ورزش کرمان، زیر پای برخی سیاسیون

ورزشی تاریخ انتشار: 98/09/23 بدون نظر   2068 بازدید

اندازه فونت    
ورزش کرمان، زیر پای برخی سیاسیون

کرمان سلامت؛ هر بار که تب انتخابات بالا می گیرد، سیاسیون با کمک افراد تحت امر خود، یاد دنیای ورزش می افتند که این رویه در انتخابات مجلس شورای اسلامی، طی چند سال اخیر بیشتر لمس می شود.

به جرات می توان گفت: آن قدر که برخی نمایندگان، نسبت به نفوذ در هیات های ورزشی حساسیت داشته و دارند، در حیطه وظایف ذاتی نمایندگی خود دغدغه ندارند.

آن چه مسلم است امروز ورزش از بعد سلامتی و حتی کارکرد اجتماعی خود خارج و به نوعی به صنعتی فراگیر تبدیل و همین صنعتی شدن و کالبد اقتصادی آن به طور مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از بخش های جامعه را درگیر خود کرده است.

لذا خیلی طبیعی است با توجه به چنین رویکردی، بسیاری از افراد و به ویژه سیاسیون بخواهند از چنین فضای بکری برای پر کردن سبد آرا خود استفاده کنند؛ به همین منظور دست به هر کاری می زنند که گستره نفوذه خود را در میان ورزشکاران افزایش دهند و چه بهتر که برای نیل به این هدف، تلاش کنند تا نزدیکانشان در راس هیات های ورزشی قرار گیرند.

بدون شک نیاز به نام بردن از رئیس هیات ها و گرایشات سیاسی و وارفتگی آن ها به سمت برخی نمایندگان نیست و جامعه ورزش به وضوح این مساله را درک می کند و به خاطر می آرود، بر سر سکان داری فلان هیات، آن نمایندگان چه غوغایی به پا کرده، تا جایی که علیرغم درگیر کردن اداره کل ورزش و جوانان؛ دستگاه های نظارتی، استانداری، فدراسیون ها و… را نیز وارد گود کردند.

طبق اعلام منابع رسمی، بیش از ۵۰هزار ورزشکار سازماندهی شده(دارای کارت بیمه ورزشی) در حوزه شهرستان کرمان حضور دارند که مسلما بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهند که در این بین رئیس هیات ها، مربیان، باشگاه داران، پیشکسوتان، چهره های شاخص، قهرمانان نقش بسازی در جهت دهی سیاسی آن ها با توجه به روحیه احترام در ورزش دارند.

به همین منظور همانگونه که ذکر شد سیاسیونی که روحیه پوپولیستی دارند از هر حربه ایی، جهت کسب آرا این قشر استفاده می کنند؛ از دخالت در عزل و نصب های ورزشی در حوزه اداره ورزش و جوانان گرفته تا باشگاه ها به طور خاص صنعت مس، هیات ها و… از حضور در تمام رویدادهای ورزشی منتهی به ماه های پایان وکالت، تا عیادت از پیشکسوتانی که سال ها کسی جویای احوال آن ها نبود؛ از انتشار عکس خود با قهرمانان ورزشی در رسانه ها و فضای مجازی، تا معرفی آن ها به مراکز دندانپزشکی جهت انجام رایگان خدمات مورد نیاز!!!

خلاصه این آقایان با استفاده از مشاوران و نیروهای خود در ورزش مثل ادوار گذشته در این چند ماه باقی مانده به انتخابات مجلس یازدهم تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا بتوانند به اهداف سیاسی خود و پیروزی در انتخابات برسند.

بدون نگاه جانبدارانه باید اقرار کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی حاکم بر جامعه، استفاده از ظرفیت سیاسیون در راستای کمک به ورزش امری قابل قبول است، ولی چالش اساسی در این رابطه، سواستفاده آن ها از این جمعیت می باشد؛ به عبارتی کمک آن ها شامل حال عده ایی خاص می شود که با نفوذ خود، پیش برنده اهداف سیاسی در ورزش هستند.

امیدواریم این بار پیکر ورزش، فدای مقاصد عده ایی خاص نشود و رسانه ها به رسالت خود در این زمینه عمل کنند ، چراکه شان ورزش بالاتر از به بازی گرفته شدن است.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه