزشی سال ۹۷، جزو ۱۰تیرانداز برتر جوانان کشور و عضویت در لیگ دسته یک بانوان کشور اشاره کرد.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه