امت اسلامی اهل افراط و تفریط نیست

کرمان تاریخ انتشار: 00/08/06 بدون نظر   659 بازدید

اندازه فونت    

به گزارش کرمان سلامت؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش گفتمان برادری علمای اهل تسنن و تشیع کرمان که به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در شهرستان قلعه گنج این استان برگزار شد افزود: پرهیز از افراط یعنی دوری از نگاه انحرافی مشرکانه و پرهیز از تفریط نیز یعنی اینکه انسان از لاابالی‌گری دوری می کند.

وی با بیان اینکه امت اسلام امت تعادل در روش، منش و فکر است، وحدت را دیگر مشخصه امت اسلامی خواند و گفت: وحدت یعنی همراهی، همدلی و هم‌جهت بودن حول محور واحد.

امام جمعه کرمان در ادامه با بیان اینکه ما مسلمانان تشیع و اهل سنت امت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) هستیم و در این مسیر باید با وحدت و تعادل عمل کنیم اظهارداشت: امت اسلام اهل فکر و اندیشه است و نژاد، زبان و رنگ پوست را به رسمیت نمی شناسد.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان: امت اسلامی اهل افراط و تفریط نیست

به گزارش ایرنا یازدهمین همایش گفتمان برادری تشیع و تسنن استان کرمان از صبح دیروز چهارشنبه در جنوبی ترین نقطه استان واقع در شهرستان قلعه گنج با برگزاری کارگاه های تخصصی شروع شد.

برخی سرفصل های کارگاه های تخصصی این همایش در قالب «تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در راستای وحدت و تقریب، محبت و مودت اهل بیت در گفتار و سیره علمای اهل سنت، الگوهای موفق تعامل و همکاری مشترک شیعه و سنی، افراط گرایی، شناخت ریشه های آن و ضرورت جلوگیری از جذب جوانان به آن و نیز بررسی وضعیت شبکه های رسانه ای افراطی که با هدف تفرقه بین مذاهب اسلامی فعالیت می کنند» اعلام شده است.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه